با نزدیک شدن به روز معلم، همه دانش‌آموزان، دانشجویان و افرادی که در کلاس‌های آزاد و آموزشگاهی درس می‌خوانند به فکر خرید هدیه روز معلم می‌افتند. برخی از افراد به طور انفرادی و برخی نیز به صورت گروهی هدیه را می‌خرند، اما خلاقیت و بودجه نیز اهمیت زیادی دارند. بنابراین شما باید با هدایای خاص آشنا شوید و لیستی از قیمت‌ها را در نظر داشته باشید تا بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را تهیه کنید.
اگر شما هم برای هدیه روز معلم به فکر کادویی خاص و جذاب هستید، در این مطلب همراه مجله بارجیل باشید. ما هدایایی را به شما معرفی می‌کنیم که در انواع قیمت‌ها به فروش می‌رسند و نه تنها برای روز معلم، بلکه برای همه سال کاربردی هستند.

1. ماگ سفارشی، هدیه روز معلم ارزان

وقتی صحبت از یک کادوی کاربردی می‌شود، همیشه نام ماگ در میان است. زیرا نه تنها قیمت ارزانی دارد، بلکه برای موارد مختلفی استفاده می‌شود. معلم شما می‌تواند از ماگ به عنوان لوازم جانبی میز جهت نگه داشتن خودکار و مداد استفاده کند یا هر روز قهوه و چای خود را در آن بنوشد و به یاد شما باشد. با اینکه انواع ماگ و لیوان در بازار موجود هستند، ولی شما می‌توانید آن را سفارشی‌سازی کنید تا معلم‌تان متوجه شود که به فکر او بوده‌اید. بنابراین باید از سلیقه او اطلاع داشته باشید و طرحی را برای روی آن انتخاب کنید. با یک عکس یا نوشته مورد علاقه معلم خود، هدیه‌ای عالی بسازید.

2. کیف سفارشی، هدیه برای معلم زن

یک ساک نخی خرید با طرح کاکتوس

اگر به دنبال یک کادو روز معلم زنانه هستید، کیف سفارشی را فراموش نکنید. اما منظور از کیف سفارشی چیست؟ یک کیف پارچه‌ای نخی یا کتانی و برزنتی را با طرحی جذاب به او هدیه بدهید و در این صورت معلم شما می‌تواند از خودکار و مداد گرفته تا کتاب و لپ‌تاپ خود را در آن قرار دهد. در ضمن، این مدل کیف برای خرید هم استفاده می‌شود و معلم شما می‌تواند آن را به جای نایلون استفاده کند و از این نظر هدیه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.

3. کارت قدردانی، کادوی روز معلم

درست است که خرید یک هدیه می‌تواند معلم شما را خوشحال کند، ولی یک کارت هدیه با نوشته‌ای که قدردانی شما را نشان بدهد هم از یک کادوی گران چیزی کم ندارد. یک کارت زیبا تهیه کنید و با دست خط خود هر چه دوست دارید بنویسید و از زحمات او تشکر کنید. چنانچه فکر می‌کنید این هدیه کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم آن را در کنار یک هدیه دیگر مثل آجیل و شکلات قرار دهید. آجیل نوعی خوراکی سالم است که برای هر سنی مفید محسوب می‌شود. مطمئنا ترکیب آجیل، شکلات و کارت هدیه بسیار خوشحال‌کننده است.

4. مگنت، هدیه روز معلم جدید

از زمان قدیم مگنت یا همان آهنرباها بر روی وسایلی مانند یخچال‌ها نصب می‌شدند و شامل طرح‌های زیادی نبودند. ولی این روزها مگنت‌ها در طرح‌های مختلفی به فروش می‌رسند و قابلیت سفارشی شدن را هم دارند. این‌ها به سطوح مختلفی می‌چسبند، بنابراین می‌توانید طرح را با توجه به سطح مورد نظرتان انتخاب کنید. مثلا برای معلم زبان مگنت‌هایی با الفبا و کلملات انگلیسی مناسب هستند تا بتوانند آنها را در کلاس درس خود استفاده کنند. چنانچه قصد دارید که هدیه کمی شخصی‌تر باشد، از تصاویر هنری یا نوشته‌های شعر مانند استفاده کنید.

5. دفترچه یادداشت، هدیه روز معلم کاربردی

چند دفترچه طرح دار

میز معلم خود را با یک دفترچه یادداشت، زیباتر کنید. اکثر معلم‌ها به نوشتن علاقه دارند و از انواع دفترچه‌های یادداشت برای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. مانند وسایل دیگر، پیشنهاد می‌کنیم اگر وقت کافی دارید دفترچه را هم سفارشی درست کنید. از کلاژ عکس گرفته تا نقاشی با آبرنگ، همگی برای طراحی یک دفترچه مناسب هستند. البته شما می‌توانید خودتان با کمی سرچ در اینترنت و استفاده از فتوشاپ، طرحی منحصر به فرد درست کنید.

6. جاکلیدی، بهترین هدیه برای معلم

شاید به نطر نرسد، ولی جا کلیدی یک هدیه کاربردی است و با قیمت کمی می‌توانید آن را تهیه کنید. امروزه جا کلیدی با طرح و شکل خاص به فروش می‌رسد یا اینکه جایی برای قرار دادن عکس نیز دارد. در این صورت هر زمان که معلم شما از مدرسه، سفر یا مهمانی به خانه بازگردد و جا کلیدی را استفاده کند، به یاد شما می‌افتد.

7. شمع، هدیه زیبا برای معملم

شمع تزئینی به عنوان یک هدیه برای معلم مرد و زن استفاده می‌شود و خیلی به جنسیت فرد مورد نظر ربط ندارد. با کمی خلاقیت و جستجوی آنلاین می‌توانید شمع را خودتان بسازید. معلم‌تان از خلاقیتی که در ساخت این شمع‌های یادگاری به خرج داده‌اید، قدردانی خواهند کرد. البته این شمع‌ها برای هر مناسبتی یک هدیه منحصر به فرد و خاص محسوب می‌شوند. با یک شمع می‌توان خاطرات را یادآوری کرد یا اینکه نمای زیباتری به منزل بخشید.

8. جعبه خواکی سالم، هدیه برای استاد

ما معمولا هنگام انتخاب هدیه به خرید اشیا فکر می‌کنیم. اما انواع خوراکی‌ها هم می‌توانند به عنوان هدایای مناسب به حساب آیند. از آنجایی که این یک هدیه برای استاد شما است، نوع خوراکی نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، پاستیل، نوتلا و … شاید برای استاد شما خیلی مناسب نباشند و این‌ها برای کادوی روز ولنتاین طرفداران زیادی دارند. اما در مقابل، یک جعبه آجیل و انواع میوه خشک نه تنها سالم هستند، بلکه به استاد شما نشان می‌دهد که شما به فکر سلامتی او بوده‌اید. برخی از این جعبه‌های آجیل قیمت گران‌تری دارند و برای هدیه دادن به استاد بهتر هستند.

9. خودنویس یا مداد، کادو روز معلم مردانه

یک ست خودنویس

درست است که خودنویس را هر معلم یا استادی استفاده می‌کند، اما معمولا آن را برای اساتید آقا تهیه می‌کنند یا اکثرا برای هدیه روز پدر نیز کاربرد دارند. در ضمن، با اینکه خودنویس از زمان قدیم به عنوان هدیه به استاد یا کارمندان و همکاران محسوب می‌شود، ولی جالب است که بدانید مداد هم می‌تواند هدیه‌ای خاص و پر استفاده به شمار آید. البته باید سلیقه معلم یا استاد خود را بشناسید و مدادهای گرافیتی با کیفیت را برای او تهیه کنید.
با این حال برخی از آنها برای میز معلم نیز مناسب هستند و می‌توانید تعداد کمتری بخرید. حتی این امکان برایتان وجود دارد که روی مدادها را با نام معلم خود تزئین کنید. در صورت داشتن یک جا مدادی زیبا، آنها را از بسته خارج کرده و داخل جامدادی قرار دهید. از طرفی خودنویس ارزش زیادی دارد و در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شود. معمولا خودنویس را برای اساتیدی مانند استاد راهنمای دانشگاه پیشنهاد می‌کنیم.

10. ظروف دستی، کادو روز معلم زنانه

چنانچه قصد خرید کادو روز معلم زنانه را دارید، ظروف سنتی گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شوند. اکثر معلم‌های خانم به دکوری‌های سنتی و دست ساز علاقه دارند و این ظروف به عنوان هدیه برای روز مادر هم خریداری می‌شوند. ظروف مسی یا جعبه خاتم به عنوان هدیه بسیار شیک و کاربردی هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه خرید صنایع دستی فاخر بسیار بالاست. اما همه دانش آموزان می‌توانند مقدار مشخصی پول جمع کنند و به صورت گروهی هدیه روز معلم را خریداری کنند.

11. نقاشی روی سفال، هدیه دست ساز روز معلم

اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید یا یک هدیه دست ساز برای روز معلم تهیه کنید، می‌توانید ابزار نقاشی روی سفال بخرید و یک هدیه دست ساز آسان برای معلم خود درست کنید. اگر تخصص زیادی در نقاشی ندارید هم مشکلی نیست، فقط سعی کنید طرحی ساده با رنگ‌های کم انتخاب کنید تا ساختن این هدیه آسان شود.

تبریک روز معلم با بهترین هدایا

ما در این مطلب سعی کردیم تا هدایای کاربردی و متنوع با قیمت‌های ارزان تا گران‌تر را پیشنهاد بدهیم. شما می‌توانید با توجه به جنسیت معلم و سلیقه او، این هدایا را با یکدیگر ترکیب کنید. در ضمن، چنانچه قصد دارید معلم خود را با هدایای سالم خوشحال کنید، کافیست وارد سایت بارجیل شوید و محصولات مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان داخل جعبه مورد نظر قرار دهید.

کادو روز معلم چی بخرم؟

ماگ، خودنویس، ساک پارچه‌ای، ظروف دکوری، گل، آجیل و شکلات جزو هدایای مناسب برای روز معلم هستند.

منابع: rayad | nymag