همانطور که می‌دانید آجیل مغز به عنوان سوپرفودها محسوب می‌شود که استفاده از آن در هر نوع خوراکی، ارزش غذایی آن خوراکی را افزایش می‎دهد. پخت انواع کیک و بیسکوئیت مغز یک راه عالی برای افزودن طعم خوشمزه به محصولات پخته شده شما است. از طرفی ترکیبات جدید به همراه بافتی نرم، هضم کردن بیسکوئیت را ساده‌تر می‌کند و طعمی جدید به آن می‌بخشد.

یکی از این خوراکی‌ها، دیپ آووکادو است که مزه‌ای خاص به وجود می‌آورد. آووکادو مملو از مواد مفیدی مثل اسید چرب تک غیراشباع (نوعی چربی خوب)، پتاسیم و فیبر است. از این‌رو ترکیب این خوراکی‌ها یک میان وعده سالم مناسب برای اداره، مدرسه و عصرانه به حساب می‌آید.

ما نیز در این مطلب قصد داریم طرز تهیه بیسکوئیت آجیل مغز با دیپ آووکادو را به همراه ویدیو برای شما شرح دهیم. در ادامه همراه وبلاگ بارجیل باشید.

اطلاعات تغذیه ای بیسکوییت دیپ آووکادو

یک کاسه پر بیسکوئیت آجیل و مغز
جدول اطلاعات تغذیه ای بیسکوئیت مغز
در ۱۰۰ گرم
گرم
۵۴۴٫۷۷
کالری
پروتئین: ۶٫۰۵ گرم
چربی: ۳٫۱۸ گرم
کربوهیدرات: ۵۱٫۹۴ گرم
فیبر: ۱٫۵۳ گرم
سدیم: ۱٫۲۸ میلی‌گرم
پتاسیم: ۱۰۹٫۰۶ میلی‌گرم
کلسیم: ۱۳٫۵۶ میلی‌گرم
آهن: ۱٫۲۳ میلی‌گرم
زینک: ۰٫۷۵ میلی‌گرم
اطلاعات تغذیه ای دیپ آووکادو
در ۱۰۰ گرم
۹۱ گرم
کالری
چربی: ۷ گرم
سدیم: ۲۴۳ میلی‌گرم
کربوهیدارت: ۵ گرم
فیبر: ۳ گرم
پروتئین: ۲ گرم
ویتامین C: 6.4 میلی‌گرم
کلسیم: ۱۹ میلی‌گرم
آهن: ۰٫۳ میلی‌گرم

مواد اولیه مورد نیاز

۱) مواد اولیه بیسکوییت مغز:

  • نصف فنجان بادام خام و نصف فنجان مغز تخمه آفتاب‌گردان
  • نصف فنجان مغز تخمه کدو
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن
  • ۲ قاشق غذاخوری آب

۲) مواد اولیه دیپ آووکادو:

  • ۱ عدد آووکادو
  • آب نصف ۱ عدد لیمو
  • ۱ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
  • مقدار کمی فلفل

طرز تهیه بیسکوئیت آجیل و مغز با دیپ و آووکادو

چند عدد آووکادو جهت تهیه دیپ

  1. فر را از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  2. بادام، مغز تخمه‌ها، نمک، روغن و آب را داخل مخلوط کن بریزید. تا زمانی که به خمیری یک دست تبدیل شود، آن‌ها را مخلوط کنید.
  3. ترکیب را به شکل توپ‌هایی کوچک درآورید و روی کاغذ روغنی بچینید یا می‌توانید مواد را با وردنه پهن کنید به طوری که لایه نازکی هم سطح با کاغذ روغنی دربیاید و سپس شروع به برش زدن آن‌ها بکنید.
  4. به مدت ۲۰ دقیقه آن‌ها را داخل فر بگذارید. سپس بگذارید خنک شود.
  5. برای تهیه دیپ، آووکادو، لیمو، سیر، گشنیز و فلفل را باهم در داخل یک کاسه مخلوط کنید. این کار را ۱۰ دقیقه قبل از میل کردن انجام دهید.
  6. حال بیسکوئیت مغز با دیپ آووکادو را نوش جان!

نکاتی جهت خوش طعم‌تر شدن بیسکوئیت آجیل

شما می‌توانید برای درست کردن بیسکوئیت مغز، از مغزها و آجیل‌های دیگری هم استفاده کنید، در ادامه به برخی از بهترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱٫ گردو

یک کاسه پر گردو

گردو طعمی ملایم و کره‌ای دارد که آن را برای پخت در کلوچه و کیک عالی می‌کند. از طرفی گردو جزو آجیل‌هایی است که در میان وعده های مغذی با کربوهیدرات کم مصرف می‌شود. گردو دارای محتوای روغن بالایی است، بنابراین خیلی سریع‌تر از انواع دیگر آجیل برشته می‌شود. شما می‌توانید از گردو خام برای جلوگیری از سوختن آن در طول فرآیند پخت استفاده کنید.

برای افزودن طعم قوی‌تر به بیسکوئیت مغز، سعی کنید از گردوی سیاه خرد شده استفاده کنید. آنها نسبت به گردوهای معمولی طعم لذیذتری دارند، که برای کوکی‌هایی که با مواد شیرین مانند شکلات سفید تهیه می‌شوند، عالی است.

۲٫ فندق

یک کاسه پر فندق

فندق یک افزودنی خوشمزه به دسر است، اما یکی از آجیل‌هایی است که زمان زیادی برای آماده کردن دارد. قبل از استفاده از آجیل، باید پوست آن را جدا کنید، که ممکن است در هنگام پخت تلخ و پوسته پوسته شود. برای انجام این کار، فندق‌ها را به مدت ۸ دقیقه در دمای ۲۵۰ درجه برشته کنید، سپس از یک حوله تمیز آشپزخانه استفاده کنید تا پوست آن را از بین ببرید.

فندق نسبت به سایر مغزها دارای روغن کمتری است و به همین خاطر پیشنهاد می‌شود قبل از پختن آن را برشته کنید. شما می‌توانید فندق را در طرز تهیه سریع کوکی انار هم اضافه کنید. زیرا مخلوط آن با انار و شکلات طعم خاصی ایجاد می‌کند.

۳٫ پسته

یک کاسه پر پسته

معمولا پسته در خاورمیانه برای غذاهایی مانند باقلوا استفاده می‌شود. همچنین به دلیل رنگ سبز روشنش به عنوان تزیین بسیاری از دسرها و بیسکوئیت‌ها به کار می‌رود. پسته به خوبی با میوه‌ها یا سایر مواد قندی ترکیب می‌شود. هنگام درست کردن این بیسکوئیت، آن را به خوبی آسیاب کنید تا خمیری شکل شود.


خرید آنلاین پسته از بارجیل

نکاتی جهت خوش طعم‌تر شدن دیپ آووکادو

یک کاسه دیپ آووکادو
  • برای دیپ شما باید از آب لیموترش تازه استفاده کنید، زیرا آبلیموهای خریداری شده از فروشگاه‌ها طعم آن را تغییر می‌دهند و خوش طعم نیستند.
  • اگر به طعم خامه‌ای علاقه دارید، می‌توانید به دیپ خود روغن زیتون، ماست یا خامه، و پنیر خامه‌ای اضافه کنید.

خرید انواع آجیل خوش طعم از بارجیل

 با توجه به نکات گفته شده، بهتر است آجیل باکیفیت خریداری کنید تا طعم بیسکوئیت شما بسیار خوشمزه شود. در بارجیل ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم که با سفارش آنلاین آجیل و مغزها بتوانید بهترین دسرها و کیک‌ها را درست کنید. کافیست وارد سایت شوید و از بخش محصولات آجیل مورد نظرتان را خریداری کنید. هر کجای ایران که باشید آجیل‌ها به صورت رایگان و در سریع‌تر زمان ممکن به دستتان می‌رسند.

منابع: allrecipes | emilydawnyogaandwellness