تعبیر خواب آجیل معمولا نمادهای خوبی از خلق و خوی مثبت، سلامتی و ثبات را به نمایش می‌گذارد. مردم زیادی به نشانه‌ها و تعبیر خواب اعتقاد دارند مخصوصا ایرانی‌ها که به مواردی مثل نمادهای آجیل شب چله و فلسفه آجیل شب یلدای عروس اهمیت می‌دهند. افراد مختلف تعبیر آجیل را به طور گوناگونی تفسیر می‌کنند و می‌گویند که اندازه، شکل، طعم و ظاهر آنها نیز در تعبیر خواب تاثیرگذارند. از طرفی تعابیر بسته به اینکه آجیل خورده شده یا جمع‌آوری شده، می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

بنابراین در این مقاله، تعبیر خواب انواع آجیل را بر اساس شرایط خواب مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه همراه وبلاگ بارجیل باشید.  

تعبیر خواب آجیل از زبان حضرت یوسف

تندیسی نمادین از حضرت یوسف

در تعبیر خواب آجیل از حضرت یوسف، بیشتر درباره پسته صحبت شده است. طبق نظر حضرت، اگر مردی در خواب پسته ببیند، احتمالا دچار درگیری و جر و بحث شود. همچنین اگر زنی پسته در خواب ببیند، تعبیر آن شنیدن صدای سگ، غیبت و بدگویی است.

تعبیر خواب آجیل مشکل گشا

همانطور که از نامش پیداست، مشکل گشا یعنی رویایی را که سال‌ها منتظرش بودید، برآورده می‌شود و قلبتان پر از شادی خواهد شد. بنابراین تعبیر خواب آجیل مشکل گشا بدین معناست که ثمره تلاش‌های زیادتان را خواهید دید و تمام خستگی‌های‌تان از بین خواهد رفت. کمی زمان باقی مانده است، صبور باشید تا به مراد دل خود برسید. البته حتی نوع آجیل هم می‌تواند معنی متفاوتی داشته باشد. شما می‌دانید آجیل چیست و انواع زیادی را دربرمی‌گیرد. بنابراین مثلا در تعبیر خواب گردو گفته می‌شود که به خاطر گران بودن آن، یعنی پول بیشتری به دست می‌آورید و به آرزوهای خود می‌رسید.  

تعبیر خواب آجیل مشکل گشا در تعریف ابن سیرین

کاسه بلور حاوی آجیل مشگل گشا

طبق تعبیر خواب انواع آجیل از ابن سیرین، اگر فردی در خواب کشمش ببیند و آن را بخورد، یعنی به اندازه آن منفعت خواهد دید. همچنین، دیدن بادام در خواب نشان از نعمت و رزق است، اما از نزاع و دشمنی می‌آید. اگر فرد ببیند که بادام به او رسید، یعنی روزی خود را به دشواری به دست می‌آورد. در ضمن، تعبیر بادام شفای از بیماری نیز محسوب می‌شود.

تعبیر دیدن آجیل در خواب چیست؟

تعبیر خواب آجیل بر اساس نوع آن و شرایطی که خواب را می‌بینید، با هم فرق دارد. مثلا تعبیر خواب انجیر خشک و تعبیر خواب نخودچی با هم متفاوت‌اند. ما در این بخش به شما می‌گوییم که خوردن یا دیدن آجیل در شرایط مختلف چه معنایی دارد؟

تعبیر خریدن آجیل در خواب

خواب خرید آجیل به این معنی است که به زودی ثروت بیشتری خواهید داشت و زندگی شما پر از چیزهای شاد می‌شود. این نشان می‌دهد که روزهای سخت در شرف سپری شدن هستند، شما شروع جدیدی در زندگی خود خواهید داشت و زندگی شما بهتر خواهد شد. از طرفی تعبیر خریدن آجیل می‌تواند به این معنی باشد که اخباری درباره فرزندان‌تان خواهید شنید. 

تعبیر خواب آجیل گرفتن از دیگران

یک کاسه ماکادمیا در دستان یک فرد

وقتی شما در خواب ببینید که فردی به شما آجیل می‌دهد، تعبیر آن به نوع آجیل بستگی دارد. همچنین اینکه شما آجیل را می‌خورید یا فقط آن را دریافت می‌کنید. بنابراین به طور قطعی نمی‌توان گفت که این نشان از چه چیزی است. مثلا اگر فردی ببینید که دیگران به اون تخمه داده‌اند، این بیانگر آن است که به فرد ببینده‌ی خواب خیر و برکت می‌رسد. اما طبق اکثر تعابیر، شکستن و خوردن تخمه در خواب خوشایند نیست و آن را نشانی از گناه می‌دانند.

تعبیر خواب گرفتن آجیل از مرده

مردگانی در حال حرکت در یک فضای تاریک به سمت نور

اینکه شما در خواب ببینید یک مرده به شما آجیل می‌دهد یا خودِ او در حال خوردن آجیل است، یعنی شما احساسات ناخوشایند و نارضایتی نسبت به عزیزان خود دارید. پس وقت آن رسیده که بیانش کنید و اصلاحش کنید. حرف دلتان را بزنید، زیاد نگران نباشید که کسی از بیان نظر شما ناراحت شود. زیرا شما هم مثل بقیه انسان‌ها هستید و می‌توانید محترمانه صحبت کنید و نظرات خود را بگویید.

اشتباهات دیگران را فراموش کنید. هیچ انسانی بی تقصیر نیست، سخاوت خود را افزایش دهید و انعطاف‌پذیرتر باشید. در تعبیر خواب فندق آورده شده است که شما با دیگران به صلح می‌رسید. بنابراین اگر از مرده آجیل گرفتید و در آن فندق بود، پس حتما مشکل خود را بیان کنید و با دیگران به صلح برسید.

تعبیر خواب آجیل برای دختر مجرد

دختری که مغزهای گرافیکی را بین دستانش نگه داشته

تعبیر خواب آجیل برای دختر مجرد به این معنا است که او قصد دارد در آینده کاری انجام دهد. این کار تفاوت بزرگی در زندگی دختر مجرد ایجاد می‌کند و شادی و موفقیت را برای وی و خانواده‌اش به ارمغان می‌آورد.

تعبیر خواب های شما چه قدر درست است؟

همیشه افراد زیادی به این فکر می‌کنند که آیا واقعا تعبیر خواب‌های آنها درست است یا خیر؟ در واقع طبق نظرات می‌توان خواب‌ها را به دو گروه رویاهای صادقانه و خواب‌های کاذب تقسیم کرد.

رویاهای صادقانه رویاهای واقعی هستند که انسان از دنیای غیر واقعی می‌بیند و با ارتباط با ملکوت به دست می‌آید. چنین رویاهایی قابل تعبیر و معانی معتبر هستند. چنین رویایی یا در مورد آینده است یا در مورد مباحث معنوی یک فرد خبر می‌دهد. مثلا خوابی که حضرت یوسف برای مردم مصر تعریف کرد، مصداق بارز رویای واقعی بود. در آن زمان خبر از یک اتفاق خطرناک و سخت بود، او با وحی الهی خود توانست مردم آن زمان را از بلا نجات دهد.

خواب‌های کاذب خواب‌هایی به شمار می‌روند که برخاسته از احساسات انسان هستند و چیزی جز توهم محسوب نمی‌شوند. در شب، ذهن اتفاقات روز را مرور می‌کند و فرد خواب می‌بیند. مثلا شاید شما در طول روز اقدام به خرید آجیل به صورت آنلاین کرده باشید یا در طول روز آجیل خورده باشید. ممکن است به همین دلیل شب خواب آن را ببینید.

خواب‌های آشفته و بدون جهت مشخص، در زمره این خواب‌ها قرار می‌گیرند و قابل تعبیر نیستند. ابن سینا در کتاب شفا می‌نویسد: درک همه رویاهایی که انسان می‌بیند، درست نیست. زیرا قوه متخیله نمی‌تواند آن چیزی که از ملکوت بر نفس فایض می‌شود را بیان کند. بلکه بیشترِ داستان زمانی است که این قوه به حوادث نزدیک اشاره می‌کند. رویدادهایی که به این رشته نزدیک هستند، برخی ارادی و برخی غیر ارادی به حساب می‌آیند.

بنابراین حالات درونی، مسائل زندگی و استرس، اتفاقات روزمره و نوع تفکر فرد خواب‌های او را نیز تعیین می‌کنند. ساعت خواب، محل خواب و شرایط زندگی فرد باعث می‌شوند تا بفهمیم که رویا صادقانه یا کاذب است. به نظر شما خواب‌هایتان قابل تعبیر هستند؟ تا به امروز تعبیر چند درصد از آنها درست بوده است؟  

منابع:

maisiejanes

auntyflo

dreammystical