برای بسیاری از افراد استفاده از میوه‌ها به عنوان تنقلات یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از مصرف خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک است. در دنیای مدرن استفاده از میوه‌ها به صورت مداوم در علم پزشکی و علوم مربوط به سلامتی به صورت مداوم توصیه می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند میوه را به صورت تازه میل کنند اما دستۀ دیگری از افراد هم هستند که در کنار میوۀ تازه به محصول‌های جانبی که از میوه‌ها درست می‌شوند هم تمایل دارند. چیپس میوه‌ یکی از محبوب‌ ترین موارد این چنینی است. چیپس میوه در کنار خواص بسیار زیادی که برای سلامتی بدن دارد دارای طعم و انواع بسیار گوناگونی است. به طور معمول از تمامی میوه‌ها می‌توان چیپس میوه درست کرد و این بهترین دلیلی است که هر شخص با هر سلیقه‌ای که دارد می‌تواند میوۀ مورد نظر خود را انتخاب کرده و به عنوان یک تنقلات از آن استفاده کند. که باعث شود از خواص میوه خشک بهره برد. در این مقاله بارجیل به طرز تهیه چیپس میوه میردازیم با ما همراه باشید:

طرز تهیه چیپس میوه

مرحلۀ اول :

در بخش اول ابتدا باید تمامی میوه‌هایی را که انتخاب کرده اید به خوبی شسته و به صورت ورقه‌های نه چندان نازک یا قطور برش بزنید. بهتر است تمامی میوه‌ها را با مواد ضدعفونی شسته و بعد از آن برای دقیق برش دادن میوه‌ها از یک کارد بسیار تیز استفاده کنید. میوه‌ها را به صورت جدا گانه بعد از برش دادن داخلی یک بشقاب بزرگ قرار دهید.

مرحله دوم:

در این مرحله برای کیفیت بهتر و خشک شدن مناسب میوه‌ها باید محلولی از عسل و آبلیمو را تهیه کرده و تک تک میوه‌های برش داده را یک بار داخل این محلول قرار داده و بعد از چند ثانیه خارج کنید. این کار باعث می‌شود میوه‌های مانند سیب و موز که امکان سیاه شدن آن‌ها در فضای باز هست، سیاه نشده و براق بمانند. در مورد میوه‌های دیگر مانند پرتقال و توت ‌فرنگی هم این محلول باعث شفافیت و خوش طعم شدن میوه‌ها می‌شود. سعی کنید این محلول را داخل یک ظرف عمیق مانند کاسه یا یک لیوان ریخته تا بتوانید به راحتی میوه‌ها را به مادۀ گفته شده آغشته کنید.

مرحلۀ سوم:

در این بخش فر خانه را روشن کرده و در دمای پایین قرار می‌دهیم. سینی فر را با ورقه‌ های روغنی می‌ پوشانیم و بعد میوه‌ ها را به ترتیب داخل آن قرار می ‌دهیم. دقت داشته باشید که میوه ‌ها را به صورت مخلوط داخل سینی قرار ندهید. زیرا زمان خشک شدن هر میوه با دیگری کاملاً متفاوت است.

مرحلۀ چهارم:

در این مرحله باید به صورت مداوم سینی فر را چک کرده و میوه‌ها خشک شده را هر ۵ دقیقه خارج کنید. شما با دانستن طرز تهیه میوه خشک می‌توانید مرحله به مرحله آن را چک کنید و بعد از تمام شدن مراحل خشک کردن داخل یک ظرف در بستۀ شیشه‌ای قرار داده و از زیبایی آن هم برای دکور آشپزخانۀ خود استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس میوۀ بدون فر

مرحلۀ اول :

شما در این مرحله باید اول تمامی میوه‌های را که دوست دارید انتخاب کرده و بعد از شستشوی مناسب آن ‌ها را کاملاً خشک کنید. بعد محلولی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم را درست کرده و تمامی میوه ‌ها را به آن آغشته می‌کنیم.

مرحلۀ دوم:

در این مرحله باید میوه‌ ها را با قطری مساوی و نه خیلی زخیم برش بزنید. روی یک شوفاژ یا بخاری خانگی یک سینی یا یک ورقۀ فویل زخیم قرار دهید. بعد از این کار میوه‎‌های انتخاب شده را روی صفحۀ سینی یا فول قرار داده و بعد از هر ۵ دقیقه باید تمامی میوه‌ها را چک کنید. بعد از حدود ۲ ساعت تمامی میوه‌ها کاملاً خشک شده و آمادۀ استفاده است.

طرز تهیه چیس کدو سبز

مواد لازم :

  • یک پیمانه پودر سوخاری
  • یک قاشق سوپ خوری پودر سیر
  • یک فنجان پنیر پارمزان
  • یک قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • شیر بادام یک چهارم لیوان
  • روغن نارگیل و روغن زیتون یک قاشق پر غذاخوری
  • یک پیالۀ متوسط کدو سبز برش خورده و نازک

مرحلۀ اول:

در بخش اول باید فر را به دمای ۲۱۸ درجۀ سانتی گراد برسانید و بعد توری فر یا توری گریل را با روغن‌های گفته شده کاملاً چرب کنید.

مرحلۀ دوم:

موادی که گفتیم بجز کدو را با هم مخلوط می‌کنیم. بهتر است این کار را داخل یک کاسۀ بزرگ انجام بدهید. شیر بادام را داخل یک کاسۀ دیگر ریخته و بعد برش‌های کدو را داخل محلول پنیر پارمزان و پودر سوخاری قرار بدهید به طوری که سطح آن‌ها را کاملاً بپوشاند.

مرحۀ سوم:

بعد از کمی صبر کردن کدوها را از داخل مواد بیرون آورده و بر روی توری بچینید. دقت داشته باشید که کدوها روی هم قرار نگیرند. باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کدوها به طور کامل پخته شده و ترد شوند. در این مرحله باید توجه داشته باشید که کدوها سیاه نشوند.

مرحلۀ چهارم: کدوها را خارج کرده و بعد از کمی سرد شدن می‌توانید آن‌ها را میل کنید. این چیپس میوه می‌تواند یکی از بهترین تنقلات هنگام کوه‌پیمایی در نظر گرفته شود.

طرز تهیه چیپس گلابی ویژه

موراد لازم:

  • ۵ عدد گلابی سفت و نارس
  • پودر دارچین به میزان لازم

طرز تهیه چیپس گلابی:

مرحلۀ اول: در اولین مرحله باید گلابی‌ها را به صورت کاملاً نازک برش بزنید.

مرحلۀ دوم:

باید گلابی‌ها را به صورت کاملاً منظم بر روی سینی فر یا فویل روی بخاری یا شوفاژ قرار داده و بعد با کمی دارچین و نمک آن‌ها را مزه دار کنید.

مرحلۀ سوم:

در این بخش بعد از مدتی باید گلابی‌ها را از داخل فر یا روی سینی بردایم. مدتی باید صبر کنیم تا برگه‌های گلابی خنک شوند. بعد از  این مرحله چیپس گلابی‌ها کاملاً آماده است.

طرز تهیه چیپس تربچه با شکر و دارچین:

مواد لازم:

  • ۱۳ تا ۱۵ تربچه قرمز و سالم
  • ۱ قاشق غذا خوری
  • نصف قاشق غذا خوری عسل
  • شکر و دارچین مخلوط شده

مرحلۀ اول:

در اولین مرحله باید فر را روشن کرده و دمای آن را تا ۱۷۶ درجۀ سانتی گراد بالا ببرید.

مرحلۀ دوم :

تربچه‌ها را باید با برش‌های متوسط خرد کرده و بعد آن‌ها را داخل یک کاسۀ بریزید. در این مرحله باید تربچه‌ها را کمی با ماکروویو گرم کرده تا به میزان کمی نرم شوند. دقت داشته باشید که اگر تربچه‌های شما آبدار بود باید آب آن‌ها را به وسیلۀ دستمال کاغذی کاملاً خشک کنید.

مرحلۀ سوم:

در این مرحله باید تربچه‌ها را به صورت کامل با مواد گفته شده “عسل، دارچین” آغشته کرده و بعد داخل سینی فر قرار بدهید.

مرحلۀ چهارم:

بعد از مدتی کوتاه تمامی تربچه‌ها خشک شده و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک چیپس خوشمزه استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس هویج

مواد لازم :

  • ۵ عدد هویج
  • روغن زیتون
  • نمک و فلفل سیاه
  • پودر سیر نصف یک قاشق چای خوری

مرحلۀ اول:

در اولین مرحله باید تمامی هویج‌ها را با برش‌های نازک خرد کرده و بعد با روغن زیتون و ادویه‌ها مخلوط کنید.

مرحلۀ دوم:

دمای فر را به ۲۳۲ درجه سانتی گراد رسانده و تکه‌ های برش خورده از هویج را داخل فر بر روی کاغذ روغنی روی سینی قرار دهید.

مرحلۀ سوم:

بعد از خشک شدن هویج ‌ها آن‌ها را از فر خارج کرده صبر کنید تا کاملاً سرد شوند. چیپس هویج شما آماده است.

منابع: bhg | marthastewart

خرید بهترین کیفیت آجیل با بارجیل

برای داشتن یک تجربه شگفت انگیز از خرید آجیل و خشکبار کافیست به سایت بارجیل مراجعه و محصولات دلخواه خود را در کوتاهترین زمان و با بهترین قیمت سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای خرید آجیل بارجیل کلیک کنید!