یک بگ کاغذی برای هدیه روز پدر

انتخاب بهترین هدیه روز پدر؛ چالشی دوست‌داشتنی

4 بهمن 1402 کیهان پرچمی

هدیه روز پدر بسیار هیجان‌انگیز است. یکی از کارهایی که بسیاری از ما دوست داریم در زندگیمان انجام دهیم خوشحال‌کردن پدران و مادرانمان است. به همین دلیل است که در  روز پدر و مادر یا به مناسبت تولدشان دوست داریم آن‌ها را با یک هدیه جالب و خلاقانه خوشحال کنیم. این مهم است که بدانیم برای پدرانمان در روز پدر یا روز مرد چه کادویی بخریم که خوشحالی حداکثری پدرانمان را شاهد باشیم. یک هدیه روز پدر حتما نباید گران باشد. مهم‌تر از قیمت هدیه روز پدر، خلاقانه‌بودن آن است. نیازهای پدرانمان را هم درنظر بگیریم تا آن را بیش‌تر راضی کرده باشیم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که به معرفی کادوهای ترند و خلاقانه روز پدر بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

1-ساعت مچی؛ زمان را به پدرانمان هدیه دهیم

برای اکثر پدران ما زمان بسیار مهم است. چرا که به سر کار می‌روند و یا می‌خواهند برنامه روزانه خود را تنظیم کنند. به همین دلیل یکی از کادوهای جذاب روز پدر ساعت مچی است. بهتر است در انتخاب ساعت مچی رنگ مورد علاقه پدرهایمان را در نظر داشته باشیم تا پدرانمان حسابی سر ذوق بیایند. اگر می‌خواهیم که خیلی خلاقانه رفتار کرده باشیم، می‌توانیم نام پدرمان را بر بند ساعت حک کنیم تا آن‌ها را بسیار خوشحال کنیم.

2-عینک آفتابی؛ چشم‌های پدر ما یعنی نور خانه

عینک آفتابی یک هدیه کلاسیک اما کماکان جذاب برای روز پدر است. خرید عینک آفتابی نه تنها از چشمان پدر ما در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند بلکه باعث می‌شود تا خوشتیپ‌تر به نظر آیند. به خصوص اگر بدانیم از چه نوع عینکی و چه برندی خوششان می‌آید.

3- عطر و ادکلن؛ بوی خوش خاطره می‌سازد

بوی خوش هر شخصی می‌تواند جاودانه شود. منظور از این حرف این است که اگر این بوی خوش را در جای دیگر استشمام کنیم به یاد آن شخص می‌افتیم. پس در این صورت خرید عطر و ادکلن برای پدرانمان و یا مرد زندگیمان، می‌تواند بهترین هدیه برای پدر و مرد باشد.

باکس هدیه عطر و ادکلن برای روز پدر

4- کیف‌ها جهان جذابی را برای پدر ما خلق می‌کنند.

خیلی از پدرها عادت دارند که با یک کیف به سر کار روند. آن‌ها در کیف‌هایشان وسایل مهم‌شان را می‌گذارند. پس مهم است که کیفی راحت و کاربردی‌ هدیه دهیم. به مانند ساعت مچی، می‌توانیم روی کیف یا درون آن نام پدر و مردی که می‌خواهیم به آن هدیه دهیم را حک کنیم. استایل مردها و رنگ مورد علاقه‌شان را هنگام انتخاب یک کیف جذاب از یاد نبریم.

5- برای هدیه روز پدر جهان کتاب‌ها و کلمات را از یاد نبریم

خیلی از پدران و آقایان، شیفته کتاب و کتاب‌خوانی هستند. در این صورت انتخاب ما برای هدیه روز پدر ساده است. می‌توانیم کتابی را هدیه دهیم و در صفحه نخست آن یک تقدیم‌نامه جذاب هم بنویسیم. اگر پدر ما شیفته جهان مجلات هست یک ایده جالب و خلاقانه برای روز پدر، خرید اشتراک مجله محبوب پدر و یا مرد زندگی‌مان و می‌تواند آن‌ها حسابی خوشحال و خرسند کند.

6-پک آجیل؛ هدیه‌ای جذاب و خوشمزه برای روز پدر

ممکن است پدر ما هم جزو آن دسته از پدرها باشد که به میان‌وعده‌های سالم و خوشمزه بسیار اهمیت می‌دهد. در این صورت بهترین کادو روز پدر برای چنین پدری پک آجیل خواهد بود. این مهم است که آجیلی که هدیه می‌دهیم هم در بسته‌بندی زیبا و جذابی ارائه شده باشد تا یک هدیه خاص به حساب بیاید.  اگر پدر، همسر و یا برادر شما هم از طرفداران دو آتیشه پسته‌ها هستند،  جعبه هدیه لبخند بارجیل هم بسیار مناسب است و هم بسیار شیک. اگر هم مایلید خودتان پک آجیل را با توجه به سلیقه پدرتان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق دکمه زیر سری به فروشگاه آنلاین بارجیل بزنید.

تاثیر مصرف آجیل بر سلامت مردان

آجیل‌ها از نظر تغذیه‌ای حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی هستند که در سلامت ما نقش ویژه‌ای بازی‌ می‌کنند. در ادامه به‌صورت خلاصه با برخی از خواص مصرف آجیل در سلامت مردان آشنا خواهیم شد.

  • فوران انرژی؛ آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی از چربی‌های سالم، پروتئین، و کربوهیدرات هستند که می‌توانند به افزایش انرژی کمک کنند.
  • افزایش تستوسترون؛ برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف مواد معدنی موجود در آجیل‌ها مانند روی و منیزیم می‌تواند تستوسترون (هورمون مردانه) را افزایش دهد.
  • حفظ سلامت قلبی؛ آجیل‌ها به دلیل حاوی اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6 می‌توانند به حفظ سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی کمک کنند.
  • مقابله با التهابات؛ مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آجیل‌ها به کاهش التهابات و حفظ سلامت بافت‌ها کمک می‌کنند.
  • حفظ وزن بهینه؛ مصرف معقول آجیل‌ها به عنوان یک منبع پروتئین و چربی سالم می‌تواند به حفظ وزن مناسب و کاهش خطر اضافه وزن و چاقی کمک کند.
  • محافظت از سلامت استخوان؛ مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر در آجیل‌ها می‌توانند به حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از بیماری‌های استخوانی کمک کنند.
  • بهبود عملکرد مغزی؛ آجیل‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا-3 و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در بهبود عملکرد مغز و کاهش ریسک اختلالات عقلانی کمک‌کننده هستند.
  • حفظ سلامت اسپرم؛ گردو، بادام، فندق، کشمش و پسته با داشتن اسیدهای چرب امگا-3، روی، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌های مفید، در افزایش حرکت و تعداد اسپرم‌‌ها و سلامت آن‌ها تاثیرگذار هستند.

7- هدیه دست ساز برای روز پدر

هدیه‌ها حتما نباید گران یا مصرفی باشند. می‌توان به ایده‌های جالب و خلاقانه‌تری هم فکر کرد. اگر به دنبال یک هدیه ماندگار و دوست‌داشتنی برای  روز مرد و یا روز پدر هستیم. می‌توانیم به سراغ هدیه‌ دست ساز برای روز پدر برویم. در ادامه همین بخش با نحوه ساخت انواع کادو روز مرد دست‌ساز آشنا خواهیم شد.

·       عکس روی چوب؛ خلق خاطره در گذر زمان

ساده‌ترین و ماندگارترین روش آن است که عکسی خانوادگی یا عکسی از پدرمان را بر روی چوب ثبت کنیم. این کار می‌تواند ایده جالبی برای روز پدر و روز مرد باشد!

  1. ابتدا یک قطعه چوب برش‌خورده را از کارگاه‌های خام‌فروشی تهیه کنید و روی آن را سنباده بکشید.
  2. سپس یک تصویر باکیفیت را انتخاب کرده و با یک پرینتر قوی، آن را روی کاغذ معمولی پرینت کنید.
  3. یک لایه نازک چسب چوب را با قلمو روی چوب زده و عکس را از وسط، روی چوب بچسبانید. با انگشت یا یک کارت بانکی هوای زیر عکس را به خوبی بگیرید تا هیچ هوایی باقی نماند.
  4. برای 90 دقیقه به عکس اجازه خشک‌شدن بدهید.
  5. سپس روی کاغذ را کمی خیس کرده و با مسواک نرم روی آن را می‌کشیم را کاغذ کاملا از سطح چوب جدا شود.
مراحل ترنسفرکردن عکس کاغذی روی چوب به کمک چسب و قلمو

·       خوش‌بوکننده ماشین دست‌ساز

با یک خوشبوکننده هوای درختی شکل به پدرتان کمک کنید تا رایحه تازه‌ای در ماشینش احساس کند.

شکل دلخواهتان را روی یک تکه پارچه دوبار ترسیم کنید.  هر دو الگو را بریده و به هم بچسبانید یا بدوزید. سپس چند قطره از روغن طبیعی رایحه مورد علاقه پدرتان را روی آن بچکانید.

در نهایت یک سوراخ روی آویز تهیه کرده و بندی به آن اضافه کنید تا امکان آویزان‌شدن را داشته باشند.

برش پارچه به شکل درخت کاج برای ساخت خشبوکننده دستساز پارچه ای

·       کوپن روز پدر

اجازه بدهید پدرتان خودش کادوی روز پدر را انتخاب کند! یک پیشنهاد کم‌خطر و البته خلاقانه، ساخت کوپن‌های اختصاصی است. فعالیت‌های مورد علاقه پدرتان مثل سینمارفتن، کوهنوردی، ماساژدادن، یک شام خانوادگی یا حتی بازی‌های مورد علاقه او را روی کاغذهای کوپن پرینت کرده یا بنویسید. یک دسته از این کوپن‌ها را به او هدیه بدهید تا هر زمان که خواست از آن‌ها استفاده کند.

این هدیه اگرچه یک کادو ارزان برای روز مرد ارزان به شمار می‌آید، اما خاطراتی بی‌نظیر و تکرارنشدنی‌ را برای شما رقم خواهد زد.

کاعذهای کوپن به عنوان هدیه روز پدر

·       طرز تهیه کیک ساده و خانگی برای روز پدر

در نهایت به شما قول می‌دهیم هیچ هدیه روز پدری به اندازه یک خوراکی خوشمزه او را خوشحال نخواهد کرد. تفاوتی ندارد دستپخت خوبی دارید یا کمی در این زمینه بی‌تجربه‌اید. در ادامه ما طرز تهیه یک کیک ساده خانگی برای روز پدر برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم:

– ۲ لیوان (۲۴۰ گرم) آرد سفید

– ۲ قاشق چایخوری (۸ گرم) بکینگ پودر

– ۳/۴ لیوان (۱۷۰ گرم) کره نرم شده

– ۱ و ۱/۲ لیوان (۳۰۰ گرم) شکر

– ۳ عدد تخم‌مرغ

– ۲ قاشق چایخوری (۱۰ میلی‌لیتر) عصاره وانیل

– ۲/۳ لیوان (۱۵۰ میلی‌لیتر) شیر

طرز تهیه:

1. در یک کاسه، آرد سفید و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را از الک رد کنید.

2. در یک کاسه دیگر، کره نرم‌شده و شکر را با هم مخلوط کنید تا مخلوط نرم و کرمی شود.

3. یکی یکی تخم مرغ‌ها را به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و هربار خوب مخلوط کنید.

4. عصاره وانیل را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

5. مخلوط آرد و بکینگ پودر را به تدریج به مخلوط مرحله قبلی اضافه کرده و همزمان هم بزنید.

6. شیر را به تدریج به اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا مواد کاملاً ترکیب شوند و خمیر حالت یکنواخت بگیرد.

7. قالب کیک را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را درون آن بریزید.

8. کیک را در فر از پیش گرم‌شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت ۳۵-۴۵ دقیقه بپزید. همچنین برای مطمئن‌شدن از مغزپخت‌شدن کیک، می‌توانید یک چنگال را وسط آن فرو کنید. اگر چنگال تمیز خارج شود، کیک شما پخته است.

9. کیک را از فر خارج کرده و برای مدت کوتاهی درون قالب بگذارید. سپس آن را از قالب خارج کرده و نوش جان کنید.

این دستور ساده‌ترین روش پخت کیک خانگی است. اگر تجربه و زمان بیشتری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه کیک عسلی سیب با بادام را برای روز پدر انتخاب کنید. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود با استفاده از بسته‌های آماده بارجیل، یک دسر آسان اما حرفه‌ای برای روز پدر آماده کنید.

8- موبایل؛ یک هدیه همیشه هیجان‌انگیز!

ممکن است پدران ما به موبایل خود توجه نکنند. آن‌ها اکثر اوقات سعی می‌کنند پول خود را وقف خانواده کنند تا خودشان. در این صورت ما می‌توانیم نیاز آن‌ها را درنظر بگیریم و یک موبایل جدید به آن‌ها کادو دهیم تا آن‌ها متوجه شوند که حواس ما به‌طور کامل معطوف به آن‌هاست.

9-بلیت سفر؛ پدرانمان را به استراحت مهمان کنیم

می‌توان برای کادو روز پدر به چیزهای خاص‌تری نیز اندیشید. یکی از انتخاب‌های خاص، خریدن بلیت سفر برای آقایان و پدرانمان است. با این انتخاب به آن‌ها این پیام را می‌دهیم که آرامششان و خوشحالیشان برایمان بسیار مهم است. می‌توانیم به خرید بلیت ماساژ، ثبت‌نام یک کلاس و انتخاب‌هایی از این قبیل نیز جدی‌تر فکر کنیم.

۱۰- میوه‌های خشک؛ میوه‌های محبوب پدرمان را ابدی کنیم!

اگر پدران و آقایانی را می‌شناسید که عاشق میوه‌ها هستند، یک هدیه‌ای بسیار جذاب می‌توانیم برای آن‌ها در نظر بگیریم. میوه‌های تازه بسیار سریع تازگی خود را از دست می‌دهند. از این روست که می‌توانیم یک هدیه جذاب‌تر با بیس میوه درنظر بگیریم. میوه‌های خشک هدیه بسیار آنتیک و سالم برای پدرانمان هستند. اگر می‌خواهید که در یک بسته‌بندی منحصر به فرد آن‌ها را هدیه دهید پس میوه‌های خشک بارجیل بهترین انتخاب است.

همچنین می‌توانید با کمی خلاقیت بیشتر، به سراغ میوه‌های خشک درسته یا حبه‌ای بروید که ظاهر متفاوت‌تری دارند.

هدیه روز پدر، مخصوص ورزشکاران

اگر پدر شما ورزشکار است، خوشبختانه انتخاب هديه روز مرد برای شما چندان سخت نخواهد بود. ابتدا ورزش‌های مورد علاقه او را لیست کرده و لوازم و لباس‌های مرتبط با آن را پیدا کنید. در این شرایط انبوهی از گزینه‌های جذاب برای هدیه روز پدر پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید با مراجعه به مطلب کیک رژیمی چی بخوریم؟ در مجله بارجیل، دستورهای مختلفی از کیک‌های رژیمی مناسب روز پدر را پیدا کنید.

با این حال در ادامه همین مطلب هم چند ایده آماده برای شما قرار داده‌ایم.

1.       کیت ورزشی؛ هدیه مناسب روز پدر

یکی از ایده‌های جالب و خلاقانه برای روز پدر یا روز مرد کیت ورزشی‌ست. کیت ورزشی تیم مورد علاقه پدرمان می‌تواند یک کادو هیجان‌انگیز روز پدر محسوب شود که حسابی آن‌ها را سر ذوق بیاورد!

2.     بلیت بازی‌های ورزشی، یک انتخاب عالی برای پدر

به غیر از کیت ورزشی، اگر پدر و یا مرد زندگیمان عاشق مسابقات ورزشی است می‌توانیم بلیت استادیوم برای او خریداری کنیم و یا یک توپ فوتبال با امضای خودمان یا ورزشکاران مورد علاقه‌شان به آن‌ها هدیه دهیم.

بلیت استادیوم به عنوان هدیه روز پدر و کادو روز مرد

3.    مکمل ورزشی؛ یک هدیه روز پدر گران‌قیمت و کاربردی

با توجه به نوع فعالیت پدر ورزشکارتان، خوراکی‌های جذاب به او هدیه بدهید. مکمل ورزشی برای طرفداران باشگاه بدنسازی، غذاهای offcook برای عاشقان کمپ و سبد شکلات‌های پروتئینی برای سایر ورزشکاران یک انتخاب عالی خواهد بود.

هدیه روز مرد برای همکاران

روز مرد فقط به پدران و همسران خلاصه نمی‌شود. گاهی وقت‌ها نیاز است برای قدردانی از زحمات همکاران مرد خود نیز هدیه‌ مناسبی تهیه کنیم. در ادامه همین بخش ما لیست نسبتا بلندی از کادوهای روز مرد مناسب همکاران آماده کرده‌ایم.

  • گلدان کاکتوس یا گل‌های آپارتمانی
  • خودنویس
  • هولدر موبایل مخصوص خودرو
  • ماگ و لیوان شخصی‌سازی‌شده
  • پکیج مراقبت از موی سر و ریش
  • کول پد لپتاپ
  • انواع ابزار و جعبه ابزار
  • ساعت هوشمند
  • ریش تراش
  • فلش

البته اگر تمامی این موارد را نپسندیدید و همچنان به‌دنبال یک کادو ارزان روز مرد یا هدیه همه‌پسندتر برای همکاران خود هستید، پیشنهاد ما بازگشت به خوراکی است! یک خوراکی سریع، خوشمزه و آسان می‌تواند روز مرد را برای همکاران شما از همیشه دلپذیرتر کند. پیشنهاد ما کیک خرمالو یلدایی سه‌سوته است که در کوتاه‌ترین زمان، خوشمزه‌ترین کادو روز مرد را برای شما آماده می‌کند.

بارجیل؛ انتخابی مناسب برای هدیه روز پدر

گفتیم که در این مطالب ترفند مجله بارجیل همراه شما برای ایده‌های جالب و خلاقانه روز پدر هستیم. هدیه‌های روز پدر بسیار متنوع هستند. حالا اگر سالم و مقوی هم باشند که چه بهتر! پس همین الان به بارجیل سری بزنید و از بسته‌های هدیه بارجیل دیدن کنید تا حسابی شگفت‌زده شوید. روز پدر را سالم، مقوی و خوشمزه کنیم!

سوالات متداول
کادوی ارزان برای روز پدر چه بخریم؟

برای تهیه یک کادو ارزان روز پدر بهتر است به سراغ هدیه‌های دست‌ساز مانند تابلوهای تزئینی یا شیرینی‌های خوشمزه برویم.