با پیشرفت اینترنت و وجود فروشگاه‌های اینترنتی، دلایل اهمیت خرید آجیل بصورت آنلاین نیز برای افراد زیادی مشخص شده و مردم ترجیح می‌دهند به جای گشت و گذار در فروشگاه، سریع‌تر و به شکل آنلاین محصول مورد نظرشان را سفارش دهند. اما خرید آنلاین علاوه بر ویژگی‌ها و نکات مثبتی که دارد، مانند امکان خرید آسان و تحویل درب منزل، استفاد از تخفیف‌های آنلاین و … در اکثر مواقع با نگرانی در خصوص کیفیت محصول همراه است. این نگرانی برای افرادی که تجربه‌ی کمتری در زمینه‌ی خرید اینترنتی دارند، پررنگ‌تر است. از طرفی برای تشخیص آجیل تازه، انتخاب کمی سخت‌تر می‌شود.

از این رو ما در این مطلب از وبلاگ بارجیل قصد داریم نکاتی را جهت تشخیص آجیل خوب در هنگام خرید اینترنتی، به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

۱۰ ترفند کلیدی تشخیص آجیل تازه از کهنه در خرید اینترنتی

خرید اینترنتی آجیل از زمینه‌هایی است که ممکن است نگرانی‌هایی در مورد آن وجود داشته باشند. مثلا مزایای خرید آنلاین آجیل برای شب عید و شب یلدا زیاد است، ولی در خرید اینترنتی بر خلاف خرید حضوری، شما امکان دیدن مستقیم، لمس و چشیدن طعم آجیل را ندارید. در عوض می‌توانید به دور از شلوغی شهر، استرس ترافیک و جای پارک در خانه یا محل کار خود با استفاده از تلفن‌همراه یا کامپیوتر سفارش را ثبت کنید و تحویل بگیرید. اما بهتر است با ترفندهای زیر آشنا باشید و بتوانید نحوه تشخیص آجیل تازه را یاد بگیرید.

۱٫ از فروشگاه تخصصی خرید کنید

چند گونی بزرگ پر از انواع آجیل

تشخیص آجیل اصل از تقلبی کار سختی است، مخصوصا اگر بخواهید به صورت آنلاین سفارش دهید. برای تجربه‌ی یک خرید با کیفیت، خرید از یک فروشگاه که تخصصی در زمینه‌ی آجیل فعالیت می‌کند، بهتر از خرید از سایت‌های همه‌چیز فروشی است که عده‌ای فروشنده از نقاط مختلف را در کنار هم جمع کرده‌اند و همه نوع کالایی را در کنار آجیل به فروش می‌رسانند. فروشنده در این سایت‌ها نگران اسم و شهرت خود یا فروشگاه اینترنتی نیست. اما در مقابل فروشگاهی که به صورت تخصصی در زمینه‌ی آجیل و خشکبار فعالیت دارد،‌ به دلیل دغدغه‌ی اعتبار خود، تلاش می‌کند تا کیفیت بالاتری را فراهم کند.

۲٫ از رضایت مشتری‌ها اطمینان حاصل کنید

در بخش استوری صفحه‌ی اینستاگرام و در بخش نظرات وب‌سایت بسیاری از فروشگاه‌های خوب، معمولا قسمتی به نظرات مشتریان اختصاص داده‌ می‌شود. وجود چنین بخشی می‌تواند نشانه‌ای از خرید اینترنتی آجیل باکیفیت باشد. خواندن نظرات این قسمت و نکاتی که در آنها اشاره شده است، می‌تواند کمک زیادی برای یک خرید خوب باشد.

۳٫ آیا فروشگاه به مشتریان پاسخ می‌دهد؟

اگر فروشگاه اینترنتی از کیفیت خود اطمینان نداشته باشد، تدابیری برای مشتری ناراضی و ثبت شکایات هم در نظر نمی‌گیرد. قبل از خرید اینترنتی به سیستم ارتباط با مشتری سایت توجه کنید، زیرا از این طریق می‌توانید تا حد زیادی متوجه اطمینان سایت به کیفیت محصولات خود شوید.

۴٫ به قیمت‌ها توجه کنید

قیمت‌ها ممکن است نسبت به کیفیت مناسب باشند، خرید با قیمت مناسب‌تر یکی از ویژگی‌هایی است که بسیاری از مشتریان را به خرید اینترنتی جذب می‌کند. اما توجه داشته باشید که کالایی با قیمت بسیار پایین، توجیهی به‌جز کیفیت نامناسب ندارد. یک مثل قدیمی وجود دارد که «هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست». پس اگر فروشگاهی آجیل را بسیار پایین‌تر از قیمت معمول بازار به فروش می‌رساند، می‌توانید مطمئن باشید که کالایی که تحویل می‌گیرید کیفیت خوبی ندارد.

۵٫ به درجه‌بندی محصولات توجه کنید

آجیل و خشکبار دارای نوعی درجه‌بندی هستند که ممکن است به لحاظ ظاهری و از طریق اینترنت شما قادر به تشخیص آن نباشید. مثلا تفاوت‌های ظاهری، جنس و محل کشت، باعث می‌شوند تا کیفیت آجیل تغییر کند. برخی از مراکز فروش اینترنتی به این موارد توجه زیادی دارند و گاهی کالا را تا سه درجه تعریف کرده و برای آن توضیحاتی می‌نویسند. بنابراین شما می‌توانید پس از مطالعه جزئیات دقیق و بررسی تفاوت در درجه‌بندی‌ها، دست به خرید بزنید. البته مثلا اگر قصد خرید پسته دارید، می‌توانید با اطلاع از راهنمای انتخاب پسته مرغوب، راحت‌تر از درجه‌بندی‌ها و انواع محصول مطلع شوید.

۶٫ با پوست یا بدون پوست بودن آجیل مهم است

برخی از انواع آجیل مانند گردو، پسته، بادام و فندق، با پوست یا بدون پوست به فروش می‌رسند. در مورد برخی از آنها مانند گردو، نحوه نگهداری و محیط بسیار مهم است، زیرا مغز گردو ناسالم برای بدن ضرر دارد. بنابراین در خرید اینترنتی گردو دقت بیشتری داشته باشید. همچنین اگر مصرف شما زیاد است و می‌خواهید به صورت عمده بخرید، گردو و بادام را با پوست تهیه کنید تا از در معرض اکسیژن و آلودگی‌ها محیطی قرار نگیرد. البته با اطلاع از ترفندهای نگهداری بلند مدت آجیل، می‌توانید مغزها را نیز تا زمان طولانی‌تری نگهداری کنید و مشکلی در کیفیت آنها رخ ندهد.

۷٫ آجیل بسته بندی شده بخرید

به طور کلی خرید اینترنتی آجیل بسته‌بندی شده، بهتر از آجیل فله و باز است. یکی از دلایل آن وجود اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، پروانه فعالیت و همچنین نشان استاندارد است. البته آجیل بسته بندی شده قیمت بیشتری نسبت به آجیل فله دارد که برای برخی از خریداران مهم است.

اما از طرفی اگر شما از یک سایت با سابقه و دارای نماد اعتبار خرید می‌کنید، نیازی نیست به فله یا باز بودن توجه زیادی داشته باشید. زیرا این سایت‌ها معتبر هستند و شما می‌توانید از بابت تازه و باکیفیت بودن آجیل خیالتان راحت باشد. برای مثال، بسته بندی های جدید بارجیل به قدری زیبا و باکیفیت هستند، که شما می‌توانید مطمئن شوید که آجیل تازه و سالمی را دریافت می‌کنید.

۸٫ ابتدا به صورت عمده خرید نکنید

مقداری از انواع آجیل در پاکت بسته بندی کاغذی کوچک

به طور کلی پیشنهاد می‌شود ابتدا از یک سایت معتبر و به مقدار کم خرید کنید تا پس از تشخیص آجیل، دفعات بعدی به صورت عمده سفارش دهید. در ضمن از فروشنده بپرسید که در خریدهای بعدی نیز باز هم درجه‌بندی اولیه در دسترس است یا خیر. زیرا گاهی ممکن است نوعی از آجیل برای مدتی به فروش برسد و دیگر پس از آن در داخل سایت موجود نشود. پس از خرید نیز نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن می‌توانید نگهداری از آجیل را طولانی‌تر کنید.

۹٫ قیمت را با دیگر رقبا مقایسه کنید

جهت تشخیص آجیل کهنه یا تازه، فقط به دنبال بررسی محصولات یک سایت نباشید. با یک جستجوی سریع می‌توانید چند سایت معتبر را شناسایی کرده و قیمت‌های آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. البته نه تنها قیمت، بلکه بهتر است که به درجه‌بندی محصول، نوع بسته‌بندی، هزینه ارسال نیز دقت کنید تا نهایتا بهترین گزینه را انتخاب کنید. زیرا هنگام خرید، فقط کهنه یا تازه بودن مهم نیست، بلکه شما باید به مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت توجه کنید.

۱۰٫ امکان بازگردانی محصول را در نظر بگیرید

خانمی در حال خرید از فروشنده در آجیل فروشی

کمی قبل درباره پاسخ‌دهی به مشتریان ناراضی صحبت کردیم. در واقع برخی از فروشگاه‌های اینترنتی فقط نظرات مشتری ناراضی را ثبت کرده و ممکن است که برای جبران آن راهی در نظر نگرفته باشند. از این رو بهتر است مطمئن شوید که بعد از خرید، امکان مرجوع کردن کالا وجود دارد تا هم پول شما بازگردد و هم در صورت امکان، محصولی با کیفیت بهتر را برایتان ارسال کنند.

آجیل مرغوب و باکیفیت کیلویی چند؟

امروزه در بازار آجیل، قیمت‌ها باهم تفاوت‌هایی دارند. این موضوع به دلیل نوع فروشگاه، نوع بسته‌بندی، کیفیت محصول و حتی کیفیت خدمات‌دهی است. از طرفی با توجه به تنوع آجیل، نمی‌توان قیمت یکسانی را در نظر گرفت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آنلاین آجیل از بارجیل، وارد سایت ما شوید و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، سپس محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

بارجیل یک فروشگاه اینترنتی است که به صورت تخصصی در زمینه‌ی آجیل و خشکبار فعالیت می‌کند و تجربه خوبی در این زمینه دارد. این فروشگاه کیفیت را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خود قرار قرار داده است. از ویژگی‌های مثبت خرید اینترنتی می‌توان به از بین‌رفتن مرزهای فیزیکی اشاره کرد که به شما این امکان را می‌دهد در هر کجای ایران که هستید، بتوانید از بارجیل تجربه‌ی یک خرید خوشمزه را داشته باشید.

بارجیل خرید اینترنتی آجیل باکیفیت را امکان‌پذیر کرده است. از اصلی‌ترین دغدغه‌های این فروشگاه رضایت مشتریان است، از جمله اقدامات آن به استفاده از بسته‌بندی‌هایی شکیل و مناسب اشاره کرد، که همه نشان از اهمیت مشتری برای این مجموعه دارد. در همین جهت صفحه‌ای برای پیشنهادات و شکایات هم تنظیم کرده ‌است، زیرا به نظرات مشتریان اهمیت می‌دهد. همچنین تدابیری هم برای مشتریان ناراضی در نظر گرفته ‌است که می‌توانید در بخش پرسش‌های متداول بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. در نهایت پیشنهاد می‌دهیم با خواندن نظرات مثبت مشتریان در شبکه‌های اجتماعی این مجموعه، از رضایت مشتریان اطمینان حاصل کنید.

منابع: nutlyfoods | dryfruitshome