آجیل یکی از بهترین تنقلاتی است که با کاربردهای فراوان خود در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. شما می‌توانید آجیل را در انواع غذاها و دسرها استفاده کنید، یا آن را به عنوان تنقلات میهمانی و میان وعده خود در نظر بگیرید. مخلوط های مزه دار آجیل یکی از بهترین مخلوط های بارجیل محسوب می‌شوند که با فراهم کردن خاص‌ترین طعم‌ها، به عنوان یک میان وعده پرطرفدار و مغذی به شمار می‌روند. بنابراین اگر به فکر خرید آجیل خام یا برشته هستید، می‌توانید طعم‌های مزه‌دار را سفارش دهید و از خوردن آنها لذت ببرید.

بنابراین در ادامه مطلب همراه ما باشید تا برخی از محبوب‌ترین مخلوط های مزه دار بارجیل را به شما معرفی کنیم.

۱٫ مخلوط آجیل روکش دار کاری

یک کاسه پر از آجیل مخلوط با طعم کاری

یکی از بهترین مخلوط های مزه‌دار بارجیل، مخلوط روکش دار کاری است که شامل بادام زمینی، بادام هندی و مغز تخمه روکش دار می‌شود. بارجیل برای اولین بار در کشور این امکان را فراهم کرده است که مخلوطی از بادام زمینی، بادام هندی و مغز را به صورت بو داده با روکش ادویه کاری خریداری کنید. در ضمن این مخلوط در بسته بندی‌های سازگار با محیط زیست عرضه می‌شود.

طبق تحقیقات، بادام زمینی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند روی، آهن و کلسیم زیادی دارد و می‌تواند از بدن در برابر سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های عصبی محافظت کند. همچنین بادام زمینی، مس، انرژی و فیبر غذایی بالایی دارد و  بنابراین در کاهش فشار خون بالا، کمک به هضم غذا و بهبود خواب نیز تاثیرگذار است.

در ضمن مغز تخمه خواصی مانند آهن و آنتی اکسیدان بالا دارد که برای درمان کم خونی و محافظت از بدن در برابر استرس مفید هستند. همچنین ادویه‌هایی مثل زنجبیل، دارچین، گشنیز، شنبلیله و زردچوبه در پیشگیری از بیماری‌های شناختی، سرطان، حفظ سلامت قلب و کبد، کاهش درد و التهاب تاثیر زیادی دارند.

۲٫ مخلوط بادام زمینی تند

یک کاسه پر از مخلوط بادام زمینی تند

در گذشته بادام زمینی در منطقه آمریکای لاتین رشد می‌کرد و مردم این منطقه آن را به خدایان خود تقدیم می‌کردند. سپس در کشور سوریه کشت آن رونق گرفت و امروزه در بخش‌های مختلفی از دنیا کشت می‌شود. در ایران بادام زمینی را نیز با نام پسته شامی می‌شناسند. بادام زمینی خواص بالایی دارد و از بیماری‌های مختلفی جلوگیری می‌کند. افراد زیادی با استفاده از روش های بودن دادن پسته خام، بادام و …، آجیل‌های برشته نمکی زیادی در منزل درست می‌کنند.

حال برای افرادی که عاشق طعم تند هستند، مخلوط بادام زمینی بهترین گزینه به عنوان یک میان وعده مقوی است. این مخلوط آجیل‌هایی مثل مغز بادام زمینی برشته باربیکیویی، مغز بادام زمینی برشته پاپریکا، مغز بادام زمینی برشته فلفل سیاه و مغز بادام زمینی برشته فلفلی را شامل می‌شود.

۳٫ مخلوط آجیل برشته پیاز جعفری

یک کاسه پر از مخلوط آجیل با طعم پیاز و جعفری

پیاز و جعفری یکی از محبوب‌ترین طعم‌هایی است که در هنگام انتخاب انواع تنقلات مثل چیپس، آن را ترجیح می‌دهیم. اما چیپس میان وعده‌ای نامناسب است و در صورت استفاده زیاد، سلامتی شما را با خطرات جدی روبه‌رو می‌کند. بنابراین شما می‌توانید آن را با آجیل که مزایای زیادی دارد و سالم است، جایگزین کنید.

ما در این آجیل مخلوط مغز بادام زمینی، مغز بادام، بادام هندی و پسته و مغز فندق را با طعم پیاز و جعفری به شما ارائه می‌دهیم. البته شاید تا به اینجای متن این سوال برای شما پیش آمده باشد که آجیل بو داده سالم تر است یا خام؟ ما پیش‌تر به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن را حتما مطالعه کنید.

۴٫ مخلوط آجیل برشته سماقی

یک کاسه پر از مخلوط آجیل با طعم سماق

اگر حتی طعم ترش را دوست نداشته باشید، باز هم مزه سماق طوری است که ترشی آن شما را اذیت نمی‌کند و گهگاهی دلتان می‌خواهد که این طعم را بچشید. از طرفی شاید سماق را نتوان با هر نوع تنقلاتی ترکیب کرد یا بهتر است بگوییم که شاید در ترکیب با تنقلات مختلف طعم جالبی نداشته باشد. اما ترکیب آجیل مخلوط با سماق بدون شک یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که از خوردن آن سیر نمی‌شوید. بنابراین ما در بارجیل مخلوطی از مغز بادام زمینی، مغز بادام، بادام هندی، پسته و مغز فندق را با طعم سماق آماده کرده‌ایم.

۵٫ مخلوط آجیل برشته پودری

یک کاسه پر آجیل مخلوط برشته پودری

با اینکه هدف از خوردن آجیل بیشتر به دلیل رسیدن مواد مغذی و سالم به بدن است، ولی در عین حال همه ما گاهی دوست داریم طعم‌های جدیدی مثل آجیل نمکی را مصرف کنیم. این مخلوط حاوی پسته اکبری، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی برشته و پودری است. در اینجا برای برشته کردن آجیل از پودر ریز نمکی استفاده می‌کنیم که طعمی خاص به آجیل اضافه می‌کند و آن را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها پرطرفدارتر می‌کند.

۶٫ مخلوط آجیل برشته با طعم سبزیجات

برخی از افراد عاشق سبزیجات هستند و امکان ندارد که در طول روز غذاها و حتی میان وعده‌های خود را با انواع سبزیجات مخلوط نکنند. ما در بارجیل برای این افراد هم مخلوط‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. مخلوط آجیل برشته با طعم سبزیجات یکی از آجیل‌هایی است که از مغز بادام زمینی، مغز بادام، بادام هندی، پسته و مغز فندق تشکیل شده و به آن طعم انواع سبزیجات را اضافه کرده‌ایم. با این ویژگی‌ها، مخلوط سبزیجات یک ترکیب عالی و هیجان انگیز است برای ورزشکاران و دانش آموزان محسوب می‌شود.

۷٫ مخلوط آجیل باربیکیو

یک کاسه پر از مخلوط آجیل با طعم باربیکیو

باربیکیو یکی از طعم‌های خوشمزه‌ای است که به صورت سس در انواع غذا مثل، گوشت مرغ، ماهی و فست فودها استفاده می‌شود. باربیکیو از جمله طعم‌های تند و دودی است که می‌توانید حتی به آن اعتیاد پیدا کنید. پس شما هم اگر جزو طرفداران پایه ثابت این طعم هستید، آجیل مخلوط باربیکیو بارجیل را از دست ندهید.

در این مخلوط نیز مانند مخلوط های دیگر، انواع آجیل مثل مغز بادام زمینی، مغز بادام، بادام هندی، پسته و مغز فندق قرار داده شده‌اند. همگی این خوراکی‌ها با طعم باربیکیو مزه‌دار شده‌اند و ترکیب فوق‌العاده‌ای را پدید آورده‌اند.

خرید انواع آجیل باکیفیت از بارجیل

خانمی در حال خرید آجیل از فروشنده خانم

ما در این مطلب تنها برخی از مخلوط های مزه دار بارجیل را معرفی کردیم. در سایت بیش از ۱۵ مخلوط مزه دار ارائه می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین هر کدام را سفارش دهید. این مخلوط‌ها در حجم‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف قابل خرید هستند و به صورت رایگان به تمامی ایران ارسال می‌شوند.

منابع: allrecipes | realsimplegood