آجیل و خشکبار ازجمله خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین تنقلات هستند. به همین خاطر اغلب کسانی که به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند، از آجیل و خشکبار مغذی و مفید استفاده می‌کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که آیا ضد عفونی آجیل و خشکبار امکان‌پذیر است یا نه؟ چون آجیل و خشکبار را نمی‌توانید مانند سایر مواد غذایی بشویید و کرونا ویروس را از بین ببرید.

باوجوداینکه کرونا ویروس از رگِ گردن به ما نزدیک‌تر است، بعضی از افراد به‌طور کامل قید مصرف آجیل و خشکبار را زده‌اند؛ اما این راه درستی نیست! چون نمی‌دانیم که کرونا تا کی مهمان این کره خاکی است.از طرف دیگر پیدا کردن جایگزینی برای آجیل‌ها که ویتامین‌ها، پروتئین و مواد مغذی موجود در آن‌ها را به بدن برساند کار دشواری است.

با توجه به اینکه باشگاه‌ها نیمه تعطیل و تعطیل شده‌اند، بهتر است به‌جای کنار گذاشتن آجیل و خشکبار، راه و روش ضد عفونی کردن این خوراکی‌های خوشمزه را یاد بگیرید. چون تنها با تغذیه سالم و ورزش در خانه است که می‌توانید آمادگی بدنتان را حفظ کنید، جلوی افزایش وزنتان را بگیرید و سیستم ایمنی بدنتان را در برابر ویروس کرونا قوی نگه دارید.

در این مقاله بلاگ بارجیل راه و روش‌هایی که برای ضد عفونی آجیل و خشکبار وجود دارد و چگونگی تهیه آجیل و خشکبار تمیز و بدون ویروس را برایتان آورده‌ایم. همچنین ترفندهایی نیز وجود دارد که به نگهداری طولانی مدت آجیل در منزل کمک می‌کند.

ضد عفونی آجیل در فر

اولین راهی که برای ضد عفونی کردن آجیل می‌توانید امتحان کنید استفاده از فر است. برای این کار باید آجیل‌ها را درون سینی فر بریزید. سپس فر را روشن کنید و دمای آن را روی بیشتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. حالا سینی را درون فر بگذارید و اجازه بدهید تا حرارت آجیل‌ها را ضد عفونی کند و ویروس‌های احتمالی روی آن‌ها را از بین ببرد. پس از پنج دقیقه، سینی را بیرون بیاورید و اجازه بدهید آجیل‌ها سرد شوند. سپس می‌توانید آجیل‌های خوشمزه‌تان را نوش جان کنید.

ضد عفونی آجیل‌ها در مایکروفر

اگر فر ندارید، می‌توانید از مایکروفر برای ضد عفونی کردن آجیل‌ها کمک بگیرید. در این روش تنها باید آجیل‌ها را درون یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید. سپس آن‌ها را درون مایکروفر قرار دهید. حالا دمای مایکروفر را روی بیشتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. پس از پنج دقیقه می‌توانید آجیل‌ها را از درون مایکروفر بیرون بیاورید و استفاده کنید.

ضد عفونی کردن آجیل‌ها روی گاز

اگر به فر و مایکروفر دسترسی ندارید، می‌توانید آجیل‌های خوشمزه را روی گاز هم ضد عفونی کنید. برای این کار ابتدا آجیل‌ها را درون یک قابلمه بریزید. سپس چند قاشق آب به آن‌ها اضافه کنید. درنهایت حرارت زیر قابلمه را روشن کنید و آجیل‌ها را تفت بدهید. بعد از پنج دقیقه آجیل‌ها را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید تا سرد شوند.

ضد عفونی خشکبار

ضد عفونی خشکبار از ضد عفونی آجیل‌ها هم سخت‌تر است. بهترین راه برای ضد عفونی کردن این خوراکی‌های خوشمزه این است که آن‌ها را درون یک سینی بریزید و مقابل نور خورشید قرار دهید. به مدت دو روز این کار را تکرار کنید. پس‌ازآن می‌توانید خشکبار ضد عفونی شده را استفاده کنید.

نکات تهیه آجیل و خشکبار تمیز و بدون ویروس

برای اینکه خیالتان از بابت مصرف آجیل و خشکبار راحت باشد، بهتر است به‌جای ضد عفونی آجیل و خشکبار نسبت به خرید خوراکی‌های تمیز اقدام کنید. در اینجا نکات مهمی که موقع خرید آجیل و خشکبار باید به آن توجه داشته باشید را برایتان آورده‌ایم.

  • به‌هیچ‌عنوان آجیل و خشکبار را از مراکز غیر معتبر تهیه نکنید.
  • بهتر است آجیل و خشکبار را به‌صورت بسته‌بندی‌شده تهیه کنید.
  • قبل از خرید آجیل و خشکبار از رعایت نکات بهداشتی توسط فروشنده اطمینان حاصل کنید.

چرا بارجیل را برای خرید آجیل انتخاب کنیم؟

ما همیشه بهداشت را در بسته‌بندی آجیل رعایت می‌کنیم و سلامتی مشتریان‌مان یکی از دغدغه‌های اصلی ما است.

بارجیل آجیل و خشکبار را به­صورت بسته‌بندی عرضه می‌کند؛ بنابراین پس از خرید محصولات دلخواهتان تنها باید بیرون بسته آجیل و خشکبار را با الکل ضد عفونی کرده و آن­ها را مصرف کنید. آجیل‌های بارجیل نیاز به ضد عفونی ندارند، با این‌وجود برای اینکه خیالتان راحت‌تر باشد، پیشنهاد می‌کنیم آجیل و خشکبار را سه روز پس‌ازاینکه به دستتان رسید مصرف کنید.

منبع: healthshots