جشن یلدای سازمانی یکی از فرصت‌هایی است که ارتباط بین شرکت و کارمندان و ارتباط بین همکاران را تقویت می‌کند. شما با تدراک دیدن این جشن به کارمندان نشان می‌دهید که به آنها اهمیت می‌دهید و قرار نیست که در شرکت فقط کار کنند، بلکه سلامت روح آنها نیز برای سازمان مهم است. برنامه جشن شب یلدا در سازمان ها می‌تواند خیلی مفصل یا در حد یادآوری یلدا باشد. اما در هر صورت برگزاری آن نقش مهمی در انگیزه کارمندان دارد.
بنابراین ما در این مقاله از بارجیل قصد داریم به نحوه برگزاری جشن یلدا در سازمان بپردازیم و نکاتی برای بهتر شدن این جشن را با شما به اشتراک بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه مجله بارجیل باشید.

چگونه مهمانی شب یلدا را در سازمان ها و شرکت ها برگزار کنیم؟

پیش از صحبت درباره برنامه جشن شب یلدا در سازمان ها، ابتدا باید این را بگوییم که محیط سازمان‌ها با یکدیگر فرق دارد. برای مثال، در برخی از شرکت‌ها محیطی صمیمی‌تر و نزدیک‌تر وجود دارد. اما ممکن است در شرکتی دیگر کارمندان رابطه تقریبا رسمی با هم داشته باشند. بنابراین این شما هستید که نحوه برگزاری جشن یلدا در سازمان خود را انتخاب می‌کنید. ما در این بخش چند ایده جالب را پیشنهاد می‌دهیم و شما می‌توانید با توجه به محیط کار، از بین آنها بهترین برنامه‌ها را برگزار کنید.

1. لباس با تم شب یلدا برای کارمندان

روز قبل از برگزاری یلدا در سازمان، از کارمندان خود بخواهید لباس‌هایی با تم یلدا بپوشند. این ایده برای شرکت‌هایی که فضای صمیمی و دوستانه‌ای دارند، معمول است. لباس‌ها حتما نباید شبیه به هم باشد یا حتما نمادهای یلدایی روی آنها دیده شود. کافیست همان لباس‌های قرمز، مشکی و سبز خود را بپوشند و رنگ‌های زیبای یلدایی را به شرکت بیاورند.

2. برگزاری بازی های گروهی یلدایی

عکسی از یک نوع بازی فکری

می‌توانید بازی‌های گروهی ترتیب دهید، همکاران داوطلب را انتخاب کنید و هدیه‌ای مناسب برای برندگان در نظر بگیرید. پانتومیم، فوتبال دستی، بازی‌های کنترل خنده، اسم و فامیل و گل یا پوچ نمونه‌هایی از بازی‌های گروهی هیجان انگیزی هستند که در عین سادگی، جشنی به یاد ماندنی را فراهم می‌کنند. در ضمن، می‌توانید از کارمندان بخواهید اگر در منزل خود بازی‌های گروهی دارند، به جشن یلدا بیاورند و حسابی خوش بگذرانید.

3. سخنرانی مدیران در شب یلدا

فرقی ندارد که محیط شرکت صمیمی است یا رسمی، پیشنهاد می‌شود مدیران در این جشن حتما سخنرانی کوتاهی داشته باشند. از مدیران ارشد خود بخواهید در طول جشن در مورد تلاش‌های کارکنان و دستاوردهای جدید شرکت صحبت کنند. حتما در این جشن از کارمندان قدرانی کنید و بگویید که وجودشان در شرکت خیلی تاثیرگذار است. اگر مدیر تسلط نسبی بر اشعار حافظ دارد، از او بخواهید با خواندن غزلی کوتاه از حافظ فضای شرکت را شاداب کنند.

4. پذیرایی شب یلدای سازمانی

بهتر است یک میز بزرگ تهیه کنید و انواع تنقلات مانند آجیل شب یلدا، شیرینی، شکلات، میوه‌هایی مانند انار و هندوانه را روی میز بچینید و با طرح‌های خاص و تزئینات آجیل شب یلدا، میز را زیباتر کنید.

5. اهدای هدایای سازمانی برای یلدا

در نهایت بهترین ایده جهت برگزاری یک یلدای خاطره‌انگیز برای کارکنان، دادن بسته‌های هدیه یلدا است. مهم نیست که هدیه خیلی بزرگ یا کوچک باشد، فقط سعی کنید هدیه‌ای سازمانی در شان آنها تهیه کنید.

ایده تزیین محل کار در شب یلدا

سفره تزئین شده شب یلدا

ما پیش‌تر درباره تزئینات جشن شب یلدا ایده‌های زیادی را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، ولی تزئین شرکت‌ها و سازمان‌ها کمی متفاوت است. شما می‌توانید با استفاده از کمک نیروهای خدماتی شرکت را تزئین کنید یا این کار را با کمک کارمندان انجام دهید. تزیین فضای سازمانی برای جشن یلدا، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید روحیه کار گروهی را در بین کارکنان خود تقویت کنید.
به چالش کشیدن کارمندان برای تزئین شرکت، چه به عنوان بخشی از یک مسابقه یا صرفا به عنوان یک تمرین سرگرم کننده، می‌تواند برای تقویت روحیه تیمی معجزه کند. علاوه بر تشویق به همکاری، به کارکنان این فرصت را می‌دهد تا از خلاقیت خود استفاده کنند و استراحت کوتاهی برای رفع خستگی فعالیت‌های روزمره داشته باشند. کار تیمی می‌تواند به تحریک خلاقیت، همکاری و نوآوری کمک کند.
تزئین شب یلدای سازمانی با تزئین شب یلدای منزل کمی تفاوت دارد. فضای کار یک محیط مشترک است و همه باید از این تزئینات لذت ببرند. پس با کارمندان خود مشورت کنید و نظر آنها را جویا شوید و سعی کنید تزئیناتی داشته باشید که شامل نظر همه شود. از تزئینات کوچکی که باعث سردرگمی و حواس پرتی می‌شود، خودداری کنید.
پیشنهاد می‌شود یک میز بزرگ داشته باشید و همه عناصر یلدایی را روی آن قرار دهید. نیازی نیست که همه دیوارها تزئین شوند، این می‌تواند زمان‌بر باشد و زیبایی چندانی هم نداشته باشد. اما کافیست پشت میز را تزئین کنید و رنگ‌های یلدایی را بر روی دیوار آن قرار دهید. بر روی میز، یک گل زیبا و چند شمع هم قرار دهید. البته قرار نیست که شب همه چراغ‌ها را خاموش کنید، ولی شمع باعث زیبایی میز می‌شود. از طرفی، یلدا نماد پیروزی نور بر نیروهای زاییده از تاریکی است و وجود شمع می‌تواند نماد این فلسفه باشد.

هدایای سازمانی شب یلدا به کارکنان و مدیران

ما پیش‌تر به طور مفصل درباره بهترین هدایای سازمانی یلدایی صحبت کرده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید تا برای یلدا ایده بگیرید. اما به طور کلی، شما باید هدایایی را بخرید که کاربردی و ارزشمند هستند. منظور از ارزشمندی حتما قیمت بالا نیست، بلکه باید هدیه در شان کارمندان باشد تا به آنها نشان دهید که برای آنها ارزش قائل هستید. این هدایا می‌توانند جنبه تزئینی، خوراکی یا مصرفی داشته باشند. برخی از بهترین هدایای که در جشن یلدایی سازمانی می‌توانید تهیه کنید عبارت‌اند از:
• دیوان حافظ
• آجیل
• دمنوش
• باکس گل و شیرینی
• ست اداری
• ماگ با طرح یلدا

چرا آجیل و میوه خشک بهترین گزینه برای گیفت سازمانی میباشد؟

یک جعبه پر از آجیل و دیوان حافظ برای هدیه یلدا

اکثر شرکت‌ها هنگام هدیه دادن، آجیل و میوه خشک را ترجیح می‌دهند و این پک‌ها، جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. در اینجا دلایل اصلی آن را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم چرا بهتر است آجیل و میوه خشک را به عنوان گیفت های اصلی خود قرار دهید.
سرعت و سهولت در تهیه: با سفارش بسته های آجیل سازمانی، می‌توانید به سرعت یک هدیه کاربردی تهیه کنید. بنابراین دیگر نیازی به فکر کردن و بررسی سلیقه کارمندان ندارید، زیرا اکثر افراد آجیل را دوست دارند و از آن در رژیم غذایی روزمره خود استفاده می‌کنند.
انعطاف پذیری: تهیه یا خرید پک آجیل سازمانی را می‌توانید، سفارشی و متناسب با نیازهای شرکت یا سلایق کارمندان تنظیم کرد. این انعطاف‌پذیری هر شرکت را قادر می‌سازد بسته آجیلی را انتخاب کند که بهترین تاثیر را بر سلامت کارکنان خود دارد.
مقرون به صرفه: معمولا آجیل و میوه خشک نسبت به هدایای دیگر، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. شما با تهیه این گیفت‌ها، یک هدیه شیک و کاربردی را با قیمت اقتصادی خریداری می‌کنید. در حالی که برای تهیه حتی یک ظرف تزئینی ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید و با توجه به تعداد بالای کارمندان اصلا مقرون به‌صرفه نباشد.
ارائه بسته‌بندی لوکس: بعد از تهیه هر هدیه، نوبت به بسته بندی آن می‌رسد که خود موضوع جدایی است. استفاده از جعبه، کاغذ کادو یا بگ کادو هم فرایند زمان‌بری است و مجبورید برای درست کردن هر هدیه وقت بگذارید. ولی با تهیه پک سازمانی آجیل و میوه خشک، دیگر نگرانی بابت بسته‌بندی ندارید. زیرا معمولا این‌ها در بسته‌های مناسب عرضه می‌شوند.

دغدغه پذیرایی شب یلدا در محیط کاری

با تمام موارد عنوان شده، باز هم برای برگزاری یلدا در سازمان ها ممکن است دغدغه‌هایی وجود داشته باشند. یکی از این مشکلات به تهیه غذاها مربوط می‌شود. بیشتر غذاهایی که در پذیرایی شب یلدا به کار می‌روند، نیاز به پخت و پز زیادی دارند. جدا از پذیرایی کردن، مصرف و نحوه خوردن این غذا در محیط شرکت سخت است. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها امکانات، زمان و انرژی لازم برای سازماندهی اینها را ندارند و نمی‌توانند شب یلدا را برپا کنند. اما راه حل خوبی برای این مشکل وجود دارد و به راحتی قابل حل است.
راه حل این است که از پک های آماده یلدا استفاده کنید و جشنی ماندگار و بدون مشکل در شرکت خود داشته باشید. استفاده از پکیج های آماده پذیرایی علاوه بر موارد ذکر شده، زمان بیشتری را برای سایر فعالیت های جشن یلدا در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر فردی قصد دارد پذیرایی خود را با خانواده خود به اشتراک بگذارد، پکیج‌های پذیرایی گزینه بسیار مناسبی هستند.
مورد دیگری که می‌تواند جزو دغدغه‌های این شب باشد، لذت بردن کارمندان است. اگر می‌خواهید همه افراد خوشحال باشند، باید سلیقه آنها را بشناسید. برای مثال، ممکن است غذایی خاص برای این شب تدارک ببینید که هر فردی با خوردن آن راحت نباشد. بنابراین اگر سلیقه کارمندان را می‌دانید انتخاب راحت‌تر است، در غیر این صورت باید همه چیز از غذا و تا تزئینات را نوعی برنامه‌ریزی کنید که عموم مردم دوست دارند. یعنی نباید هیچ چیز شخصی‌سازی شده باشد و تنها گوره خاصی را در نظر بگیرید.

سخن آخر
ما در این مطلب مهمترین نکاتی که در برنامه جشن شب یلدا سازمان باید به آنها دقت کنید را بررسی کردیم. شما می‌توانید با توجه به محیط سازمان، هر برنامه را تغییر دهید و ایده‌های جدیدی را هم اضافه کنید. در ضمن، برای تهیه آجیل با کیفیت نیز می‌توانید روی بارجیل حساب ویژه باز کنید. ما پک‌های سازمانی را به طور سفارشی و در کوتاه‌ترین زمان عرضه می‌کنیم.

مشکلات برگزاری جشن شب یلدا در سازمان ها چیست؟

وجود سلایق مختلف و عدم توانایی در راضی کردن آنها و هم چنین مشکلات تهیه غذاها و خوراکی‌های مختلف از مشکلات برگزاری در شب یلدا هستند. البته با مدیریت صحیح و مشورت با کارمندان می‌توان این مشکلات را از بین برد.