بعضی از ما ممکن است دوست داشته باشیم صورتی شاداب تر داشته باشیم و به دلیل نگرانی از دست دادن شادابی صورتمان، از گرفتن انواع رژیم‌های لاغری خودداری کنیم. حتی ممکن است در شرایطی که لازم است به دستور پزشک در طی چند ماه، مقداری کاهش وزن داشته باشیم. بخشی از این مساله به دلیل عدم آگاهی ما از وجود روش‌هایی است که می‌تواند به حفظ و یا بازگشت شادابی صورتمان کمک کنند. طبق تجربه، روش‌های طبیعی مانند خوردن خوراکی‌های مفیدی مثل آجیل، میوه‌ها، سبزیجات، نوشیدن آب زیاد، طب سوزنی، انجام حرکات ورزشی خاص و استفاده از ماسک‌های مختلف، برای شاداب‌تر شدن و چاقی صورت بسیار موثر هستند.

یکی از موثرترین راه‌ها برای چاق‌ شدن صورت، خوردن روزانه مقدار مشخصی از مغزهای روغنی یا چهار مغز است. آجیل برای چاقی صورت ضروری محسوب می‌شود و فواید آجیل برای سلامت و شادابی پوست نیز در تحقیقات ثابت شده است. از این رو در این مطلب همراه وبلاگ بارجیل باشید تا به شما بگوییم برای چاقی صورت چه بخوریم؟

آیا مصرف مغزها در چاق شدن صورت موثر است؟

پیش از آنکه به بررسی آجیل چاق کننده صورت بپردازیم، خوب است که به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعا آجیل بر چاق شدن صورت تاثیر دارد یا خیر؟ در واقع جواب این سوال مثبت است. طبق تحقیقات انجام شده، آجیل و مغزیجات، حاوی فیبر، ویتامین‌های A ،C ،E مواد معدنی مانند مس و روی، چربی‌های ضروری و پروتئین زیادی هستند که به چاقی صورت، صاف و لطیف شدن پوست و درخشش آن کمک می‌کنند. در حالیکه انواع مغزها را می‌توان به‌عنوان آجیل‌های لاغرکننده هم در نظر گرفت. 

در بین انواع آجیل، چهار مغز برای چاقی صورت فواید بیشتری دارد. بنابراین اگر قبلا آجیل چهار مغز را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نکرده‌اید، برای داشتن صورتی شاداب و پر با پوستی سالم و طبیعی پیشنهاد می‌کنیم آجیل چهار مغز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در طب چینی برای چاق شدن سریع صورت، شما می‌توانید ۴ عدد از هر کدام از مغزها (پسته، بادام، فندق) را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و به صورت گلوله‌های کوچک در آورید. سپس روزانه ۵ تا ۱۰ عدد از آن‌ها را به عنوان میان‌وعده مصرف کنید.در ضمن نیازی نیست نگران رژیم خود باشید، زیرا شما با داشتن رژیم سخت نیز می‌توانید از فواید آجیل بهره ببرید. آجیل چهارمغز معمولا شامل مغزهای پسته، بادام، فندق و گردو است که نوع ترکیب و میزان هر کدام از آن‌ها ممکن است بر حسب رژیم غذایی یا سلیقه افراد متفاوت باشد.

آجیل های چاق کننده صورت کدامند؟

1.پسته برای چاقی صورت

یک کاسه پر از پسته با پوست بر روی پارچه

آجیل‌ها جزء خوراکی‌های مفید برای پوست محسوب می‌شوند. به طر مثال پسته سرشار از چربی‌های سالم برای قلب است که کلسترول خوب یا HDL را تقویت می‌کند. همه ما تقریبا با آنتی اکسیدان ها و خواص آنها آشنا هستیم. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته با کنترل سطح قند خون و هورمون‌های آندروژن ایجادکننده آکنه صورت، به کاهش آکنه به خصوص در دوران بلوغ کمک می‌کنند. چربی‌های سالم و ضروری موجود در پسته در افزایش وزن و در نتیجه چاقی صورت موثر هستند.

آهن فراوان موجود در آن، به رفع کم‌خونی بدن کمک می‌کند و در نتیجه باعث از بین رفتن لاغری و رنگ‌پریدگی صورت می‌شود. مغز پسته حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین E،ویتامین‌های B1، B2 و B6، پتاسیم، پروتئین، روی، سلنیوم، فسفر، فیتواسترول، کلسیم، مس و فیبر است که در تحریک رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن به خصوص صورت و در نهایت چاقی آن موثر هستند.

2. خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

خواص بادام زمینی برای چاقی صورت ثابت شده است. زیرا پروتئین دارد و همین موضوع بر چاق و سفت شدن صورت اثرگذار است. در ضمن یکی از فواید بادام زمینی این است که باعث می‌شود پوست شما جوان‌تر به نظر برسد و از پیری آن جلوگیری می‌کند. البته انواع دیگر بادام نیز به عنوان معجزه چاقی صورت محسوب می‌شوند. 

شما می‌توانید از بادام به دلیل طعم شیرین آن در انواع میان‌وعده و دسر استفاده کنید. چرا که حاوی اسیدهای چرب ضروری، پروتئین و فیبر زیادی است. در ضمن بادام به عنوان یکی از منابع ویتامین دی در میان آجیل ها محسوب می‌شود که یکی از ویتامین‌های موثر در سلامت پوست است. بادام همچنین با داشتن ویتامین E می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد و پوست را مرطوب نگه دارد.

در این شرایط برخی اختلالات پوستی مانند آکنه، اگزما و لکه‌های تیره کمتر خواهند شد و پوست، ظاهری شاداب و پر خواهد گرفت. چربی‌های غیراشباع زیاد موجود در بادام در رفع لاغری صورت بسیار موثر هستند و منیزیم و پتاسیم فراوان موجود آن به جریان سریع‌تر اکسیژن و مواد مغذی پوست صورت کمک می‌کنند.

البته یکی از خواص بادام هندی، چاق کننده بودن صورت است. چرا که سرشار از سلنیوم و ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان است و روی موجود در آن فرآیند رشد و ترمیم سلول‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین می‌توانید در آجیل چهار مغز خود از بادام هندی هم استفاده کنید.

3. فندق؛ یکی از چهار مغز برای چاقی صورت

مقداری فندق با پوست بر روی یک پارچه

فندق از انواع مغزهای آجیل مفید برای بدن است که تحقیقات نشان داده‌اند که هر ۲۰ عدد فندق (معادل ۲۸ گرم) حاوی ۱۷ گرم چربی غیراشباع و ضروری، ۴ گرم پروتئین، ۵ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم آب است که همگی در باعث شده‌اند تا فندق به یکی از آجیل های چاق کننده صورت تبدیل شود. فندق سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و ماده مغذی سلنیوم است که مسئول بهبود خاصیت کشسانی پوست است و باعث می‌شود ظاهر صورت چاق‌تر به نظر برسد.

به لطف آنتی اکسیدان بتاسیتوسترول موجود در آن، رادیکال‌های آزاد کاهش می‌یابند و به پوست صورت آبرسانی می‌شود. در واقع در طول روز هرچه شما آب بیشتری بنوشید یا از خوراکی‌هایی که به آبرسانی صورت کمک می‌کنند استفاده کنید، ظاهر صورت شما چاق‌تر به نظر خواهد آمد.

نشان داده شده است که مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمام نیاز ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد. طبق تجربه، روغن فندق بهترین گزینه برای تقویت عضلات بدن به خصوص عضلات صورت است که این کار می‌تواند ظاهری شاداب به آن بدهد.

4. گردو؛ بهترین آجیل برای چاقی صورت

ممکن است طعم گردو کمی تلخ باشد، اما به لطف اسیدهای چرب امگا ۳ خاصیت ضد التهابی دارد. گردو از آن مغزهایی است که به راحتی می‌تواند سطح ویتامین B بدن را افزایش دهد. طبق تحقیقات، افزایش این ویتامین در رفع چین و چروک پوست بدن به خصوص صورت بسیار موثر است و ظاهری شاداب و جوان به آن می‌دهد.

طبق بررسی‌ها خوردن ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می‌شود و یک چهارم فنجان مغز گردو می‌تواند در حدود ۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین ‌کند. بنابراین گردو برای چاقی صورت مفید است، چرا که باعث افزایش چربی زیر پوست می‌شود.

چه موقع آجیل بخوریم تا چاق شویم؟

با توجه به محتوای بالای چربی‌های تک غیراشباع سالم، انواع آجیل‌ها بسیار پر کالری هستند. بنابراین اگر کسی در تلاش برای مصرف کالری کافی برای رشد، بدنسازی و چاق شدن است، آجیل گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. به طور کلی آجیل اگر در میزان بالایی مصرف شود، می‌تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد. اما پیشنهاد می‌شود که آجیل را در صبح مصرف کنید، زیرا در این ساعات بدن بیشترین فایده را از این مغزها می‌برد.

میزان استفاده از این آجیل ها چقدر باید باشد؟

یکی از نکاتی که هنگام استفاده از انواع مغزها و دانه ها برای چاق شدن صورت باید در نظر گرفت، مصرف متعادل آنهاست. به عبارت دیگر، مصرف زیاد مغزها و دانه‌ها به چاق شدن سریع صورت کمک نمی‌کند، بلکه مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. خوردن انواع آجیل مشکلاتی مثل گاز، نفخ و مشکلات گوارشی را در پی دارد. در ضمن گاهی در موارد نادر ممکن است سلنیوم موجود در برخی از آجیل‌ها باعث ایجاد مسمویت شود. در نهایت چربی زیاد منجر به افزایش وزن می‌شود و برای بدن مفید نیست.

بنابراین اگر بیماری خاصی ندارید، آجیل‌ها را به طور روزانه و در حد اعتدال مصرف کنید تا پوستی زیبا داشته باشید و از دیگر مزایای آجیل نیز بهره‌مند شوید. برای چاق شدن صورت باید مغزهای ذکر شده را مرتب و مداوم مصرف کنید. گنجاندن 7 عدد فندق، 3 عدد گردو، 7 عدد پسته و 7 عدد بادام در برنامه غذایی روزانه، به تدریج باعث چاق و حجیم شدن ماهیچه‌های صورت می‌شود.

سوالات رایج درباره آجیل های چاق کننده صورت

1. برای چاقی صورت چی بخوریم؟

انواع آجیل و دانه‌ها، شیر، سبزیجات نشاسته‌ای، روغن نارگیل و روغن زیتون، خوراکی‌هایی هستند که در چاق شدن صورت تاثیر دارند.

2. آیا پسته چاق کننده است؟

بله، پسته کالری بالایی دارد و مصرف بیش از اندازه آن باعث چاقی می‌شود.

3. صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

املت، ماست با آجیل و میوه، ساندویچ آووکادو و تخم مرغ، پنکیک، فرنی، بلغور جو دوسر با بادام زمینی و موز، ساندویچ مربا و کره بادام زمینی، از جمله صبحانه‌های چاق کننده هستند.

منبع: news-medical