تزئین آجیل عید یکی از مهمترین کارهایی است که می‌تواند زییایی سفره هفت سین شما را چندین برابر کند. شور و اشتیاق برای درست کردن تزئینات نوروزی، باعث می‌شود که حتی مهمانی برگزار کردن برای شما جذاب‌تر شود و مهمانان خود را راضی نگه دارید. با اینکه تزیئن آجیل شب عید نوروز در طعم آن تاثیری ندارد، ولی اشتهای افراد را باز می‌کند و دلشان می‌خواهد تنقلات بیشتری بخورند و وقت بیشتری را در کنار شما بگذرانند.
بنابراین ما در این مطلب مدل تزئین آجیل عید نوروز را بررسی معرفی می‌کنیم و چند ایده برای آجیل عروس را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

تزیین آجیل عید در تنگ شیشه ای

یکی از جالب‌ترین ایده‌ها برای تزئین آجیل شب عید نوروز، استفاده از انواع تنگ است. بسته به نوع آجیل‌ها، چندین تنگ انتخاب کنید و آنها را در چیدمان هفت سین خود قرار دهید. سپس مقداری از تنگ را با آجیل پر کنید. این تزئین شاید کمی ساده به نظر برسد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فضای خالی تنگ را با گل و برگ طبیعی پر کنید. تراریوم و تنگ ماهی بهترین گزینه برای استفاده هستند. دور تنگ را با روبان یا کنف تزئین کنید.
برای زیباتر شدن تنگ خود، می‌توانید انواع آجیل را به صورت لایه به لایه بریزید. مثلا یک لایه تخم کدو، یک لایه پسته، یک لایه گردو، یک لایه بادام، یک لایه بادام هندی و دیگر انواع آجیل عید را روی هم بریزید. هرچه ظرافت و دقت بیشتری به خرج دهید، تعداد لایه‌ها با نظم بیشتری دیده می‌شوند.

تزیین آجیل ساده و شیک

یک جعبه تزئین شده مخبوط آجیل

در سال‌های اخیر جعبه‌های چوبی تقسیم‌بندی شده، با طرح‌ها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارند که می‌توانید از آنها برای نگهداری آجیل و شکلات استفاده کنید. این جعبه یک انتخاب شیک، در دسترس و ساده است و اگر زمان زیادی برای تزئین ندارید، کافیست این جعبه را بخرید و انواع آجیل و میوه خشک را در آن قرار دهید.
سپس روی آن را با گل یا روبان تزئین کنید. با این حال، امروزه فروشگاه‌های زیادی از جمله بارجیل، انواع جعبه آجیل آماده را عرضه می‌کنند و تزئینات را برای شما ساده‌تر کرده‌اند. با استفاده از این جعبه‌ها به ظرف آجیل خوری نیازی ندارید و می‌توانید با همان جعبه پذیرایی را انجام دهید.

تزیین آجیل شب عید عروس

برای تزئین آجیل عروس، نیازی به وسایل خاص نیست. با تهیه آجیل شب عید و داشتن کمی خلاقیت، می‌توانید تزئینات را انجام دهید. برخی از بهترین مدل‌ها عبارت‌اند از:

1. توپ آجیلی

برای تزئین آجیل عروس به این شکل، می‌توانید انواع آجیل را روی یک اسفنج گرد بچسبانید. برای زیباتر شدن توپک، تخمه‌ها را با چسب حرارتی روی آن بچسبانید. لابه‌لای آجیل چسبیده شده را برگ‌های طبیعی قرار دهید تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.لباس عروس
یکی دیگر از روش‌های ساده و فانتزی برای تزیین آجیل عید عروس، این است که آجیل را به شکل لباس عروس درآورید. برای این کار باید آجیل‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی کوچک بسته‌بندی کنید. این بخش دامن عروسک است و برای بدن آن، باید بالای پلاستیک یک عروسک قرار دهید و آن را به پلاستیک بچسبانید.

2. دسته گل آجیلی

یک دسته گل تزئین شده با آجیل

با درست کردن آجیل و میوه خشک به صورت دسته گل، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی یک دسته گل هدیه می‌دهید و در آن آجیل و میوه‌های خشک را می‌گذارید. انتخاب آجیل کاملا به ذائقه عروس و بودجه شما بستگی دارد؛ اما استفاده از آجیل و میوه‌های خشک مانند پسته، بادام زمینی با پوست، انواع توت و زردآلو توصیه می‌شود. زیرا به دلیل رنگ‌های جذابی که دارند، زیبایی دسته گل را افزایش می‌دهند.

3. تزئینات تور

استفاده از تور بهترین ایده برای تزیین آجیل عروس است؛ زیرا روش درست کردن ساده‌ای دارد و با نگاه اول به یاد عروس‌ها می‌افتیم. در این روش، آجیل را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و ظرف را در یک تور بگذارید. حالا می‌توانید تور را با روبان یا سیم نازک ببندید. سپس آن را با گل‌های طبیعی یا مصنوعی تزئین کنید.

4. سبد گل با آجیل

ابتدا انواع آجیل را به صورت گلی زیبا به هم بچسبانید و سپس با سیم نازک برای آن‌ها ساقه درست کنید. سپس اسفنج را داخل سبد قرار دهید و گل‌ها را درون سبد بچسبانید. برای زیباتر شدن سبد گل، می‌توانید از میوه‌های خشک و برگ‌های طبیعی استفاده کنید تا سبد زیباتر شود.

مناسب ترین ظروف برای استفاده درهنگام پذیرایی آجیل

در کنار انواع تزئینات عید، می‌توانید ظروف آجیل‌خوری هم استفاده کنید. ظروف زیادی در بازار عرضه می‌شوند، ولی شما باید با توجه به بودجه و تزئینات منزل خود آنها را انتخاب کنید. برخی از پرکابردترین ظروف شامل موارد زیر هستند:

1. ظروف سرامیکی

امروزه نمونه‌های زیادی از ظروف سرامیکی پرطرفدار شده‌اند و بسیاری از افراد بر این باورند که این ظروف ساده، همیشه مد هستند و هیچ زمانی جذابیت خود را از دست نمی‌دهند. علاوه بر این، ظروف سرامیکی به راحتی می‌توانند با سایر ظروف ست شوند. آجیل خوری سرامیکی سفید و ساده، با هر نوع خانه‌ با هر مدل دکوراسیونی همخوانی دارد.

2. آجیل‌خوری مسی

یک ظرف مسی پر از آجیل

استفاده از ظروف پذیرایی مسی در دکوراسیون منزل شما موثر است، اما باید متناسب با سبک دکوراسیون منزلتان انتخاب شود. مثلا برای دکور مدرن، احتمالا گزینه خوبی نباشد؛ ولی برای خانه‌های با دیزاین سنتی یا ایرانی، حتما آجیل خوری مسی را پیشنهاد می‌دهیم. استفاده از فناوری نانو آنتی اکسیدان در ساختار این ظروف، از تیره شدن و تغییر رنگ آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ اما قیمت آنها تقریبا بالاست.

3. آجیل خوری فیروزه کوب

بیش از هفتاد سال است که هنر فیروزه کوبی در کشور ما رواج داشته و امروزه مرکز اصلی آن شهر اصفهان است. ترکیب هنر فیروزه کوبی با ظروف مسی، جلوه‌ای دیدنی به این ظروف می‌بخشد. با اینکه ظروف فیروزه کوب بیشتر به عنوان تزئین منزل استفاده می‌شوند، ولی نباید از کاربرد آنها به عنوان آجیل خوری غافل شد. به دلیل ظاهر سنتی، این ظرف می‌تواند با عید باستانی نوروز همخوانی خوبی داشته باشد. در ضمن، می‌توانید شیرینی‌هایی مثل شیرینی برنجی عید را هم در این ظروف قرار دهید.

4. ظروف قلم‌زنی

جنس این ظروف از آلیاژ برنج است که باعث جذب فلز روی می‌شود. جهت نقره‌ای شدن ظاهر این ظرف، از یک لایه نقره بر روی آن استفاده می‌کنند. قلم‌زنی رویِ محصول، از طریق دست انجام می‌شود و روی آن یک لایه محافظ برای جلوگیری از تغییر رنگ به کار می‌رود. با اینکه قیمت این ظرف بالاست، ولی اگر بودجه بیشتری دارید، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در ضمن، این ظرف به رنگ نقره‌ای است و در اکثر دکوراسیون‌های مدرن و سنتی استفاده می‌شود.

سخن آخر
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از آن بتوانید تزئینات نوروزی خود را کامل کنید. در ضمن، برای خرید آجیل و خشکبار مرغوب کافیست وارد سایت بارجیل شوید و خریدتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. با توجه به تنوع بی‌نظیر در بارجیل، هر محصولی را با طعم دلخواه خود پیدا می‌کنید. ما تمامی محصولات را با کیفیت بالا و بسته‌بندی استاندارد برای شما ارسال می‌کنیم.

منبع: blovelyevents.com | fashion-en.decorexpro.com