بسیاری فکر می‌کنیم هنگامی که رژیم غذایی را شروع می‌کنیم، باید از تمام خوراکی‌های دوست‌داشتنی‌مان دست بکشیم و قیدشان را بزنیم. مگر می‌شود که حتی هنگام گرفتن رژیم به این فکر کنیم که می‌توانیم کیک بخوریم. باید به شما بگویم معلومه که می‌شه! کیک رژیمی دقیقا همین فلسفه را دارد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی دو  کیک‌ رژیمی اما بسیار خوشمزه بپردازیم.

طرز تهیه کیک‌های رژیمی خوشمزه

کیک رژیمی چای سبز

1-کیک رژیمی چای سبز؛ کیکی زیبا و خوشمزه!

هنگامی که صحبت از آرامش می‌آید، چای سبز یکی از بهترین گزینه‌هایی‌ست که می‌توانیم نوش جان کنیم. کیک رژیمی چای سبز از همان کیک‌هاست که می‌تواند شما را شیفته خودش بکند و می توانید آن را در برنامه غذایی خود به‌عنوان میان وعده رژیمی اضافه کنید. این کیک با ظاهر و طعم بی‌نظیرش مناسب پذیرایی هم هست! اما بی‌درنگ برویم سراغ معرفی آن!

مواد لازم کیک رژیمی چای سبز

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد: ۱ فنجان

شکر: ۲/۳ فنجان

کره: ۱/۲ فنجان

پودر چای سبز:  1 ق غذاخوری

بکینگ پودر: 1/2 ق چایخوری

طرز تهیه کیک رژیمی چای سبز؛ مرحله به مرحله

1- فر، کره و داستان‌های دیگر!

 در مرحله اول فر را روی 170 درجه سانتیگراد می‌گذاریم به مدت چندین دقیقه تا به خوبی گرم شود. کره‌مان را در ظرف و یا کاسه به قدری هم می‌زنیم تا کاملا نرم شود و یکدست.  بعد از این مرحله نوبت به شکر و ترکیب آن با کره یکدست‌شده‌مان می‌رسد. سپس تخم مرغ ‌ها را  اضافه می‌کنیم به موادمان.

2-چای سبز ، بیکینگ پودر و مسائل دیگر

 در این مرحله نیاز است که آرد، پودر چای سبز و بکینگ پودر را در کاسه ای با هم الک کنیم. سپس ترکیب‌های به دست آمده را به مایع تخم مرغی که درست کردیم اضافه و ترکیب کنیم. کف قالب لوف را با مقداری از کره چرب کنیم. بعد از آن خمیر را داخل قالب بریزیم و به خوبی پخش کنیم.

3- مواد را داخل فر قرار دهیم و صبوری کنیم.

 در این مرحله باید قالب را به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل فری که از قبل  آن را گرم کردیم قرار دهیم. بعد از 40 دقیقه می‌توانیم کیک را امتحان کنیم با یک چنگال سر ریز. اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است. کیک رژیمی چای سبز شما آماده است تا میل کنید و لذت ببرید!

ارزش غذایی کیک رژیمی چای سبز

چربی کل 3 گرم 4%

چربی اشباع 2 گرم 10%

کلسترول 0 میلی گرم

سدیم 20 میلی گرم 1%

کل کربوهیدرات 17 گرم 6%

فیبر رژیمی 1 گرم 4%

کل قند 3 گرم

پروتئین 1 گرم 2%

2-دستور پخت کیک رژیمی با هویج

مواد لازم کیک رژیمی با هویج

برای خامه روی کیک

4 ساشه (200 گرم) خامه نارگیلی

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 قاشق غذاخوری کره بادام هندی

پودر قند 50 گرم

شیر جو دوسر 60 میلی لیتر

برای خود کیک

250 میلی لیتر شیشه روغن نارگیل، ذوب شده

شکر قهوه ای روشن 300 گرم

1 ½ قاشق چایخوری اسانس وانیل

210 میلی لیتر شیر شیر جو دوسر

420 گرم آرد ساده

1 ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1½ قاشق چایخوری جوش شیرین

1 قاشق چایخوری دارچین به اضافه دارچین اضافی برای تزئین

زنجبیل 1 قاشق چایخوری

جوز هندی آسیاب شده 1 قاشق چایخوری

1 پرتقال، فقط پوست

4 عدد هویج متوسط، رنده شده (270 گرم)

75 گرم گردوی خرد شده، برای تزئین

مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک رژیمی هویج

 مرحله 1

در مرحله اول ابتدا با درست کردن خامه روی کیک شروع کنیم. خامه نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری آب داغ و آب لیمو له کنیم تا کاملا یکدست شود. سپس نوبت اضافه کردن کره بادام هندی می‌رسد. پس از آن باید پودر قند و سپس شیر جو را با همزن هم بزنیم. آن قدر هم می‌زنیم تا موادمان کاملا یکدست شود. تا زمانی که لازم باشد بهتر است موادمان را  در یخچال نگه داریم.

مرحله 2

 در مرحله دوم، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می‌دهیم تا به خوبی گرم شود. 2 قالب کیک 20 سانتی متری را با کمی روغن نارگیل ذوب شده چرب کنیم و با کاغذ روغنی بپوشانیم. روغن و شکر را با همزن  هم بزنیم  سپس وانیل و شیر را اضافه کنیم. آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، ادویه جات و پوست پرتقال را در ظرفی جداگانه با هم مخلوط کنیم. این موادمان را به مخلوط مرطوب اضافه کنیم و خوب هم بزنیم. در آخر هویج و مغزهای گردو را با هم مخلوط کنیم. مخلوط را بین قالب های آماده شده تقسیم کنیم و  اجازه دهیم به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر باشند تا خلال دندانی که در وسط کیک فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید. قبل از انتقال به توری سیمی به مدت 5 دقیقه اجازه دهیم در قالب به طور کامل خنک شود.

مرحله 3

کیک ها را با نیمی از مایه ساندویچ کنید سپس روی آن را با مایه کیک باقی مانده بپوشانید (اگر مایه کیک خیلی سفت شد، کمی شیر جو دوسر اضافه کنید). روی مغزها بپاشید و روی کیک را با کمی دارچین و پسته و بادام هندی تزیین کنیم. تمام! کیک شما آماده شد! نوش جان!

این کیک مناسب افراد گیاه‌خوار هم نیز هست.  علاقه دارید که مغز گردو درجه یک در این کیک استفاده کنید تا بهترین طعم را تجربه کنید؟ تنوع گردو‌های بارجیل بی‌نظیر است سری به بارجیل بزنید!

ارزش غذایی کیک رژیمی با هویج

 چربی: 31 گرم

چربی اشباع شده:  23 گرم

کربوهیدرات‌ها: 49 گرم

شکر: 26 گرم

فیبر: 2 گرم

پروتئین: 5 گرم

نمک: 0.45 گرم

از دیگر خوراکی‌های خوشمزه رژیمی پودینگ‌ها هستند. پودینگ یک صبحانه، میان وعده یا دسر ساده و خوشمزه است که مواد اصلی آن از شیر و طعم‌دهنده‌های شیرین تشکیل می‌شود.
یکی از بهترین دانه‌ها برای درست کردن پودینگ، دانه چیا است. زیرا فواید زیادی دارد و به سلامت بدن کمک می‌کند. برای درست کردن انواع پودینگ چیا، کافی است دانه‌های چیا و شیر را با کمی شیرین‌کننده مخلوط کنید و بعد از چند ساعت خوشمزه ترین پودینگ چیا را خواهید داشت.

منبع: bbcgoodfood