بازی های گروهی همگی ما را به یاد خاطرات خوش و لحظات شاد با دوستان و آشنایان می‌اندازند. این روزها که در آستانه عید نوروز قرار داریم، همگی به دنبال ساختن لحظات شاد هستیم. عید نوروز یکی از بهترین زمان‌هایی است که ما می‌توانیم در کنار خانواده بازی های دورهمی انجام دهیم و شب‌های طولانی را سپری کنیم. با صحبت کردن درباره بازی دورهمی در خانه، همه ما به یاد اسم فامیل، پانتومیم و مافیا می‌افتیم. اما بازی‌های جذاب دیگری هستند که بدون نیاز به تجهیزات خاصی، ساعات خوشی را برایتان رقم می‌زنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید با انواع بازی های خانوادگی آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

اسم روی پیشانی، بازی خانوادگی با کاغذ

در این بازی افراد حاضر جلوی یک نفر قرار می‌گیرند و او باید قابلیت حدس خوبی داشته باشد. برای انجام این بازی، بازیکنان بر روی کلمه‌ای خاص به توافق می‌رسند، آن را روی کاغذ کوچکی می‌نویسند و بر پیشانی فرد انتخاب شده می‌چسبانند.
حالا او باید مثل یک بازی بیست سوالی سوال بپرسد تا کلمه نوشته شده روی کاغذ روی پیشانی را حدس بزند. برای اینکه بازی بیشتر مفرح و گاه خنده‌دار شود، خوب است کلمه انتخابی مضمونی طنز داشته باشد یا یادآور خاطره‌ای خاص مربوط به طرف مقابل باشد.

دار بازی، بازی گروهی خلاق

عکسی از صفحه کاغذ داربازی

یکی از سرگرم کننده ترین بازی هایی که دو یا چند نفره انجام می‌شود، دار بازی یا همان بازی حدس زدن حروف تشکیل دهنده یک کلمه یا عبارت است. برای تجربه این سرگرمی جذاب، ابتدا به یک کلمه فکر کنید و روی کاغذ به تعداد حروف آن خط تیره را به عنوان جای خالی بکشید. حالا طرف مقابل باید با انتخاب حروف صحیح جاهای خالی را پر کند تا کلمه نهایی را حدس بزند.
برای جذاب‌تر شدن بازی، یک چوبه دار در امتداد خطوط می‌کشند. به ازای انتخاب هر حرف نادرست، عضوی از بدن انسان که به دار آویخته شده، کشیده می‌شود. وقتی تمام اعضای بدن این انسان کامل شد و هنوز کلمه مورد نظر درست حدس زده نشد، طرف مقابل می‌بازد.
لازم به ذکر است که اگرچه این بازی در دنیا با نام دار بازی شناخته می‌شود، اما به جای استفاده از تصویر چوبه دار می‌توان از هر ترفندی برای نشان دادن محدودیت تعداد حروف استفاده کرد. مثلا گاهی از یک درخت با تعداد مشخصی برگ یا اعضای بدن انسان، اما بدون چوبه دار استفاده می‌کنند. در واقع دلیل استفاده از چوبه‌دار تزریق احساسات است تا مخاطب با پیش بینی‌های دقیق و هوشمندانه‌تر از حلق آویز شدن خود جلوگیری کند.

صید شکلات، بازی دورهمی در خانه

این بازی نیز یک بازی خانوادگی سرگرم کننده است که برای اجرای آن به مقداری خوراکی نیاز دارید. در این بازی مهمانان را به گروه‌های 8 تا 10 نفره تقسیم کنید و سپس شکلات را در ظرفی بریزید. هر یک از اعضای گروه وسیله‌ای قاشق مانند را در دهانشان قرار می‌دهند و بدون استفاده از دست‌های خود مقداری شکلات را از ظرف برمی‌دارند و به سبد خود قرار می‌دهند. در آخر هر گروهی که شکلات بیشتری داشت، برنده است. البته در اینجا می‌توانید از هر خوراکی دیگری مانند آجیل نیز استفاده کنید.

چشمک مرگ، بازی دسته جمعی هیجانی

مردی در حال چشمک زدن

با توجه به تعداد شرکت کنندگان، کارت‌های سفید رنگی تهیه کنید. سپس روی دو کارت کلمه کارآگاه و قاتل و روی کارت‌های دیگر کلمه مقتول را بنویسید. در نهایت، کارت‌ها را با هم مخلوط کنید و به هر نفر یک کارت بدهید. در اینجا کارآگاه خود را به دیگران معرفی می‌کند، اما نقش دیگران نامشخص است. قاتل مخفیانه به دیگران چشمک می‌زند و قربانیان با چشمک زدن قاتل می‌میرند. این بار کارآگاه باید قاتل را شناسایی کند. پس از شناسایی قاتل، نقش کارآگاه به او محول می‌شود و دوباره کارت‌ها به صورت تصادفی بین افراد پخش می‌شوند.

نقاشی با چشم‌های بسته، بازی دسته جمعی خنده دار

یکی از بازی های خنده دار، نقاشی با چشم بسته است که می‌تواند توسط افراد در هر سنی انجام شود. برای این بازی می‌توانید از تخته استفاده کنید. اما اگر آن را در دسترس ندارید، قلم و کاغذ کافی است. همچنین برای بستن چشم‌ها، به یک چشم‌بند یا دستمال نیاز دارید. بازیکنان می‌توانند برای فردی که می‌خواهد نقاشی بکشد، یک موضوع مشخص کنند. سپس چشمانش را می‌بندد و شروع به نقاشی می‌کند. در نهایت خوب است عکسی از تصاویر ثبت کنید تا به یادگار بماند. معمولا تصاویر خیلی بامزه و خنده‌دار می‌شوند.

جعبه بازی و خوراکی، خوشمزه ترین بازی های دورهمی

همانطور که گفتیم، در عید نوروز بازار بازی های خانوادگی داغ می‌شود. شما برای گذراندن شب‌های خاطره‌انگیز باید هم یک بازی تهیه ببینید و هم به فکر خوراکی هم باشید. شاید پیدا کردن این ترکیب در بازار کمی سخت باشد، ولی ما در بارجیل چندین جعبه بازی خوشمزه را برای دورهمی‌های مختلف آماده کرده‌ایم. در این بسته‌ها مقداری آجیل، میوه خشک و یک بازی در جعبه چوبی با کیفیت قرار داده شده است و هر آنچه لازم دارید را فراهم کرده‌ایم.

جرات یا حقیقت، بازی دورهمی

چند دوست در حال بازی جرات یا حقیقت

یکی از دیگر بازی های گروهی سرگرم کننده که البته گاهی ترسناک هم می‌شود، بازی حقیقت یا جرات است. در این بازی گروهی افراد دور هم می‌نشینند و بطری را روی زمین یا روی میز می‌چرخانند. سپس سر بطری به سمت هر فردی که قرار گرفت، باید بین حقیقت و شجاعت یکی را انتخاب کند. طرف مقابل از او سوالی می‌پرسد و سپس او بر اساس انتخابی که انجام داده است، پاسخ صحیح (حقیقت) را می‌دهد یا از پاسخ دادن (شجاعت) امتناع می‌ورزد. اگر انتخاب او شجاعت است، باید هر مجازاتی که سوال کننده دارد، بپذیرد و هر طور که او می‌خواهد عمل کند.

حق نداری بخندی، بازی شب نشینی

بازیکنان در این بازی خنده دار گروهی به صورت دایره‌ای می‌نشینند. هر بازیکنی در نوبت خود باید به فرد کناری خود نگاه کند و بخندد تا او هم مجبور به خندیدن شود. طرف مقابل باید سعی کند نخندد، زیرا در صورت خندیدن بازنده می‌شود. برنده نهایی کسی است که اصلا نخندد و تا آخر بازی اخراج نشود.

ترکاندن بادکنک، بازی گروهی در منزل

چند بچه در حال بادکنک بازی

شرکت کنندگان را به دو تیم تقسیم کنید. برای هر تیم، یک رنگ بادکنک انتخاب کنید و بادکنک‌ها را به پای بازیکنان ببندید. البته می‌توانید بادکنک‌ها را به همراه طناب با دست خود نگه دارید. اعضای هر تیم باید سعی کنند تا بادکنک‌های تیم دیگر را بترکانند و از ترکیدن بادکنک بسته به پای آنها جلوگیری کنند. بادکنک هر فردی که بترکد، از بازی خارج می‌شود. نهایتا تیمی که بیشترین باخت را داشته باشد، تیم بازنده است. شما همچنین می‌توانید این بازی را به صورت دو نفره انجام دهید.

جمله سازی، بازی دورهمی خانوادگی

این یک بازی گروهی است که حتی دو نفری هم می‌توان آن را انجام داد. در اینجا یک بازیکن سه کلمه کاملا نامرتبط را به بازیکن دیگر می‌گوید و باید سعی کند با آنها یک جمله معنی‌دار بسازد. سپس سه کلمه دیگر به نفر بعدی گفته می‌شود. علاوه بر تکرار جمله شخص قبلی، باید جمله جدید خود را بسازد و به جمله قبلی اضافه کند.
سرعت عمل و حضور ذهن در این بازی مهم است. با جلو رفتن بازی، جملات نامرتبط بیشتر و بیشتری تولید می‌شوند و داستان خنده‌داری را شکل می‌دهند. در ضمن، اشتباهات بیشتر می‌شود و هیجان بازی بالا می‌رود.

منابع:

shutterfly

playpartyplan