همه ما درباره خواص گردو برای مغز و باهوش شدن کودکان شنیده‌ایم، اما معمولا آنها طعم گردو را دوست ندارند و در برابر خوردن آن مقاومت می‌کنند. اما شما می‌توانید با طرز پخت شیرینی پفکی گردویی آشنا شوید و نوعی شیرینی گردویی درست کنید که کودکتان عاشق آن شود. البته نه فقط بچه‌ها، بلکه همه افراد این شیرینی خوش طعم را دوست دارند. شما می‌توانید با خرید اینترنتی مغز گردو، این شیرینی را به صورت حرفه‌ای در منزل خود درست کنید.

بنابراین در ادامه این مطلب همراه وبلاگ بارجیل باشید تا طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی مرحله به مرحله را به شما توضیح دهیم و ویدیوی آموزشی آن را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

یک کاسه پودر نارگیل، یک کاسه بیکینگ پودر، سه عدد زرده تخم مرغ، وانیل و دو کاسه مغز پسته و گردو
  • زرده تخم مرغ ( هم دمای محیط): ۳ عدد
  • پودر قند: ۱۵۰ گرم
  • گردوی خرد شده: ۴۰ گرم
  • بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر پسته یا خلال پسته (برای تزیین): به مقدار لازم

 

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

۱- زرده تخم مرغ و وانیل رو مخلوط می‌کنیم و حدود یک دقیقه با همزن می‌زنیم. سپس پودر قند الک شده را در سه مرحله به زرده‌ها اضافه می‌کنیم.

۲- در هر مرحله سه دقیقه با همزن می‌زنیم (در کل زرده‌های تخم باید ۱۰ دقیقه زده شوند) تا زرده‌ها کاملا کرم رنگ و کشدار شوند. همزن رو کنار می‌گذاریم و بکینگ پودر را اضافه می‌کنیم.

۳- گردوهای خرد شده را به زرده‌ها اضافه می‌کنیم و با لیسک مواد رو کاملا مخلوط می‌کنیم.

۴- داخل سینی فر کاغذ روغنی می‌گذاریم و از مواد به کمک دو عدد قاشق روی کاغذ روغنی قرار می‌دهیم؛ بزرگی و کوچیکی شیرینی دست شماست که چه مقدار مواد با قاشق بردارید.

ولی بیشتر از یک قاشق غذاخوری نباید بردارید؛ چون بیش از آن مقدار اندازه نامتعارفی برای این شیرینی دارد. اگر خواستید شیرینی‌های کوچک‌تری داشته باشید، می‌توانید از قاشق کوچک استفاده کنید. سعی کنید موادی که بر میدارید هم اندازه مقدار قبلی باشد تا شیرینی‌ها یک شکل و اندازه باشد. مواد را با فاصله به کمک قاشق روی کاغذ روغنی بگذارید.

۵- روی شیرینی‌ها پودر پسته، خلال پسته یا گردو بریزید.

۶- سینی را داخل فر ۱۵۰ درجه که از قبل گرم شده می‌گذاریم؛ زمان پخت این شیرینی خیلی کم است و بسته به گرمای فر می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد. اما چون فرها متفاوت هستند، همین که زیر شیرینی‌ها طلایی شد آنها را از فر در بیارید. زیرا اگر زمان زیادی داخل فر بماند، شیرینی تغییر رنگ می‌دهد. وقتی شیرینی را از فر در آوردید، اجازه بدید کاملا خنک شود و سپس از کاغذ روغنی جدا کنید.

فوت و فن شیرینی پفکی گردویی

مقداری شیرینی پفکی گردویی با تزئیین پسته خرد شده
  • اگر می‌خواهید شیرینی‌تان یکدست و بدون برآمدگی شود، باید گردو را ریز خرد کنید و گردوی کمتری بریزید. مثلا به جای ۴۰ گرم، از ۳۰ گرم استفاده کنید. اما اگر طعم شیرینی و گردو برایتان مهم است، می‌توانید تا ۵۰ گرم گردو اضافه کنید.
  • ممکن است وسط این شیرینی بعد از پخت نرم و مرطوب به نظر برسد. اما کاملا طبیعی است و اگر کمی در محیط آشپزخانه بماند، خشک می‌شود. پس آنها را به مدت طولانی در فر قرار ندهید، زیرا شیرینی شما تیره رنگ می‌شود.
  • یک علت خراب شدن شیرینی پفکی گردویی، درجه حرارت در هنگام پخت است. بنابراین فر را حتما از قبل روشن کنید تا خوب گرم شود و دسر پف خوبی داشته باشد.
  • مقدار هم زدن زرده‌ی تخم مرغ و پودر قند را به درستی رعایت کنید، زیرا کیفیت دسر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر اینکه اگر زرده تخم مرغ را خوب هم نزنید، شیرینی بوی زرده تخم مرغ می‌دهد. از طرفی علت پهن شدن شیرینی پفکی نیز همین مورد است، یعنی اگر تخم مرغ‌ها را خوب هم نزنید، داخل فر پهن می‌شود و نهایتا شکل پفکی به خود نمی‌گیرد.
  • زرده تخم مرغ و مواد خام به طور کلی باید در دمای اتاق باشند.
  • برای جدا کردن و برداشتن شیرینی از کاغذ روغنی، عجله نکنید و بگذارید شیرینی در سینی کاملا خنک شود و سپس آن را جدا کنید.
  • هنگام پخت شیرینی، در فر را باز نکنید. زیرا ممکن است باعث از بین رفتن پف آن شود.
  • همواره افرادی زیادی به دنبال علت شل شدن شیرینی پفکی گردویی هستند، درواقع این مشکل به ماده اولیه آن بر می‌گردد. مایع این شیرینی باید غلیظ باشد. اگر بعد از ریختن گردو احساس کردید مایع شیرینی‌تان شل است، دوباره گردو را اضافه کنید تا هنگام هم زدن با قاشق به سختی هم بخورد. اگر شیرینی در فر وا رفت، یعنی گردوی مواد کم است و باید گردو اضافه کنید.
  • نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست، فقط برای برداشتن شیرینی از روی کاغذ روغنی عجله نکنید و بگذارید خنک شود.
  • شکر را حتما سه بار الک کنید، چون روی کیفیت شیرینی تاثیر می‌گذارد.
  • اگر به دنبال علت ترک خوردن شیرینی پفکی گردویی هستید، یکی از دلایل آن مدت زمان داخل فر بودن است. پس به محض اینکه زیر شیرینی به رنگ طلایی در آمد، باید مراقب باشید و آن را از فر خارج کنید. اگر شیرینی را زودتر از فر بیرون آورید، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شوند که ممکن است باعث ترک خوردگی شوند.
  • به هیچ وجه از پودر شکر به جای پودر قند استفاده نکنید. حتی اگر پودر قند نبود، شکر را آسیاب کرده و از صافی رد کنید.
  • یکی از نکات شیرینی پفکی گردویی، طعم آن است که مخصوصا برای کودکان باید کمی متفاوت باشد. بنابراین برای خوش طعم شدن شیرینی می‌توانید کمی زعفران دم کرده اضافه کنید تا رنگ زیباتر و طعم متفاوتی داشته باشد. اما دقت کنید که زعفران خیلی غلیظ باشد، زیرا افزودن مایعات زیاد باعث از شل شدن آن می‌شود. همچنین می‌توانید با کمی شکلات شیرینی را تزئین کنید تا شکل ظاهری آن برای کودکان جذاب‌تر شود.
  • ماندگاری این شیرینی بسیار عالی است و می‌توانید آن را در ظرف در دار و در جای خنک تا سه هفته نگهداری کنید.
  • برای قرار دادن شیرینی در سینی، به جای قاشق می‌توانید از یک قاشق اسکوپ استفاده کنید تا شیرینی‌ها به یک اندازه باشند. همچنین می‌توانید مواد را داخل قیف بریزید و به سینی مورد نظر اضافه کنید.

خرید انواع گردو از بارجیل

مقداری گردو با پوست در سبد خرید کوچک

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ما پیش‌تر دستور پخت ترافل نارگیل و کره بادام، کیک انار، طرز تهیه باسلوق را وبلاگ قرار داده‌ایم. کافیست وارد سایت بارجیل شوید و این مقالات را مطالعه کنید. در ضمن در بارجیل انواع گردو و مغزهای دیگر در دسترس شما هستند. کافیست مقدار و بسته بندی مورد نظر را آنلاین خریداری کنید تا به صورت رایگان برای شما ارسال شوند.

منابع:

california walnuts

piesandtacos