ماکارون بادام یک شیرینی بسیار خوشمزه است که می‌توانید در هر مناسبت و میهمانی آن را درست کنید. این شیرینی نه تنها سریع آماده می‌شود، بلکه برای تهیه آن به مواد لازم زیادی نیاز ندارید. همچنین می‌توانید به آن طعم‌های مختلفی اضافه کنید و همه افراد با هر سلیقه را راضی نگه دارید.

در ادامه طرز تهیه شیرینی ماکارون بادام را با شما به اشتراک می‌گذاریم. همراه وبلاگ بارجیل باشید.

شیرینی ماکارون چیست؟

ماکارون یک نوع شیرینی است که معمولا با سفیده تخم مرغ، بادام آسیاب شده، شکر و طعم دهنده‌های دیگر (مانند عصاره وانیل) درست می‌شود. البته گاهی در آن نیز از نارگیل آسیاب شده استفاده می‌کنند. نمای بیرونی آنها شبیه به نارگیل پوسته پوسته شده است، شکلی تقریبا نامنظم و بافت متراکم دارد.

در واقع ماکارون های اصلی به جای نارگیل، با انواع بادام آسیاب شده درست می‌شدند. اما امروزه هر دوی آنها را درست می‌کنند. با درست کردن این شیرینی خوشمزه شما می‌توانید از فواید بادام هم بهره‌مند شوید. ماکارون یک دستور تقریبا مشخص دارد، ولی شما می‌توانید بسته به ذائقه‌تان کمی زنجبیل، دارچین یا پوست لیمو رنده شده اضافه کنید. در برخی از کشورها ماکارون‌ها را پس از پخت، به شکلات ذوب شده آغشته می‌کنند.

اطلاعات تغذیه ای ماکارون بادام
هر ۱ عدد
۸۳ کیلو کالری
چربی: ۴٫۷ گرم
پروتئین: ۲٫۵ گرم
کربوهیدرات: ۷٫۶ گرم
فیبر: ۰
نمک: ۰

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون بادام

  • بادام آسیاب شده: ۲۲۵ گرم
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ: ۳ عدد
  • بادام: ۱۵ عدد از طول نصف شده

طرز تهیه شیرینی ماکارون بادام

مراحل تهیه شیرینی ماکارون بادام
مراحل تهیه ماکارون بادام
  • در یک کاسه بزرگ، بادام آسیاب شده و شکر را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه، سفیده‌ها را با همزن برقی با سرعت کم هم بزنید تا کف کند.
  • سپس سفیده تخم مرغ را آرام آرام به مخلوط بادام آسیاب شده و شکر اضافه کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط نرم شود، اما نباید کاملا روان نباشد.
  • مخلوط را به شکل گلوله‌هایی به اندازه گردو بغلتانید و آنها را با فاصله چند سانتی‌متری روی سینی فر قرار دهید. بادام‌های نصف شده را روی هر کدام فشار دهید. روی هر یک از آنها کمی شکر بپاشید، سپس بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه همانطور بمانند. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  • آنها را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بپزید تا قهوه‌ای طلاییِ کم‌رنگ شوند. در این مرحله ماکارو‌ن‌ها بافتی نرم دارند، اما پس از سرد شدن باید سفت‌تر شوند.
  • ماکارون بادام را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند. شیرینی خوشمزه شما آمادست!

نکاتی جهت بهتر شدن شیرینی ماکارون بادام

سه عدد ماکارون بادام با تزئین یک برگ
  1. بادام‌های نصف شده را از سمتی قرار دهید که پوست قهوه‌ای آنها رو به بالا نباشد، زیرا در این صورت می‎سوزند.
  2. شما می‌توانید این شیرینی را به صورت صاف و پف کرده، شکل دهید. همچنین می‌توانید آنها را کمی گردتر کنید. در صورت صاف‌تر بودن، آنها بافتی تردتر دارند و در صورت گرد شدن، بافتی نرم‌تر خواهند داشت.
  3. اگر عجله ندارید، شیرینی ماکارون بادام را روز بعد میل کنید. زیرا آنها اگر کمی بیشتر بمانند، طعم بهتری دارند.
  4. با اینکه گفتیم شیرینی شما می‌تواند صاف‌تر باشد، ولی باید کمی پف هم نیز در آن دیده شود. پس اگر شیرینی کاملا صاف بود، احتمالا خمیر را کمتر مخلوط کرده‌اید. در ضمن ممکن است مایعات و عصاره‌های زیادی به دستور تهیه اضافه کرده باشید. البته یک دلیل دیگر نیز می‌تواند به دلیل این باشد که فر به اندازه کافی داغ نبوده است.

منابع: bbcgoodfood | eazypeazydesserts | deliciousmagazine