قهوه یکی از محصولاتی است که با استفاده از آن می‌توان تعداد زیادی دسر و کیک درست کرد. اما در بین تمام این‌ها نباید از انواع نوشیدنی با قهوه غافل شد. کافیست کمی شیر نیز به کار ببرید و طیف وسیعی از نوشیدنی با شیر و قهوه را درست کنید. نکته مثبت این است که شما می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم با قهوه و شیر تهیه کنید و کل سال نوشیدنی داشته باشید.

پس در ادامه این مطلب همراه وبلاگ بارجیل باشید تا بهترین نوشیدنی ها بر پایه قهوه و شیر را به شما معرفی کنیم.

قهوه با شیر یا بدون شیر؟

پیش از آنکه بخواهیم به انواع نوشیدنی با قهوه بپردازیم، خوب است ابتدا توضیح دهیم که قهوه با شیر مصرف کنیم یا بدون شیر؟ در واقع نمی‌توان یک پاسخ قطعی به این سوال داد. هر کدام از این‌ها ویژگی‌های خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. این موارد عبارتند از:

  1. اگر می خواهید وزن کم کنید، شیر اضافه نکنید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید و فعالانه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنید، نوشیدن قهوه بدون شیر برای مدتی به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید. قهوه سیاه کالری کمتری نسبت به قهوه با شیر و شکر دارد. در واقع، قهوه سیاه تنها با 4.7 کالری در هر فنجان، به شما کمک می‌کند تا کالری دریافتی خود را در طول دوره کاهش وزن خود پیگیری کنید. در مقابل، قهوه‌ای که حاوی شکر و شیر است، 56.6 کالری دارد و روند لاغر شدن شما را سخت می‌کند.

  1. در عصر به قهوه خود شیر اضافه کنید

خوردن قهوه خالص به شما انرژی می‌دهد و به شما آگاهی ذهنی بیشتری می‌دهد، زیرا هیچ خامه یا شیری وجود ندارد که اثرات آن را محدود کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان قهوه ساده در عصر ممکن است شما را برای مدت طولانی تا اواخر شب بیدار نگه دارد. به طور کلی متخصصان به کسانی که شب‌ها به سختی به خواب می‌روند، توصیه می‌کنند که بعد از غروب آفتاب قهوه را چه خالص و چه با شیر ننوشند. اما قهوه با شیر کافئین کمتری دارد و باعث می‌شود شب‌ها راحت‌تر بخوابید. البته اگر مطلب همه چیز درباره قهوه را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که قهوه از دانه‌های مختلفی درست می‌شود که میزان کافئین هر کدام متفاوت است. بنابراین، با توجه به ذائقه و نیاز خود می‌توانید قهوه با کافئین بالا یا پایین را خریداری کنید.

  1. اگر معده شما حساس است، قهوه را با شیر بنوشید

به افرادی که مشکل اسیدتیه معده دارند، توصیه می‌شود از مصرف قهوه ساده اجتناب کنند. زیرا سطح pH بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، نوشیدن قهوه ساده و غلیظ، غلظت اسید در ادرار شما را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین، بهتر است به فکر انواع نوشیدنی با شیر و قهوه باشید.

 

  1. برای جلوگیری از سرطان مری، شیر اضافه کنید

یکی از نگرانی‌هایی که در مورد مصرف قهوه وجود دارد این است که منجر به سرطان مری می‌شود. نوشیدن یک فنجان قهوه بسیار داغ، احتمال سوختگی حرارتی در بافت‌های حساس مری را افزایش می‌دهد. این سوختگی‌ها بخش مهمی از فرآیندی هستند که به خطر ابتلا به بدخیمی‌های مری کمک می‌کنند. با این حال، با ترکیب کردن شیر و قهوه، دمای نوشیدنی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد و می‌تواند نوشیدن آن را بسیار ایمن‌تر کند.

طرز تهیه نوشیدنی سرد با شیر و قهوه

1. فراپه

دو عدد فراپه روی سینی روی میز در کافه و در کنار گلدان

یکی از محبوب ترین انواع نوشیدنی سرد با شیر و قهوه، فراپه است. این نوشیدنی یونانی گاهی با قهوه فوری درست می‌شود و آن را با نام نوشیدنی ساحلی نیز می‌شناسند. پیشنهاد می‌کنیم در هوای گرم تابستان یک فراپه پر کف و خوشمزه بخورید تا ببینید چقدر بدن شما را خنک می‌کند.

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا باید قهوه تهیه کنید، همچنین می‌توانید از قهوه اسپرسو یا قهوه فوری استفاده کنید. همچنین به آب سرد، تکه‌های یخ، شکر، بستنی آب شده، شکر، سس توت فرنگی و خامه فرم گرفته نیاز دارید. البته دستور تهیه فراپه بسته به مواد آن متفاوت است. به عنوان مثال، شیر، بستنی، سس و شیرین کننده را می‌توانید بنا به ذائقه خود اضافه کنید.

همچنین افراد زیادی دوست دارند این نوشیدنی را با قهوه فوری درست کنند. اگر قهوه را به جای آب داغ با شیر سرد مخلوط کنید، کف بیشتری تولید می‌شود. سپس قهوه را در لیوان خالی بریزید و سپس مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید نوشیدنی‌تان شیرین‌تر شود، باید شکر را در این مرحله اضافه کنید، زیرا به افزایش کف کمک می‌کند. وقتی نوشیدنی غلیظ شد، به تدریج آب یا قهوه بیشتری اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. بنابراین اگر به فکر نوشیدنی با قهوه و شیر و شکر هستید، فراپه گزینه خوبی به حساب می‌آید.

2. میلک شیک

سه لیوان میلک شیک تزئین شده روی میز

جهت تهیه یکی دیگر از نوشیدنی های سرد با قهوه، ابتدا شکلات تخته‌ای را خرد کرده و قهوه را به آن اضافه کنید. سپس شیر را بجوشانید و مخلوط قهوه و شکلات را در حین جوشیدن با آن ترکیب کنید. مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود. حال آن را از روی اجاق برداشته و همراه با بستنی در مخلوط‌کن بریزید. پس از آماده شدن، مخلوط را در لیوان بریزید و با اسکوپ بستنی سرو کنید.

3. کوکو لته

در روزهای بسیار گرم تابستان، این نوشیدنی خنک حسابی حال شما را خوب می‌کند. ابتدا قهوه اسپرسو را آماده کنید و بگذارید خنک شود. سپس یخ، شیر، پودر هات چاکلت و شربت (سیروپ) نارگیل را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. اگر در منزل این نوشیدنی را درست می‌کنید، با اطلاع از انواع رست قهوه می‌توانید قهوه را در منزل رست کنید و طعم نوشیدنی‌های خود را بهتر کنید.

4. آیس موکا

دو لیوان آیس موکا و فردی در حال تزئین آنها

شیر سرد و یخ را در یک لیوان بریزید و اسپرسو را اضافه کنید. مطمئن شوید که اسپرسو کاملا سرد باشد. در آخر برای تزیین می‌توانید روی نوشیدنی خامه بریزید. همچنین می‌توانید ابتدا قسمت اصلی لیوانی را که قرار است نوشیدنی را در آن بریزید، به سس شکلات آغشته کنید. این کار هم برای تزئین و هم برای افزودن طعم به نوشیدنی انجام می‌شود.

طرز تهیه نوشیدنی گرم با قهوه و شیر

1. کافه اوله

این نوعی نوشیدنی گرم با قهوه و شیر است که به آن قهوه اوله هم می‌گویند. برای تهیه آن به شیر داغ شده و قهوه فیلتری نیاز دارید. یعنی باید قهوه را با فرنچ پرس درست کنید. ابتدا توجه داشته باشید که شیر شما نباید کاملا بجوشد و دمای بین 85 تا 100 درجه برای آن کافیست. در فنجان باید قهوه و شیر به میزان یکسان ترکیب شوند. شیر و قهوه را به قدری هم بزنید که مخلوط کاملا یکدست شود.

در حین ترکیب کردن شیر و قهوه، فوم شیر تهیه کنید و در آخر فوم را روی فنجان خود بریزید. فوم یکی از مواردی است که در نوشیدنی‌های مختلفی استفاده می‌شود. مثلا در طرز تهیه چای لاته سرد یا آیس چای نیز از فوم شیر استفاده می‌کنند. اصولا این نوشیدنی شیرین نیست، ولی در صورت علاقه می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید. در آخر مقداری دارچین به عنوان چاشنی و برای تزئین روی فوم شیر بریزید. این نوشیدنی گرم با قهوه برای فصول سرد سال فوق‌العاده است.

2. کافه لاته

بدون شک نوشیدن لاته در پاییز و زمستان حسابی می‌چسبد. نشستن در هوای سرد و نوشیدن یک لاته داغ بسیار لذت بخش است. اما لازم نیست برای نوشیدن یک لاته به کافی شاپ بروید. حتی بدون دستگاه اسپرسوساز هم می‌توانید در خانه لاته درست کنید. انواع مختلفی از طرز تهیه قهوه اسپرسو با شیر و بدون دستگاه وجود دارد و این مورد یکی دیگر از آن است.

طرز تهیه لاته کار سختی نیست. برای درست کردن در خانه ، ابتدا یک سوم فنجان را با اسپرسو پر کنید. شیر را در ظرف دربسته مانند ظرف مربا بریزید. ظرف را بیشتر از نصف پر نکنید. حالا در ظرف را محکم ببندید و آن را تکان دهید. این کار را به قدری ادامه دهید تا مقدار شیر دو برابر شود. البته این کار حدود 30 تا 60 ثانیه طول می‌کشد. حالا درب ظرف را باز کنید و شیر را حدود 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

شیر گرم را در یک فنجان اسپرسو بریزید. از یک قاشق بزرگ برای جلوگیری از ورود کف شیر به داخل فنجان جلوگیری کنید. نهایتا هر مقدار کف شیر را که دوست دارید داخل فنجان بریزید. با پاشیدن پودر کاکائو روی فنجان، تزئین آن را تمام کنید.

3. شیر قهوه

اگر به دنبال یک نوشیدنی ساده و خوشمزه برای زمستان هستید، ما به شما شیر قهوه داغ را پیشنهاد می‌دهیم. این نوشیدنی علاوه بر آرامش اعصاب، به هضم بهتر غذا نیز کمک می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی با قهوه گرم، کافیست قهوه را دم کنید و در آخر شیر و شکر را اضافه کنید.

یک فنجان قهوه، یک ظرف شیر، قاشق چای خوری و مقداری دانه قهوه سالم رست شده

منابع: snapp.market | mongcoffee