در نگاه اول، درست کردن یک میان وعده سالم و خوشمزه سخت به نظر می‌رسد و همه ما ابتدا یاد میان وعده‌ها ناسالم می‌افتیم. زیرا درست کردن آنها به نظر آسان‌تر و کم دردسرتر است. ولی شما می‌توانید با چند ماده غذایی در دسترس، ترافل نارگیلی درست کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید. این توپ‌های خوشمزه را هم بچه‌ها و هم بزرگسالان دوست دارند. کافیست برای خرید بادام درختی اعلا بصورت آنلاین اقدام کنید و این ترافل‌های خوش طعم را در منزل خود درست کنید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه ترافیل نارگیل با کره بادام را به شما یاد بدهیم و نکاتی را برای خوشمزه‌تر شدن آن ارائه کنیم.

فواید نارگیل و کره بادام درختی

نارگیل همیشه بخشی از برخی دسرهای سالم و انرژی‌زا است. اولا این میوه خوشمزه چربی‌های سالم دارد، بنابراین می‌توانید بسیاری از دسرهای انرژی‌زا را با خود میوه یا پودر آن درست کنید. همچنین اغلب به عنوان یک رویه یا افزودنی برای تهیه دسرهای گیاهی استفاده می‌شود و برای شیرین کردن غذاها به کار می‌رود. در نتیجه به دلیل این مزایا، نارگیل برای ترافل بادام نیز یک ماده ضروری و تکمیل‌کننده محسوب می‌شود.

یکی از فواید و خواص بادام درختی وجود چربی‌های تک غیراشباع است. چربی‌های تک غیراشباع به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کنند. بسیاری دیگر از مواد مغذی موجود در کره بادام به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ باعث جلوگیری از ریتم نامنظم قلب می‌شوند.

ارزش غذایی ترافل نارگیل بادام

به طور معمول ارزش هر توپ نارگیل کره بادام ۹۵ کالری است که برای کاهش وزن مفید محسوب می‌شود. در این میان، کربوهیدرات‌ها ۹٫۹ کالری و پروتئین‌ها ۵٫۶ کالری را تشکیل می‌دهند.

بنابراین به طور کلی ارزش غذایی هر یک عدد ترافل را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد:

  • چربی کل           ۴٫۳ گرم
  • شکر                  ۱/۱ گرم
  • کلسترول            ۰ میلی‌گرم
  • فیبر                   ۲٫۵ گرم

مواد اولیه ترافل نراگیل و کره بادام

مواد اولیه ترافل نارگیل و کره بادام

•        دو سوم فنجان پودر نارگیل

•        یک سوم فنجان بادام آسیاب شده

•        یک سوم فنجان جو دو سر

•        4 قاشق غذاخوری کره

•        یک چهارم فنجان روغن

•        یک چهار فنجان عسل

•        مقدار کمی نمک

طرز تهیه:

۱٫        همه ترکیبات را داخل کاسه‌ای بریزید و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده باید چسبناک باشد. آن را داخل یخچال بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

۲٫        با استفاده از دست، ترکیب را به شکل توپ‌های کوچک دربیاورید. داخل ظرف دیگری آب لیمو و پودر نارگیل را با هم ترکیب کنید. (اگر طعم ترشی دوست ندارید، آبلیمو استفاده نکنید)

۳٫        توپ‌ها را داخل ترکیب پودر نارگیل بگذارید تا خوب پوشیده شود. سپس وارد بشقاب کنید. بشقاب را بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

۴٫        ترافل را می‌توانید در دمای اتاق نگه دارید اما بهترین جا برای نگهداری، یخچال است. اینطوری تا یک هفته هم سالم می‌ماند.

برای درست کردن این ترافل‌ها زمان زیادی لازم ندارید. آماده کردن و شکل دادن مواد حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و برای سفت شدن آنها به ۳۰ دقیقه نیاز دارید. این دستور می‌تواند برای میان وعده ۴ نفر مناسب باشد.

نکاتی جهت خوشمزه‌تر شدن ترافل نارگیل و کره بادام

ما طرز تهیه ترافل نارگیل را به همراه کره بادام درختی برای شما توضیح دادیم. ولی شما می‌توانید از کره آجیل‌های دیگر هم در این ترافل‌ها استفاده کنید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که در مخلوط مواد اولیه، بادام زمینی نمکی نیز اضافه کنید. با کمی خلاقیت کوچک می‌توانید طعم این ترافل‌ها را عوض کنید. در ضمن هضم آجیل بو داده برای برخی از افراد سخت است، بنابراین شما می‌توانید درباره خیساندن بادام قبل از استفاده اطلاعاتی را به دست آورید. در صورت خیساندن، مزه بادام به طعمی کره‌ای شکل تبدیل شده و راحت‌تر هضم می‌شود.

شاید فکر کنید که ساختن این ترافل‌ها با دست کمی نامرتب است و شاید خیلی تمیز درنیایند. این کار اصلا سخت نیست و می‌توانید با حرکات کف دست آنها را به شکل توپ‌های یکسان تبدیل کنید. البته یک راه جایگزین دیگر نیز وجود دارد و هنگام بررسی طرز تهیه ترافل نارگیل نیازی نیست حتما آنها را با کف دست خود شکل دهید. ما پیشنهاد می‌کنیم از قالب سلیکونی یا قالب مینی مافین آستردار استفاده کنید.

ما در این مطلب، برای ترافل نارگیلی طرز تهیه سالمی را ارائه کردیم. شما می‌توانید برای تنوع نیز گاهی به این توپ‌ها روکش شکلات اضافه کنید. به این صورت که بعد از خنک و سفت شدن ترافل‌ها، آنها را از یخچال درآورید و شکلات را بر روی آنها بریزید. همچنین می‌توانید هر کدام را در داخل شکلات ذوب شده فرو کنید تا بهتر و یک دست شوند.

برای ذوب شدن شکلات، می‌توانید شکلات تخته‌ای را ۱ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. سپس مایکروویو را روی درجه متوسط بگذارید و هر ۲۰ ثانیه شکلات را هم بزنید تا حسابی ذوب شود. اگر مایکروویو در دسترس شما نیست، می‌توانید شکلات را بر روی بخار آب داغ در حال جوش قرار دهید تا حسابی ذوب شود.

انواع ترافل خوش طعم با بارجیل

ما پیش‌تر درباره دستور انواع ترافل مثل ترافل انار مخصوص شب یلدا نیز اطلاعاتی را با شما به اشتراک گذاشتیم و در این مطلب به بررسی ترافل بادام درختی و نارگیل پرداختیم. شما می‌توانید انواع ترافل‌ها را با آجیل مخلوط کنید و به طعمی بی‌نظیر دست پیدا کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید آجیل باکیفیت، با بارجیل در ارتباط باشید. ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم که آجیل مرغوب با مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت و سریع‌ترین زمان به دست شما برسد. کافیست وارد سایت بارجیل شوید و انواع آجیل را در بهترین بسته‌بندی، به صورت آنلاین خریداری کنید.

منابع: kitchenjoyblog | theheritagecook |