بهترین دوست شما فردی است که در زمان‌هایی که به او نیاز داشتید، در کنار شما بود. او فردی است که به شما مشاوره می‌دهد، موفقیت‌های شما را جشن می‌‌گیرد و زیباترین خاطرات را با شما خلق می‌کند. بنابراین وقتی نوبت به خرید یک هدیه عالی می‌رسد، ممکن است کمی سردرگم شوید. همیشه بهترین هدایا، گران‌ترین‌ها نیستند. بلکه گاهی با هدیه‌های کوچک و مقرون به صرفه می‌توانید دوست خود را خوشحال کنید.
اگر از خرید کادوهای تکراری خسته شده‌اید و به فکر هدیه خاص برای دوست خود هستید، در ادامه این مقاله همراه مجله بارجیل باشید.

هدیه برای دوست

برخی از بهترین هدایایی که می‌توانید از فروشگاه‌ها برای دوست خود تهیه کنید، عبارت‌اند از:

1. بهترین گل برای هدیه به دوست

انتخاب بهترین گل برای هدیه، کمی به سلیقه طرف مقابل بستگی دارد. مثلا اگر فرد مورد نظر اهل گیاه است، می‌توانید به او یک گلدان کوچک کادو بدهید. چون مطمئنا او خوشحال می‌شود و می‌تواند به خوبی از گلدان مراقبت کند. تراریوم یکی از گیاهانی است که با خرید آن، یک باغ زیبا و کوچک را هدیه می‌دهید. در این صورت دوست شما هر زمان که به این شیشه کوچک نگاه کند، به یادتان می‌افتد. شما می‌توانید در اینترنت طرز درست کردن تراریوم را آموزش ببینید یا آن را از فروشگاه‌ها بخرید. اما اگر به دنبال گل هستید، می‌توانید رز قرمز، پیئونی صورتی، لاله قرمز، میخک، ارکیده و نرگس هدیه بدهید. در ضمن، گل برای هر فردی مناسب است و شما می‌توانید آن را برای هدیه روز مادر یا هدیه روز معلم نیز کادو بدهید.

2. کتاب برای هدیه به دوست

فردی در حال هدیه دادن یک کتاب

یکی از بهترین انواع هدیه به دوست، کتاب است. کتاب مزایای زیادی دارد و نبست به بسیاری از کادوهای دیگر، راحت‌تر خریداری می‌شود. برای مثال، کتاب مانند لباس، رنگ و اندازه ندارد و نیازی نیست که نگران باشید آیا کتاب به تن دوست شما می‌خورد یا نه! از طرفی، کتاب یک کادوی ارزان قیمت است و اگر دوست شما یک شهر دیگر باشد، می‌توانید به راحتی آن را ارسال کنید. در ضمن، کتاب تمام شدنی یا خراب شدنی نیست و دوست شما می‌تواند آن را برای همیشه نگهداری کند و هر چند وقت یکبار آن را مطالعه کند. کتاب می‌تواند از هدایایی باشد که در لحظات لذتبخش دوستتان همراهش باشد. فرض کنید بعد از یک روز پرمشغله کتاب در دست بگیرید و درکنار یک چای یا دمنوش خوشمزه آن را مطالعه کنید. برای خرید کتاب به عنوان هدیه، فقط باید سلیقه دوست خود را بدانید و کتابی با محتوای مورد علاقه او تهیه کنید. اگر دوست شما طرفدار ژانر رمانتیک است، نباید کتابی با محتوای جنایی برای او بخرید.

3. خوراکی سالم؛ ایده هدیه خاص به دوست

حال که حرف چای و دمنوش به میان آمد، خوب است درباره سبد سالم هم صحبت کنیم. این هدیه طوری است که حس صمیمیت ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که شما به سلامتی دوست خود اهمیت می‌‌دهید. برای این کار یک سبد انتخاب کنید و داخل آن خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل انواع آجیل و شکلات بریزید. نهایتا این سبد را با وسایل تزئینی، زیباتر کنید. اگر زمان کافی برای این کار را ندارید، امروزه در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین این سبدها به طور آماده وجود دارند و می‌توانید آن را در سریع‌ترین زمان تهیه کنید. برای درست کردن این کادو بهتر است راهنمای جامع آجیل و خشکبار را مطالعه کنید تا با خواص آجیل چهار مغز و آجیل مغز آشنا شوید و بهترین خوراکی‌ها را در این سبد قرار دهید.

4. هدیه تولد به دوست

با جستجو در اینترنت، شما می‌توانید بسیاری ایده هدیه به دوست پیدا کنید که تعداد زیادی از آنها برای تولد مناسب است. اما شما می‌توانید کادویی را انتخاب کنید که کاملا مناسب تولد باشد. مثلا انواع گردنبند و دستبند ماه تولد انتخاب‌های خوبی محسوب می‌شوند. در ضمن، امروزه در بازار انواع شمع ماه تولد نیز به فروش می‌‌رسند که برخی از آنها شامل نماد ماه تولد هستند و برخی دیگر دقیقا اسم ماه تولد را نشان می‌دهند. خوبی این نوع کادوها این است که هم برای دخترها و هم برای پسرها مناسب هستند.

5. بهترین هدیه برای دوست دختر

دختری با یک کادو در دستان خود

خرید هدیه برای دوستان دختر، کار سختی نیست. زیرا از انواع لباس و زیورآلات گرفته تا وسایل الکترونیکی برای دخترها مناسب هستند و جزو بهترین کادوهای روز ولنتاین نیز محسوب می‌شوند. ما در این بخش برخی از بهترین هدایا برای دختران را معرفی می‌کنیم:

زیورآلات:
انواع جواهرات و زیورآلات همیشه نظر دخترها و خانم‌ها را به خود جلب می‌کنند. وقتی حرف از جواهرات می‌شود، همه افراد به یاد جواهرات گران قیمت می‌افتند. اما در بازار انواع زیورآلات از اجناس مختلف ساخته می‌شوند و با هر بودجه‌ای می‌توانید یک هدیه زیبا و به یاد ماندنی بخرید.
شمع:
چنانچه قصد دارید متفاوت و به روز باشید، پیشنهاد می‌کنیم شمع را در گزینه‌های خود قرار دهید. شمع حسی رمانتیک ایجاد می‌کند و بیشتر از هر چیزی مناسب فضای عاشقانه است. پس می‌توانید یک شمع را در ظرفی دکوری به همراه کمی برگ گل و وسایل تزئینی دیگر قرار دهید و دوست دختر خود را خوشحال کنید.
ماساژور پوست:
دخترها معمولا به زیبایی پوست صورت خود اهمیت زیادی می‌دهند و حتما با دریافت این کادو بسیار خوشحال می‌شوند. خوبی این وسیله قیمت آن است، زیرا شما می‌توانید با هر بودجه‌ای یک ماساژور خوب تهیه کنید. این وسایل در اکسیژن‌رسانی به پوست و آرامش دادن به آن نقش مهمی دارند و باعث جوانسازی پوست می‌شوند.

دمنوش آرامش‌بخش:
دخترها نه تنها به پوست و ظاهر خود اهمیت می‌دهند، بلکه سلامت و آرامش خود را دوست دارند. بنابراین یک جعبه دمنوش آرامش بخش نه تنها هدیه‌ای متفاوت است، بلکه با آن به دوست خود نشان می‌دهید که سلامتی او برای شما اهمیت دارد. البته، پیش از خرید دمنوش بهتر است که مطمئن شوید دوست‌تان بیماری خاصی ندارد و دمنوش برای او مضر نیست.

6. کادو برای دوست پسر

وقتی صحبت از کادو برای پسرها می‌شود شاید فکر کنید که جز پوشاک و عطر کادوی مناسبی برای خریدن وجود ندارد. ولی گزینه‌های زیادی پیش روی شما هستند که عبارت‌اند از:

ساعت مچی:
آقایان زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذارنند و یک ساعت مچی نیاز اکثر آنها است، بنابراین با خرید ساعت مچی مطمئن می‌شوید که وسیله‌ای کاربردی تهیه کرده‌اید. از طرفی ساعت مچی تنوع قیمتی بالایی دارد و تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید آن را بخرید و برای همیشه در ذهن دوست خود بمانید.

انواع بازی:
مهم نیست پسرها در چه سنی باشند، آنها در هر سنی عاشق بازی کردن هستند. انواع بازی می‌توانند حسابی دوست پسر شما را سورپرایز کنند و حتی برای کادوی روز عشق هم می‌توانید یک بازی هدیه بدهید. با سر زدن به اینترنت می‌توانید برخی از این بازی‌ها را بخرید، اما پیشنهاد می‌کنیم این بار کمی متفاوت عمل کنید. مثلا در کنار این بازی‌ها مقداری خوراکی‌های سالم هم قرار دهید تا دوست شما بیشتر خوشحال شود. بدون شک ترکیب بازی و خوراکی، ترکیب مورد علاقه همه پسرها است.

عینک آفتابی:
اگر به دنبال یک کادوی خاص هستید که همیشه در نگاه اول دیده شود، عینک آفتابی را فراموش نکنید. تنوع عینک آفتابی به شدت بالاست و با رفتن به یک مغازه یا فروشگاه آنلاین، سریعا می‌توانید مدل مورد نظرتان را بخرید. بنابراین به راحتی می‌توانید عینک را تهیه کنید و نیازی به رفت و آمد بین فروشگاه‌ها نیست.

قهوه:
بدون شک اکثر پسرها عاشق غذا هستند و به خوارکی‌های خود اهمیت می‌دهند. پس از این فرصت استفاده کنید و با یک خوراکی انرژی‌بخش مثل قهوه، دوست پسر خود را سوپرایز کنید. در این صورت او هر زمان که قهوه خود را بنوشد، به یاد شما می‌افتد. اگر می‌خواهید هدیه شما خیلی ساده نباشد، می‌توانید قهوه را با دمنوش ترکیب کنید یا آن را در کنار وسایل دیگری که در این مطلب عنوان شده‌اند، قرار دهید.

7. هدیه برای دوست مجازی

اگر می‌توانید برای دوست مجازی خود یک کادو ارسال کنید، تمامی موارد گفته شده نیز می‌توانند به عنوان بهترین هدیه برای دوست مجازی شما محسوب شوند. اما اگر می‌خواهید که یک کادو را کاملا با اینترنت جابه‌جا کنید، می‌توانید کتاب الکترونیکی کادو بدهید. اگر سلیقه دوست خود را می‌شناسید، برای او برخی از اپلیکیشن‌های مفید و پادکست‌ها را خریداری کنید. برای مثال، اگر دوست شما به یادگیری زبان علاقه دارد، یک اپلیکیشن برای او خریداری کنید.

8. عطر و ادکلن برای هدیه به دوست

یک عطر در کنار جعبه کادو

مگر می‌شود لیستی از انواع کادوها را معرفی کرد و از عطر و ادکلن نام نبرد! در واقع عطر و ادکلن جزو کاربردی‌ترین کادوهایی هستند که هر فردی به آنها نیاز دارد. باز هم مقرون به‌صرفه بودن یکی از ویژگی‌های عطر است که باعث می‌شود شما ترغیب شوید و آن را برای دوست خود بخرید. البته هنگام خرید عطر حتما سعی کنید از سلیقه دوست خود مطمئن شوید تا بهترین رایحه را خریداری کنید.

9. پوشاک هدیه ای کاربردی برای دوست

برای خرید هدیه، پوشاک از اولین گزینه‌هایی است که به ذهن ما می‌آید. در حقیقت فرقی ندارد که دوست شما آقا است یا خانم، سن او چقدر است و … حتما لباس به درد او می‌خورد. هنگام خرید اولین چیزی که به باید به آن توجه کنید، استایل دوست‌تان است. یعنی برای فردی که به لباس‌های مدرن اهمیت می‌دهد، لباس سنتی نخرید. سپس به سایز طرف خود دقت کنید، شاید این موضوع خرید هدیه را کمی سخت کند. ولی مثلا اگر سایز دقیق دوست خود را نمی‌دانید، می‌توانید برای دختر خانم‌ها شال بخرید یا برای پسرها یک تی شرت فری سایز انتخاب خوبی است.

10. لوازم دیجیتال برای هدیه دادن به دوست

خوبی لوازم دیجیتال، تنوع بالای بسیار آنها است. بنابراین کافیست که به نیاز فرد مورد نظر و بودجه خود توجه کنید. گوشی، تبلت، پاور بانک، اسپیکر بی سیم و ساعت هوشمند برخی از بهترین کادوهای دیجیتال هستند. از مزایای دیگر این وسایل می‌توان به این اشاره کرد که مانند پوشاک، دیگر نگرانی از بابت سایز و اندازه نخواهید داشت. همچنین نیازی نیست که فروشگاه‌های مختلف را بگردید، فقط کافیست مارک مورد نظرتان را انتخاب کنید و در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین آن را بخرید.

متن روی پاکت هدیه برای دوست

یک هدیه به همراه نوشته تشکر

هنگام انتخاب متن هدیه برای دوست، شما انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و با توجه به میزان صمیمیت شما با فرد مورد نظرتان، می‌توایند یک متن مناسب انتخاب کنید. متن را به صورت پیام ارسال کنید یا بر روی یک کاغذ بنویسید و در کنار کادوی اصلی قرار دهید. برخی از متن‌ها و اشعاری که برای افراد متخلف استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از:

متن برای هدیه به دوست

  • این هدیه را تقدیم می‌کنم به نیمه‌ی تکمیل کننده‌ی زندگی‌ام که برایم بسیار ارزشمند است.
  • هدیه نا قابلم تنها یک یادگاری است تا بتوانم همیشه در یادت بمانم.
  • با آمدنت تمام فصل های زندگیم بهار شد. این هدیه تقدیم به بهاری‌ترین فرد زندگیم.
  • دادن این هدیه به این دلیل است که بگویم چه بی‌تابانه می‌خواهمت در کنارم.
  • هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیم به دوست عزیزم.
  • تقدیم به شما که در کنار شما از زندگی چیزهای زیادی یاد گرفتم.

شعر برای دوست

عاقبت گر عمری باشد ماندگار / میگذارم این سخن را یادگار

مینویسم روی کوه بی ستون / زنده باد یاران خوب روزگار

هم چنان چشم به چشمان تو دارم ای دوست

گوشه چشمی بنما بر دل زارم ای دوست       

می نویسم که بمونه روی قلبم این حقیقت / که به جز تو من ندارم یه رفیق با محبت

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد /نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

ساخت هدیه برای دوست

چند ظرف سفالی رنگ شده

با اینکه خرید هدیه آماده راحت‌تر است، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند خودشان یک کادو درست کنند. برخی از بهترین هدایایی که می‌توانید خودتان بسازید، شامل موارد زیر می‌شوند:

1. نقاشی برای هدیه به دوست

اگر دوست شما از طرفداران هنر است، کلی ایده کادو برای شما وجود دارند. یکی از بهترین آنها نقاشی است که می‌توانید آن را از فروشگاه تهیه کنید و اگر خودتان هنرمند هستید، در خانه دست به کار شوید و یک تابلوی زیبا درست کنید. با اینکه نقاشی می‌تواند به اشکال مختلفی درست شود، اما اگر می‌خواهید هدیه‌ای ارزشمندتر و یاد ماندنی‌تری باشد، طوری آن را درست کنید که قابل نصب یا آویزان کردن باشد. در این صورت فرد همیشه به یاد شما خواهد بود و شما هم هر بار که آن را در خانه دوست‌تان ببینید، خوشحال خواهید شد که او هدیه‌تان را پسندیده است.

2. کاردستی هدیه به دوست

وقتی صحبت از کار دستی می‌‌شود، همه افراد به یاد کادوهایی می‌افتند که با پاکت و مقوا درست می‌شوند. اما در این بخش قصد داریم جعبه چای را به عنوان بهترین هدیه به دوست معرفی کنیم. مخصوصا اگر دوست شما اهل چای و دمنوش است، حتما عاشق این هدیه می‌شود. شما می‌توانید یک جعبه زیبا را خودتان نقاشی کنید و اسم دوست‌تان را بر روی آن بنویسید، سپس داخل آن انواع چای و دمنوش را به صورت قلب، ستاره و شکل‌های دیگر درست کنید.
البته این کار را می‌توانید با آجیل نیز درست کنید. ولی حتما باید به نوع آجیلی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید. به این منظور، خوب است که با دانه‌های خوراکی که هر روز باید مصرف شوند و آجیل‌های حساسیت‌زا آشنا شوید و آجیل‌هایی را بخرید که مناسب دوست شما باشند. در ضمن اگر دوست شما باردار است، بهتر است ابتدا درباره مصرف آجیل برای بارداری اطلاعات کسب کنید و تا بدانید برای دوست باردار شما چه آجیلی خوب است. این کادو فقط برای دوست کاربرد ندارد، بلکه برای روزهای دیگری مثل کادوی روز پدر یا کادوی روز کارگر می‌توانید آن را هدیه بدهید.

3. سفال؛ هدیه یادگاری برای دوست

اگر دستی در هنر دارید و دلتان می‌خواهد زمانی را برای درست کردن هدیه صرف کنید، انواع ظروف سفالی گزینه‌های بسیار خوبی هستند. برای ساخت این ظروف حتما نباید تجهیزات سفالگری شما کامل باشند، با خرید گل سفالگری و یادگیری آموزش آن در اینترنت، خودتان می‌توانید در منزل این کاسه‌های زیبا را درست کنید. مهم نیست که ظروف بدون نقص باشند، مهم این است که به دوست خود نشان دهید برای خوشحال کردن او وقت صرف کرده‌اید. البته برخی از ظروف را هم می‌توانید از بیرون تهیه کنید. همه این‌ها به وقت شما و سلیقه دوست‌تان بستگی دارد.

ایده جعبه هدیه

یک جعبه کادو تزئین شده با گل

برای انتخاب جعبه هدیه می‌توانید آنها را از بیرون تهیه کنید یا اینکه خودتان آنها را تزئین کنید:

1. تزئین جعبه هدیه با نخ

یکی از ایده‌های جذاب برای جعبه کادو یا پاکت، تزئین جعبه هدیه با نخ است. نخ‌ها را از داخل سوراخ‌های دکمه رد کنید، طوری که در محل تقاطعِ نخ‌ها قرار گیرد.

2. تزیین جعبه هدیه با خال‌های رنگی

برای تزیین جعبه می‌توانید به راحتی از ماژیک‌های رنگی استفاده کنید. همچنین برای کاغذهای کاهی، می‌توانید از رنگ سفید و پاک کن ته مداد برای خال خال کردن کاغذ استفاده کنید.

3. تزیین جعبه کادو با گل‌های کاردستی

جهت تزئین جعبه با این روش، کافیست قیچی، چسب و کاغذ رنگی داشته باشید. گل‌ها را روی کاغذ رنگی بکشید، آنها را با قیچی جدا کنید و روی جعبه بچسبانید.

با خرید این هدایای جذاب، دوست خود را خوشحال کنید

ما در این مطلب انواع هدایا برای دوستان را به شما معرفی کردیم که برخی از آنها شامل خوراکی‌ها هم می‌شوند. با تهیه این هدایای خاص، دوست خود را خوشحال کنید. شما می‌توانید حتی این هدایا را با یکدیگر ترکیب کنید، همه این‌ها به سلیقه دوست شما و بودجه‌تان مربوط می‌شوند.

منابع:

goodhousekeeping

wikihow

modpodgerocksblog