در فصل بهار آنچه که بسیار برای ما مفید است و طرفدار بسیاری زیادی نیز دارد، دمنوش‌ها هستند. دمنوش‌های بهاری یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع دمنوش‌هاست. در مطلبی در مجله بارجیل به معرفی انواع دمنوش‌های بهاری پرداخته بودیم. در این مطلب بیش‌تر قصد داریم تا به طرز تهیه دمنوش بهاری با میوه‌های مناسب بپردازیم. با ما همراه باشید.

میوه‌های مناسب تهیه دمنوش

1-دمنوش میوه خشک؛ بهاری و در عین حال، سرشار از ویتامین!

دمنوش‌هایی که با میوه خشک درست می‌شوند یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌های فصل بهار هستند. یکی از دلایل این امر خاصیت آنتی‌اکسیدانی میوه خشک و سرشار از ویتامین آن‌هاست. اما با چه میوه‌های خشکی می‌توان این دمنوش‌های خوشمزه بهاری را درست کرد؟

برای درست کردن یک دمنوش خانگی بهاری همراه با میوه‌های خشک، کار سختی پیش روی خود نداریم. در ابتدا کافی است چند میوه خشک تهیه کنیم و یا میوه‌هایی را که می‌خواهیم در خانه خشک کنیم.

سپس چای سفید را همراه با آب در یک قوری دم می‌کنیم. پس از آن میوه‌های خشک‌مان را در چای سفید می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم تا به خوبی دم بکشد. تمام! دمنوش میوه خشک ما آماده است.

توجه داشته باشیم که بهتر است از میوه‌های خشکی چون توت، توت فرنگی،سیب،پرتقال، آلو و گل محمدی استفاده کنیم. افراد دیابتی هم می‌توانند از جایگزین قند برای کنار دمنوش خود استفاده کنند.

2- با دمنوش کیوی، بهار را بهاری‌تر کنیم

کیوی از آن میوه‌هایی است که بسیار خوشمزه و پرخاصیت است. به همین دلیل است که ما دوست داریم از آن در همه سال استفاده کنیم و یا در فصل تابستان و بهار. خب در این صورت می‌توانیم از دمنوش کیوی لذت وافر ببریم. اگر هم خودمان آن را در خانه درست کنیم که چه بهتر!

برای تهیه این دمنوش تنها کافی است که 5 تکه از میوه کیوی و یا دو پیمانه کیوی خشک را به همراه چای سبز و چوب دارچین و هل مخلوط کنیم و اجاره دهیم تا به مدت 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. تمام! می‌توانیم دمنوش خود را نوش جان کنیم!

3- دمنوش به؛ نوشیدن کمی آرامش و شادی

در فصل بهار، یکی از چیزهایی که ما نیاز داریم آرامش و شادی است. درست است که دمنوش‌هایی مانند گل گاو زبان و یا آویشن این مهم را فراهم می‌کنند اما تا به حال به یک دمنوش میوه‌ای خانگی همچون دمنوش به فکر کردیم؟

دمنوش به یکی از همان دمنوش‌هایی است که می‌تواند لحظات بهاری ما را دل‌نشین‌تر و بهتر کند. برای درست کردن این دمنوش در خانه کافی است که چند تکه به خشک را با آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنیم. البته شما می‌توانید خود میوه به را هم خشک کنید. ولی اگر مایل هستید تا پروسه کوتاه‌تری طی کنید در این صورت با به خشک این کار را انجام دهید.

4-دمنوش پرتقال؛ منبعی از ویتامین

دیگر همه می‌دانیم که یکی از خواص بی‌شمار پرتقال ویتامین‌های سرشار آن است. طعم خوشمزه آن به کنار! این میوه خواصی دارد که باید حتما از دمنوش آن نیز استفاده کرد. برای تهیه این دمنوش کافی است که یک عدد پوست پرتقال و چند تکه پرتقال خشک رنده شده را در آب جوش بریزیم و اجازه دهیم تا به مدت 20 دقیقه دم بکشد. دمنوش پرتقال را می‌توانیم با کمی عسل شیرین‌تر هم بکنیم.

5- دمنوش لیمو ترش

شاید گزافه نباشد که بگوییم لیمو‌ترش یکی از آن میوه‌هایی است که اگر در زندگی آدمیان نبود، انواع بیماری‌ها به سراغ انسان‌ها می‌آمد. همین امر باعث می‌شود که ما دلمان بخواهد دمنوش لیمو‌ترش را امتحان کنیم. البته طعم ترش لیمو نیز در این انتخاب بسیار موثر است.

برای تهیه این دمنوش در خانه کافی است که یک عددپوست لیمو را در یک ظرف شیشه‌ای قرار دهیم و اجازه دهیم تا در یک لیوان آب جوش به مدت یک روز بماند. روز بعد پوست لیمو را از آب بیرون بیاوریم و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنیم. برای تهیه این دمنوش به حداقل 4 لیمو ترش نیاز خواهیم داشت. این دمنوش را می‌توان هم  به صورت گرم و هم به صورت سرد میل کنیم.

6- دمنوش بهار نارنج و زعفران

شاید در این دمنوش به طور مستقیم میوه خاصی نباشد، اما می‌توانیم برای خوش طعم کردن و خوش رنگ‌تر کردن دمنوش بهار نارنج و زعفران از مقداری میوه نیز استفاده کنیم. میوه‌های شیرینی چون توت و یا توت‌فرنگی هم دمنوش ما را خوشرنگ می‌کند و هم خوشمزه. خواص آنتی‌اکسیدانی نیز به دمنوش ما اضافه می‌کند.

بهارت رو سرسبز کن!

امیدواریم که از این مطلب مجله بارجیل لذت کافی برده باشید. در فصل بهار که فصل رویش و زایش مداوم است، می‌توانیم به کمی آرامش بیش‌تر و دل‌مشغولی کم‌تر فکر کنیم. نوشیدن دمنوش یا خوردن آجیل شاید نتواند تمام مشکلات و دلمشغولی‌های ما را حل کند اما می‌تواند کمی از آن‌ها بکاهد. امیدواریم که بتواند!

منابع: teacultures | artfultea | teavivre