بسیاری از ما علاقه داریم که در زیر آفتاب بمانیم و آفتاب بگیریم. آفتاب گرفتن یکی از آن کارهایی است که رنگ پوست ما را عوض می‌کند. اما این کار باید به صورت دقیق و علمی انجام شود. یکی از روش‌های آفتاب گرفتن با قهوه و روغن است. در این مطلب مجله بارجیل بر آن شدیم که همه چیزی که باید درباره‌ی آفتاب گرفتن با روغن و قهوه بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست

قهوه مقدار زیادی مواد مغذی خوشمزه برای پوست شما دارد. سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها است که به محافظت در برابر آسیب‌های خورشید و مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

کافئین موجود در قهوه منقبض کننده عروق است – رگ های خونی را برای کاهش التهاب منقبض می کند. همچنین یک محرک شناخته شده است و هنگامی که به عنوان یک ماده برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود، می‌تواند گردش خون را در پوست افزایش دهد. همچنین قهوه می‌تواند با از بین بردن سلول‌های مرده پوست از لایه بیرونی پوست و افزایش گردش خون به محو شدن لکه های تیره، روشن شدن پوست کدر و صاف کردن بافت های ناهموار کمک کند.

یکی دیگر از فواید قهوه برای پوست در کافئین آن است. کافئین به دلیل خواص تسکین دهنده، ضدالتهابی و منقبض کننده عروق، پف و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

اما در همین لحظه است که سوال دیگری مطرح می‌شود. اینکه چگونه با قهوه پوست تیره‌تری داشته باشیم.

روش برنزه کردن با قهوه

بسیاری از ما دلمان می‌خواهد پوست تیره و یا تیره‌تری برای فصل تابستان داشته باشیم اما فرصت آن را نداریم که آفتاب بگیریم. یکی از روش‌های ساده و خانگی برنزه کردن، برنزه کردن با قهوه است که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم.

۱- قهوه استفاده‌شده و قابلمه کوچک

برای این کار از قهوه‌ایی که به تازگی استفاده کردیم، استفاده می‌کنیم و یک قابلمه‌ای را انتخاب می‌کنیم که زیاد بزرگ نباشد. ۲۵۰ میلی‌لیتر آب درون قابلمه می‌ریزیم و به ۲۵۰ میلی‌لیتر قهوه استفاده‌شده‌مان اضافه می‌کنیم. محتویات را مدام هم میٰزنیم تا رنگ یکدستی به‌دست بیاوریم، سپس اجازه می‌دهیم آب به دمای جوش برسد.

۲- محتویات را سرد می‌کنیم

وقتی که محتویات قابلمه به نقطه جوش رسید، نباید اجازه دهیم که بیش از حد بجوشد. بعد از آن حرارت را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا محتویات قابلمه به‌خوبی سرد شود. حالا می‌توانیم قهوه را به پوستمان بمالیم و اجازه دهیم تا به مدت یک ربع روی پوست ما بماند. بعد آن را می‌شوییم. تمام! پوست ما برنزه شد!

طرز تهیه روغن برنزه با قهوه

برنزه کردن با روغن و قهوه

یکی دیگر از روش‌های آفتاب گرفتن با قهوه، آفتاب گرفتن با روغن زیتون و قهوه است. این روش، روش مشهور و متعارفی است که قصد داریم به آن بپردازیم.

۱- ترکیب کردن روغن زیتون و قهوه

کافی است ۲۵۰ میلی‌لیتر قهوه جوشانده و ۲۵۰ میلی‌لیتر روغن زیتون را در یک کاسه با هم ترکیب کنیم و به مدت ده دقیقه زمان بدهیم تا این دو با هم به خوبی ترکیب شوند.

۲- نحوه استفاده کردن از روغن زیتون و قهوه

بمدت ۵ الی ۱۰ دقیقه، ترکیب را بر روی قسمت‌های مختلف بدنمان می‌مالیم. بعد از آن باید ده دقیقه بایستیم تا مواد به خورد پوستمان برود. تمام! کافی است دوش بگیریم. بهتر است که از این ترکیب ۲بار در هفته استفاده کنیم تا وقتی که به رنگ دلخواهمان برسیم.

نکات و هشدارهای استفاده از روغن و قهوه برای آفتاب گرفتن

آفتاب‌گرفتن با روغن و قهوه نکاتی دارد که اگر بدانیم و رعایت کنیم تجربه لذت‌بخشی از آفتاب گرفتن را خواهیم داشت.

  1. اگر از قهوه جوشانده شده برای برنزه کردن استفاده کردیم، باید مواظب باشیم که پوستمان را نسوزانیم. حتما باید از ترکیب خنک قهوه و آب استفاده کنیم.
  2. توجه داشته باشیم که کافئین دارای خاصیت آب‌گیری است. این امر بدین معنا است که می‌تواند آب بدن ما را خشک کند.
  3. اگر با قهوه به دنبال برنزه شدن هستیم، بهتر است مصرف روزانه آب‌ را افزایش دهیم تا بدنمان دچار کم آبی نشود.
  4. رنگ برنزه شده پوست ما با قهوه ممکن است در زیر باران یا استخر از بین برود. پس حسابی مواظب باشیم.

قهوه؛ نه فقط برای نوشیدن!

همه ما کم و بیش درباره قهوه اطلاعاتی داریم. اما جالبی قهوه آن است که تنها برای نوشیدن نیست بلکه باعث می‌شود تا ما بتوانیم پوست‌مان را هم برنز بکنیم. اگر نکاتی را که در بالا به آن اشاره کردیم را رعایت کنیم می‌توانیم یک تجربه لذت‌بخش از آفتاب گرفتن با قهوه را تجربه کنیم.

منبع: healthline