پاناکوتا وانیلی و انار با خامه و ژله یک دسر آسان و فوق‌العاده خوشمزه است که با انار، خامه و ژله سرو می‌شود. برای برگزاری جشن و دورهمی‌های سرگرم کننده می‌توان یک روز جلوتر پاناکوتا را درست کرد. سپس آن را در یخچال قرار داد و در زمان مقرر همه مهمانان را شگفت زده کرد!

پاناکوتا وانیلی یک دسر خنک است که بعد از خوردنش احساس تازگی به انسان دست می‌دهد. این دسر را می‌توان در تمام طول سال تهیه کرد. اما ما پیشنهاد می‌کنیم آن را برای شب یلدا درست کنید تا به دلیل وجود انار، تداعی کننده این روز باستانی باشد؛ با بارجیل همراه باشید.

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی و انار با خامه و ژله

نحوه تهیه پاناکوتا وانیلی با ریختن مخلوط کرم داخل لیوان یا ظرف شیشه‌‌ای شروع می‌شود. سپس بگذارید خامه در یخچال خودش را بگیرد و سپس ژله انار که از قبل آماده شده است را روی کرم ریخته و با چند دانه انار دسر را تزئین می‌کنیم. حتی می‌توان مقداری خامه روی دسر ریخت تا مزه شیرین‌تری بدهد.

از هر نوع لیوان یا ظرفی می‌توان استفاده کرد، برخی افراد دسر را داخل لیوان‌های کشیده درست می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند پاناکوتا را در داخل ظروف شیشه‌‌ای پهن درست کنند. انتخاب ظرف به سلیقه و علاقه شخص مربوط است. اما ما در اینجا از یک لیون شیشه‌‌ای استفاده کردیم و لایه بندی کرم و ژل را به صورت زاویه دار در لیوان ایجاد کردیم.

مطالب مرتبط: طرز تهیه ترافل انار مخصوص شب یلدا

حالا بریم ببینیم طرز تهیه پاناکوتا وانیلی برای ۳ تا ۴ نفر چگونه است.

مواد مورد نیاز:

  • آب و پوست رنده شده پرتقال یک عدد
  • ۱٫۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • ۳ لیوان شیر
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر ژله انار
  • ۱ و ۱٫۲ فنجان (۳۵۴ میلی لیتر) آب انار
  • ۲ قاشق چای خوری شکر
  • ۲۰۰ گرم خامه
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • دانه‌های انار به تعداد لازم برای تزئین
  • خامه اضافی برای شیرین‌تر کردن و تزئین روی دسر

دستورالعمل تهیه:

مرحله ۱: شیر و شکر را در قابلمه بریزید و به هم بزنید. سپس آب و پوست رنده شده پرتقال را روی حرارت متوسط به قابلمه اضافه کنید. بگذارید تا حرارت ببیند در این میان، مخلوط را بچشید تا اگر شکر کم دارد به آن شکر اضافه کنید. سپس وانیل را به قابلمه اضافه کرده و به هم بزنید.

مرحله ۲: پودر ژلاتین را با آب انار مخلوط کنید و آن را روی حرارت کتری حل کنید. سپس مخلوط ژلاتین و آب انار به داخل قابلمه بریزید تا با کرمی که مرحله ۱ آماده شد، مخلوط کنید. قابلمه را بعد از مخلوط کردن همه مواد از روی گاز بر می‌دارم و خامه را به آن اضافه کرده و به هم می‌زنیم. حالا کرم ما آماده شده است و باید آن را درون لیوان شیشه‌‌ای ریخته و کنار بگذارید تا سرد شود. بعد از سرد شدن داخل یخچال بگذارید تا خود را بگیرد (حداقل ۲ ساعت).

مطالب مرتبط: سریعترین طرز تهیه کوکی انار برای شب یلدا

مرحله ۳: در یک کاسه کوچک ژله را درست کنید. برای این کار پودر ژله انار را داخل کاسه ریخته و با یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و بگذارید کنار تا کمی خود را بگیرد. سپس داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ۴: در این مرحله مهم است که کرم کاملاً سفت‌ شود، ولی نیاز نیست ژله خیلی سفت شود. بعد از چند دقیقه که ژله در یخچال قرار داشت، آن را بیرون بیاورید. ژله باید کمی روانی خود را حفظ کرده باشد. سپس ژله را به کرم داخل لیوان اضافه کنید و دوباره داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ۵: در زمان سرو پاناکوتا وانیلی، می‌توانید دانه‌های انار را به شکل تزئین روی دسر بریزید و با خامه دور تا دور لیوان را پُر کنید. اضافه کردن خامه اجباری نیست!

نکته: ما گفتیم که لایه بندی کرم و ژله باید به صورت زاویه دار در لیوان ایجاد شود. برای این کار باید در بعد از ریخت کرم در داخل لیوان، لیوان را به صورت کج داخل یک شانه تخم مرغ یا قالب کیک مافین قرار دهید.

مطالب مرتبط: طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا

کلام آخر

تضاد سفید و قرمز پاناکوتا وانیلی با انار و ژله بسیار دوست داشتنی است. یقیناً بعد از اینکه یک‌بار این دسر را درست کردید، عاشقش خواهید شد! پاناکوتا وانیلی که با ژله انار و خامه درست می‌شود در عین حال که خیلی خوشمزه است، ظاهر بسیار زیبایی دارد. به همین دلیل برای سرو کردن در مناسبت‌ها و رویدادهای مهم سال، انتخابی عالی است

خرید بهترین کیفیت آجیل و خشکبار با بارجیل

برای داشتن یک تجربه شگفت انگیز از خرید آجیل و خشکبار کافیست به سایت بارجیل مراجعه و محصولات دلخواه خود را در کوتاهترین زمان و با بهترین قیمت سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.