روز کارگر یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ معاصر است. نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان. خیلی از حقوقی که کارگران در سراسر جهان به‌دست‌آورده‌اند ناشی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود کارگران است. به همین دلیل است که اول ماه می در سراسر جهان، به مناسبت کارگران جهان پاس داشته می‌شود. اما شاید ما هم دلمان بخواهیم که خیلی از کارگران دوست داشتنی پیرامون خودمان را خوشحال کنیم. یا در سازمانی هستیم که علاقه دارد به پاس روز کارگر هدیه‌ای به کارگران به رسم یادگار اهدا کنیم. اما  بهترین هدیه روز کارگر چه چیزی می‌تواند باشد؟ هدیه مناسب این روز چیست؟ پیش از آن اجازه دهید به تاریخچه روز جهانی کارگر به اختصار اشاره کنیم.

تاریخچه روز جهانی کارگر

کارگران آمریکا در اول ماه می سال 1886، به دلیل عملی نشدن بهبود شرایط کار و همینطور کاهش ساعت کاری به 8 ساعت در روز در خیابان‌های آمریکا تجمع کردند. به تبع این فراخوان کارگران در هزار و دویست کارخانه و کارگاه نیز اعتصاب کردند. از اعتصاب کارگران 4 روز بیش‌تر نگذشته بود که در بین معترضان بمبی منفجر شد. که چندین کارگر و پلیس نیز جان خود را از دست دادند. پس از آن سال هر ساله به مناسبت گرامیداشت آن سال تظاهرات گسترده کارگران در سراسر جهان انجام می‌گردد.

بهترین هدیه روز کارگر

انتخاب هدیه مناسب همیشه سخت است. اما انتخاب هدیه مناسب روز کارگر هم سخت است و هم شیرین. در زیر به بهترین هدایا برای روز کارگر و مناسب‌ترین کادو برای کارگران اشاره کردیم. پس با مجله بارجیل همراه باشید

1-ساعت مچی؛ یک هدیه زیبا

زمان در زندگی هر کسی یکی از مهم‌ترین چیزهایی‌ست که به آن می‌اندیشد. برای کارگران و کارمندان هم زمان هم مهم است و هم ارزشمند. پس خرید ساعت مچی برای روز کارگر می‌تواند یکی از بهترین هدایای روز کارگر را برای کارگران رقم بزند. ساعت مچی علاوه بر کاربردی بودنش، یک شی خاطره‌ساز است و وقتی آن را هدیه می‌دهیم خاطره‌ایی لذت‌بخش را نیز برای دیگران به‌وجود می‌آوریم.

2-کتاب؛ دوست همیشگی در اوقات فراغت

هدیه برای کارگر

اوقات فراغت کارگران و کارمندان بسیار مهم است. چرا که در اوقات فراغتشان است که انرژی مضاعف ذخیره می‌کنند تا هم  به کار خود بهتر ادامه دهند و هم خلاقانه‌تر با کار خود برخورد کنند. کتاب می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای هدیه روز کارگر باشد. اگر نگوییم بهترین هدیه روز کارگر! چرا که هم آگاهی‌بخش است و هم خواندنش لذت‌بخش.

3-آجیل و تنقلات، یک کادو همیشه کارآمد

مناسب‌ترین هدیه روز کارگر شاید برازنده آجیل و تنقلات باشد. نه فقط برای روز کارگر بلکه برای هر مناسبتی آجیل و تنقلات یک محصول کامل، جداب و خواستنی است. این هدیه علاوه بر اینکه خوشمزه و خاطره‌ساز است، بسیار سالم و مقوی هم هست. چه چیزی بهتر از این پکیج برای اینکه به دیگران هدیه بدهیم؟

4-سفری کوتاه، هدیه‌ای خالص

هدیه روز کارگر زنانه

برای رفع خستگی خیلی چیزها مناسب است. اما شاید دعوت دوست و همکارمان  به یک سفر آن هم با فراهم کردن بلیت سفر یک هدیه خلاقانه و اعجاب‌انگیز به حساب می‌آید. این هدیه هم آرامش و راحتی را به عزیزان ما هدیه می‌کند و هم سبب می‌شود تا خستگی و فرسودگی از تن افراد دور شود.

5-جعبه شکلات

شکلات حال آدم را همیشه جا می‌اورد و انرژی روزانه ما را تامین می‌کند. جعبه شکلات می‌تواند یک هدیه درجه یک برای روز کارگر باشد. جعبه‌های شکلات هم زیبا هستند و هم جمعی! منظور از جمعی بودن این است که می‌توانیم با کسانی که دوستشان داریم آن‌ها را میل کنیم. بیخود نیست که شکلات نماد عشق است! اگر به دنبال یک هدیه مناسب برای کارگران، کارمندان و همکارانمان هستیم، جعبه شکلات را فراموش نکنیم. جعبه دراژه هم می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که هم طعم و هم رنگ را با هم هدیه بدهید.

6-پاوربانک

اگر به دنبال یک هدیه کاربردی هستیم، پاوربانک از آن گزینه‌هایی است که نباید از آن‌ها غافل شویم. در محل کار شارژ موبایل یا وسایل الکترونیکی ما معضلی است که پاوربانک به راحتی می‌تواند آن را حل کند. بهتر است سعی کنیم که در خرید پاوربانک رنگ مورد علاقه همکاران، کارمندان، کارگران و یا کسی که می‌خواهیم به آن هدیه بدهیم را درنظر بگیریم. بدیهی است که خوشحالی او دو چندان می‌شود

برای خرید بهترین کادو روز کارگر به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهیم یک هدیه مناسب روز کارگر تهیه کنیم، بهتر است چند فاکتور مهم را در نظر بگیریم. یکی از این فاکتورها شغل دوست و یا همکار موردنظر ماست. بسیاری از ما خوشحال می‌شویم چیزی را هدیه بگیریم که در محل کارمان به آن نیاز داریم. به هر حال کار ما بخش اعظم روز ما را به خود اختصاص می‌دهد.

دومین فاکتور جنسیت است. هدیه‌های خوب لزوما مبتنی بر جنسیت نیستند اما می‌توانیم جنسیت را در انتخاب رنگ، طرح و یا حتی شی موردنظرمان دخیل کنیم. قطعا کارآمد است!

سومین عامل اوقات فراغت است. اینکه در اوقات فراغت همکارمان، دوستمان،بزرگترمان و… چه کاری را دوست دارد انجام دهد بسیار مهم است. خیلی از ما شیفته کتاب‌ها هستیم. بسیاری از ما هم عاشق گوش کردن موزیک مورد علاقه‌مان. بی تردید برای دیگران هم همین امر صادق است. پس در انتخاب کادو مناسب روز کارگر حتما اوقات فراغت را درنظر بگیریم.

برای هدیه دادن به روزهای مناسبتی احتیاجی نداریم!

حتما نباید روز کارگر فرا برسد تا از کارگران تجلیل کنیم. هر روز می‌تواند بهانه‌ای باشد برای عشق‌ورزی به کسانی که دوستشان داریم. پس با هدایایی که خاطره ما را زنده می‌کند و دیگران را خوشحال به استقبال کارگر، کارمند،مدیر، دوست، پدر، مادر و یا هر کسی که برای ما مهم است برویم. در زندگی لحظات کوچک همیشه به‌یادماندنی‌تر هستند. سعی کنیم که این لحظات را نه فقط برای خودمان، که برای دیگران هم بسازیم.

منابع: epromos | heartwarmingtreasures |