شاید بتوان گفت که بعد از نوروز، شب یلدا مهمترین جشن ما ایرانیان است و گاهی در این شب به عزیزان خود کادو می‌دهیم. از آنجایی که هدیه دادن به کارمندان نیز نشانه این است که آنها برای ما مهم هستند، نباید از اهمیت پک یلدایی سازمانی غافل شویم. یک هدیه جذاب می‌تواند انگیزه بیشتری به کارمندان شما بدهد و با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهند. معمولا شرکت‌ها آجیل را برای این جشن انتخاب می‌کنند، ولی می‌توانید کمی متفاوت‌تر عمل کنید و کادوی هر سال شما فرق داشته باشد.
بنابراین در این مطلب همراه مجله بارجیل باشید تا انواع هدایای سازمانی یلدایی را به شما معرفی کنیم و می‌توانید از آنها ایده بگیرید.

هدایای سازمانی شب یلدا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تهیه هدیه برای تعداد زیادی از افراد چالش‌های خاص خود را دارد، زیرا هدایا باید به گونه‌ای انتخاب شوند که خواسته بسیاری از آنها را برآورده کند و با سلیقه آنها مطابقت داشته باشد. ما پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده‌ایم که چطور می‌توان به کارمندان انگیزه داد و گفته‌ایم که هدیه دادن یکی از این راه‌ها است. ولی هر هدیه‌ای نمی‌تواند مناسب همه کارمندان باشد. در نتیجه، با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید پک یلدایی سازمانی بسیار بهتری داشته باشید.
به عنوان مثال، اولین نکته این است که برای چه کسی هدیه می‌خرید و کارمند شما خانم است یا آقا؟! دومین موردی که باید به آن توجه کرد، کارایی این هدیه است. به این فکر کنید که می‌خواهید هدیه فقط یک یادگاری یا محصولی تزئینی باشد یا اینکه کاربردی باشد و بتوانند در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند. نکته سوم در نظر گرفتن قیمت هدیه است که این به بودجه سازمان بستگی دارد.

انواع پک هدیه های شب یلدا سازمانی

در بازار هدیه سازمانی غیر نقدی زیادی وجود دارد که می‌توانید آنها را برای یلدا انتخاب کنید، اما برخی از پرکاربردترین هدایا عبارت‌اند از:

1. پک آجیل شب یلدا و میوه خشک سازمانی

بسته آجیل شب یلدا نسبت به سایر پک یلدایی سازمانی، خاص‌تر است و تنوع بیشتری دارد. زیرا آجیل شب یلدا جایگاه خاصی برای این شب دارد. اگرچه هر شهری می‌تواند از آجیل و تنقلات محلی خود استفاده کند، اما برخی از اقلام موجود در بسته آجیل یلدایی در همه جا رایج است. از جمله این اقلام می‌توان به انواع تخمه، پسته، فندق، بادام، نخود و کشمش و خشکبار اشاره کرد. بهتر است انواع بسته بندی آجیل و خشکبار را با تم شب یلدا درست کنید تا با این مراسم مطابقت بیشتری داشته باشند.
از طرفی، برای اینکه سازمان‌ها بسته‌های آجیل را به کارمندان بدهند، باید به کیفیت آنها حتما توجه کنند. زیرا آجیل‌های بی کیفیت اغلب تلخ هستند و مزه بدی می‌دهند. در ضمن، از آنجایی که اهمیت افزودن میوه خشک به رژیم غذایی امری ثابت شده است، پیشنهاد می‌کنیم آجیل را با میوه خشک مخلوط کنید و هدیه بدهید. بنابراین با تهیه آجیل و میوه خشک مرغوب، کارمندان‌تان متوجه می‌شوند که شما به سلامتی آنها اهمیت می‌دهید.

بسته های بارجیل

2. دیوان حافظ

یک دیوان حافظ قاب برجسته

همیشه هنگام صحبت از شب یلدا، ما به یاد حافظ و حافظ‌خوانی می‌افتیم. در واقع برای بسیاری از ایرانیان شب یلدا بدون حافظ معنایی ندارد. در کنار انار و هندوانه، دیوان حافظ نیز به نماد شب تبدیل شده است. پس دیوان حافظ می‌تواند یکی از هدایایی سازمانی شب یلدا باشد و باعث می‌شود که کارمند شما هر زمان از این دیوان استفاده کند، به یاد شما بیفتد.

3. کارت هدیه یا بن خرید

کارت‌های هدیه یک گزینه محبوب و رایج به عنوان هدیه سازمانی هستند. با انتخاب کارت‌های هدیه می‌توانید کارمندان را تشویق کنید تا خریدهای مورد نظر خود را انجام دهند. علاوه بر این، کارت‌های هدیه و بن‌های خرید از آن دسته هدایایی هستند که به افراد امکان انتخاب بر اساس ترجیحات خود را می‌دهند. اگر سلیقه کارمندان را نمی‌دانید و در خرید پک یلدایی سازمانی برای آنها دچار تردید هستید، کارت هدیه گزینه مناسبی است.

کارت هدیه بادام برزیلی

4. پک هدیه مدیریت یلدایی

برخی از سازمان‌ها دارای چند مدیر هستند و شاید مدیر ارشد ترجیح دهد که هدیه متفاوتی به مدیران بدهد. همچنین برای مدیران شرکت‌های دیگر نیز می‌توانید یک پک یلدایی سازمانی تهیه کنید. در ضمن، خوب است که کارمندان هم برای مدیر سازمان یک کادوی یلدایی خریداری کنند تا از این طریق نشان دهند که قدر زحمات او را می‌دانند.
پیشنهاد می‌شود که این پک حالت رسمی داشته باشد و نمادهای شب یلدا مثل دیوان حافظ و آجیل را شامل شود. اما اگر سلیقه مدیر را می‌شناسید و می‌خواهید هدیه دیگری را تهیه ببینید، انواع خودنویس می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

5. باکس گل و شیرینی یلدایی

یک دسته گل یلدایی

هرجا صحبت از هدیه می‌شود، اسم گل و شیرینی هم در میان است. در حقیقت این‌ها جزو بهترین کادوهایی محسوب می‌شوند که برای همه سلیقه‌ها مناسب هستند و آنها را خوشحال می‌کنند. برای تهیه هدایای سازمانی یلدایی، می‌توانید گل و شیرینی را به طور جداگانه کادو بدهید یا آنها را در کنار هدایای دیگر قرار بدهید. اما به طور کلی این کادو به تنهایی کافی است و یک گزینه کامل به شمار می‌رود.
حتی شما می‌توانید با یاد گرفتن طرز تهیه کوکی انار شب یلدا، کوکی خوشمزه درست کنید و به کارمندان خود نشان دهید که برای آنها وقت گذاشته‌اید. البته از آنجایی که این مورد کمی زمان‌بر است، پیشنهاد می‌کنیم برای کارمندان تعداد کمتر درست کنید یا اینکه باید به یک فرد متخصص آن را سفارش دهید تا برای کارمندان درست کند. باکس گل را هم می‌توانید بر اساس سلیقه خود بخرید، ولی آن را با تزئینات یلدایی زیبا درست کنید.

6. هدایای الکترونیکی

شاید کمی بی تنوع باشد که هر سال بخواهید به کارمندان خود پک یلدایی سازمانی بدهید و آن را با آجیل و تنقلات پر کنید. در صورت داشتن بودجه بیشتر، هدایای الکترونیکی توصیه می‌شوند. زیرا پرکاربرد هستند و اکثر کارمندان به این تجهیزات نیاز دارند. با اینکه در بازار انواع تجهیزات الکترونیکی به فروش می‌رسند، ولی اسپیکر، هدست، هندزفری، چراغ مطالعه و شارژر فندکی از جمله محصولات مقرون به‌صرفه محسوب می‌شوند. بنابراین می‌توانید این‌ها را با قیمت اقتصادی برای همه کارمندان خود تهیه کنید.

7. دمنوش برای پک یلدایی سازمانی

یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید در این مناسبت به کارمندان خود بدهید، یک پک دمنوش است که هدیه‌ای بسیار سالم به حساب می‌آید و کاملا با حال و هوای این مناسبت همخوانی دارد. اگر می‌خواهید کادوی شما کمی کامل‌تر باشد، می‌توانید ماگ یا فرنچ پرس هم در کنار آن قرار دهید و هدیه‌ای شیک و جذاب را تهیه کنید.

8. انواع قهوه برای پک سازمانی یلدا

یک پک هدیه با تجهیزات قهوه

یکی دیگر از پرکاربردترین پک های سازمانی برای یلدا، انواع قهوه است که اکثر افراد را راضی می‌کند. مخصوصا افرادی که عاشق قهوه هستند و هر روز آن را می‌نوشند. شما می‌توانید ترکیبی از انواع قهوه را انتخاب کنید و آنها را در یک جعبه چوبی شیک یا جعبه کادو قرار دهید. بهتر است کمی تزئینات یلدایی هم در کنار آن بگذارید تا با تم این شب همخوانی داشته باشد. البته می‌توانید در کنار دانه‌ها، تجهیزات مربوط به قهوه را قرار دهید تا کادویی کامل‌تر محسوب شود.

9. وسایل تزئینی برای هدیه یلدا

انواع وسایل تزئینی نه تنها قیمت مناسبی دارند، بلکه یادگاری بسیار خوب و کاربردی به حساب می‌آیند. این وسایل معمولا به عنوان هدایای سازمانی شب یلدا برای زنان محسوب می‌شوند و با خرید آنها کارمندان خانم را حسابی خوشحال می‌کنید. در اینجا هم باز همچنان بحث بودجه سازمان مطرح است، زیرا وسایل تزئینی هم در طیف وسیعی وجود دارند. کاسه، ماگ و … هدایای خوبی هستند و در منزل نیز استفاده می‌شوند.

10. انواع سررسید با تم یلدا

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در میان بسیاری از کارمندان شاغل در سازمان‌های مختلف، سر رسید است. زیرا آنها همیشه باید یادداشت‌های کاری داشته باشند و چه در سر کار و چه در منزل، حتما به سر رسید نیاز دارند. شما می‌توانید سر رسید با تم یلدایی را عمده سفارش دهید و به کارمندان خود هدیه بدهید.

چه هدایای سازمانی مناسب شب یلدا برای مدیران است؟

با اینکه پیش‌تر درباره پک هدیه مدیریت یلدایی صحبت کردیم، ولی شاید دلتان بخواهد چیز دیگری کادو بدهید. برخی از بهترین هدایا برای مدیران شامل موارد زیر می‌شوند:
• هدایای چرمی
• تابلو
• ساعت رومیزی
• صنایع دستی
• ست رومیزی کار
• کتاب

کارمندان خوشحال‌تر با هدایای جذاب‌تر
همانطور که در ابتدای متن گفتیم، هدیه دادن تاثیر زیادی در عملکرد کارمندان دارد و اصلا نباید احساس کنند که شما فقط یک کادوی ساده و بدون فکر برای آنها تهیه کرده‌اید. بنابراین بهتر است به کارمندان، نیازها و علایقشان فکر کنید تا بتوانید یک هدیه کاربردی و خوشحال کننده بخرید. ما چندین ایده را مطرح کردیم، نهایتا شما باید با توجه به شرایط سازمان و کارمندان‌تان بهترین مورد را انتخاب کنید.

چگونه هدایای سازمانی میتواند بازدهی کارکنان را بالا  ببرد؟

با خرید هدیه سازمانی به کارمند خود نشان می‌دهید که برای او ارزش قائل هستید و از این‌رو، کارمند انگیزه بیشتری می‌گیرد و حس صمیمیت بیشتری با سازمان برقرار می‌کند. در نهایت این باعث افزایش بازدهی کارکنان می‌شود.

بهترین زمان سال برای دادن پک هدیه سازمانی به کارمندان چه موقعی است؟

نوروز، یلدا، اعیاد مذهبی و روز کارمند جزو بهترین موقعیت‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید به کارمندان خود پک سازمانی هدیه بدهید.