بدون شک داشتن بدن سالم خواسته هر فردی است و تناسب اندام یکی از فاکتورهای بدن سالم به حساب می‌آید. سلامتی حس خوبی به انسان می‌دهد و باعث می‌شود خودتان را بیشتر دوست داشته باشید. یک راه کم هزینه و ساده برای داشتن حس خوب و تناسب اندام، نوشیدن چای و دمنوش لاغری است. این دمنوش‌ها نه تنها باعث می‌شوند که شما سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید، بلکه فواید زیادی برای سلامتی نیز دارند. بنابراین شما با یک تیر نشان می‌زنید!  

ما پیش‌تر درباره نوشیدنی‌های گرم پاییز و زمستان صحبت کرده‌ایم و برخی از آنها نیز در کاهش وزن موثر هستند. ولی در این مطلب به طور اختصاصی به بهترین نوشیدنی و دمنوش های لاغری می‌پردازیم. در ضمن، انواع چای برای چربی سوزی را نیز معرفی می‌کنیم. همراه وبلاگ بارجیل باشید.

دمنوش های لاغری با تاثیر سریع

تهیه دمنوش لاغری کار سختی نیست، زیرا این دمنوش‌ها اغلب حاوی یک یا دو ماده هستند. برخی از مواد گیاهی بر بدن تاثیر می‌گذارند و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. همچنین انواعی از دمنوش‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشند و در نتیجه در توقف افزایش وزن و آمادگی برای کاهش وزن، موثر باشند.

برخی از دمنوش های لاغری مانند بابونه، نقش مستقیمی در چربی‌سوزی ندارند، اما با آرام کردن اعصاب می‌توانند به فرد در کنترل پرخوری عصبی کمک کنند. بنابراین هر کدام از این دمنوش های لاغری به روش‌های مختلف در کاهش وزن موثر هستند. تفاوتی که مصرف محصولات طبیعی مانند دمنوش گیاهی نسبت به انواع قرص‌های شیمیایی برای بدن ایجاد می‌کند، سرعت اثرگذاری و اثرات بلند مدت آنها است.

دمنوش لاغری گیاهی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به نتیجه برسد و این مشکل می‌تواند افراد را خسته کند. اما باید بدانید که نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی در دراز مدت، به بدن شما آسیبی نمی‌رساند و سلامت شما را نیز حفظ می‌کند. بنابراین به جای استفاده از مواد شیمیایی نامناسب، دمنوش ها را مصرف کنید و سالم بمانید. شما می‌توانید بهترین آجیل ها برای کاهش وزن را بشناسید! ، با فواید دانه‌هایی مثل دانه چیا برای لاغری آشنا شوید و آنها را به همراه دمنوش‌های لاغری در طول روز مصرف کنید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

1. دمنوش به لیمو برای لاغری

یک فنجان دمنوش به لیمو

به لیمو یکی از مفیدترین دمنوش‌هایی است که بسیاری از افراد آن را چندین بار در هفته مصرف می‌کنند. آرامش بخش بودن، کاهش مشکلات گوارشی و بهبود فشار خون تنها بخشی از خواص به لیمو هستند. اما در کنار تمام این خواص، نباید از خاصیت آن برای لاغری غافل شد. به نظر می‌رسد که برخی از آنتی اکسیدان‌های موجود در به لیمو، به بهبود اختلالات متابولیک ناشی از چاقی کمک می‌کنند.

عصاره به لیمو به کاهش تجمع تری گلیسیرید و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. همچنین بهبود قابل توجهی در متابولیسم چربی دارد. هر وعده مصرف آن تنها 2 کالری دارد و با ترکیب غنی از ترکیبات ارگانیک، بر روی کاهش وزن تاثیر می‌گذارد. این دمنوش لاغری با تاثیر بر هورمون‌های خاصی که اشتها را کنترل می‌کنند، باعث کاهش اشتها می‌شود.

2. دمنوش برگ به، دمنوش لاغری شکم و پهلو

عکسی از درخت به

به یک میوه مفید محسوب می‌شود که در برخی از غذاها می‌توانید پخته آن را نیز مصرف کنید. ولی جالب است بدانید که برگ آن نیز فواید زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یک دمنوش فوق‌العاده سالم و جزو میوه های مناسب برای دمنوش های بهاری محسوب شود. برگ به باعث تنظیم متابولیسم چربی‌ها می‌شود و چاقی، دیابت و سندرم متابولیک را کنترل می‌کند. این ماده از تجمع رسوب چربی و چربی های شکمی به خوبی پیشگیری می‌کند و سطح آدیپونکتین را در بدن افزایش می‌دهد. شما می‌توانید در کنار ورزش کردن از دمنوش برگ به نیز کمک بگیرید، چرا که برگ به دارای فیبر و ترکیبات مغذی بسیار مهمی است که روند کاهش وزن را سریع‌تر می‌کنند.

3. دمنوش گزنه، دمنوش موثر در لاغری

مقداری گزینه به همراه دمنوش  گزنه

اگر در اطراف شما بیماران مبتلا به دیابت وجود داشته باشند، ممکن است دیده باشید که از برخی گیاهان دارویی مثل گزنه، برای کنترل قند خون خود استفاده می‌کنند. زیرا یکی از مهمترین فواید آن، تنظیم قند خون است و از طریق این خاصیت باعث کاهش اشتها و تاثیر در کاهش وزن می‌شود. گزنه فیتواسترول و آنتی‌اکسیدن‌هایی دارد که مانع از جذب کلسترول بد می‌شوند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند. جهت کنترل اشتها و افزایش متابولیسم بدن پیشنهاد می‌شود که گزنه را به طور منظم مصرف کنید. البته باید دقت کنید که مصرف زیاد گزنه باعث افت قند خون می‌شود، بنابراین در نوشیدن آن تعادل را نیز رعایت کنید.

4. دمنوش زردچوبه برای کاهش وزن

یک فنجان دمنوش زنجبیل  یک کاسه زنجبیل

زردچوبه از یک ماده قوی به نام کورکومین تشکیل می‌شود که اساسا ماده فعال اصلی زردچوبه است و به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. کورکومین نقش مهمی در کمک به سرکوب چربی دارد، اما به طور کامل در بدن جذب نمی‌شود. برای اینکه عمل جذب به خوبی انجام شود، مواد دیگری مانند فلفل سیاه را به دمنوش خود اضافه کنید. این نوشیدنی سم زدا، بدن را سبک می‌کند و در صورت استفاده منظم، باعث کاهش چربی اضافی می‌شود. برای درست کردن این دمنوش می‌توانید زردچوبه، فلفل سیاه و عسل را مخلوط کرده و باهم بجوشانید. برای دریافت نتیجه سریع‌تر، آن را با معده خالی مصرف کنید.

5. دمنوش رازیانه، دمنوش چربی سوز قوی شکم و پهلو

یک فنجان و قوری دمنوش رازیانه

احتمالا شنیده باشید که کاهش احتباس آب در بدن برای کاهش وزن مفید است. وقتی رازیانه را بعد از غذا می‌خورید، اجازه نمی‌دهد برای مدت طولانی احساس گرسنگی کنید. از طرفی نداشتن متابولیسم مناسب، باعث افزایش وزن می‌شود. اگر برای کاهش وزن تلاش می‌کنید، باید میزان متابولیسم خود را بالا ببرید. مصرف رازیانه سرعت متابولیسم را به راحتی افزایش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

6. کاهش وزن با لمونگرس

دو فنجان دمنوش لمونگرس

با اینکه خواص لمونگرس زیاد هستند، ولی بسیاری از مردم آن را به عنوان گیاه ضد سرطان می‌شناسند. اما این گیاه که به آن علف لیمو نیز می‌گویند، به عنوان یک دمنوش سم‌زدا برای افزایش متابولیسم بدن نیز شناخته می‌شود. لمونگرس یک ادرار آور طبیعی است و اگر به اندازه کافی از آن بنوشید، احتمالا وزن کم خواهید کرد.

ما در این مطلب به بهترین دمنوش های لاغری اشاره کردیم. ولی دمنوش‌های دیگری هم هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلا یکی از مهمترین خواص چای مراکشی و خواص گل گاو زبان نیز کاهش وزن است. شما می‌توانید با انتخاب این دمنوش‎ها و مصرف کردن آن ها به طور منظم، به وزن ایده‌آل خود برسید.

7. دمنوش لاغری مریم گلی

یک لیوان دمنوش مریم گلی

طبع مریم گلی گرم و خشک است. این گیاه را می‌توان به عنوان یک دمنوش قوی آرام بخش و لاغری شکم دانست. برگ مریم گلی برای سو هاضمه، نفخ و معده درد بسیار مفید است. این دمنوش آنتی اکسیدان‌های زیادی دارد که بدن را پاکسازی می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کم می‌کند.

8. دمنوش زرشک، بهترین دمنوش لاغری شکم

یک فنجان دمنوش زرشک

زرشک میوه‌ای ترش و پر از خواص است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود، اما هیچ فردی با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده‌آل نمی‌رسد. برای افزایش تاثیر آن می‌توانید دمنوش زرشک را به همراه دمنوش‌های دیگر و در کنار یک رژیم غذایی اصولی میل کنید.

9. دمنوش لاغری گل محمدی

یک فنجان دمنوش گل محمدی

در طول رژیم غذایی، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. ترکیبات موجود در گل محمدی به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سدیم اضافی را از بدن خارج کرده و آن را سم زدایی کنند. علاوه بر این، بدن را هیدراته نگه می‌دارد. یعنی از هدر رفتن آب در بدن جلوگیری می‌کند.

10. دمنوش لاغری فوق العاده هل

یک فنجان دمنوش هل

هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی مانند هل سیاه، سفید و سبز عرضه می‌شود. هل سرشار از فیبر است، در نتیجه باعث افزایش احساس سیری در فرد و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. همچنین ملاتونین موجود در آن به عنوان یک چربی سوز طبیعی عمل می‌کند. استفاده از هل در کنار یک برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است.

11. دمنوش لاغری رزماری

یک فنجان دمنوش رزماری

رزماری گیاهی معطر است که در اکثر نقاط ایران می‌روید. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهابی آن باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود. در ضمن، رزماری آنزیم لیپاز گیاهی را نیز مهار می‌کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول‌های چربی را تجزیه می‌کند و باعث احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌شود.

انواع چای مناسب لاغری

تا به اینجای متن انواع دمنوش لاغری را معرفی کردیم. ولی یک گزینه راحت دیگری هم به اسم چای چربی سوز وجود دارد! شما می‌توانید حتی با نوشیدن در دسترس‌ترین انواع چای مثل، چای سیاه و سبز، به خوبی وزن کم کنید. برخی از انواع چای برای لاغری شامل موارد زیر می‌شوند:

1. خواص چای سیاه برای لاغری

یک فنجلن چای سیاه و مقداری چای سیاه خشک

خوب است بدانید همین چای سیاه که اکثر ما هر روزه آن را میل می‌کنیم هم می‌تواند تا حدودی در لاغری نقش دارد. در حالی که چای سیاه یک مکمل کاهش وزن نیست، اما حاوی ترکیباتی مثل کاتچین‌ها است که می‌توانند بر مدیریت وزن تاثیر داشته باشند. این ترکیبات باعث افزایش متابولیسم، افزایش اکسیداسیون چربی و کاهش چربی بدن می‌شوند.
چای سیاه حاوی فلاونوئیدهایی است که می‌تواند به توزیع چربی کمک کند و منجر به کاهش وزن سالم‌تر شود. اگرچه چای سیاه نمی‌تواند جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم باشد، اما همچنان می‌تواند یک مکمل عالی برای روتین شما باشد. این چای نه تنها طعم خوشمزه‌ای دارد، بلکه کالری آن تقریبا ناچیز است.

2. چای سبز بهترین چای لاغری

یک فنجان چای سبز

مگر می‌شود که از دمنوش لاغری صحبت کرد و چیزی از چای سبز نگفت! در واقع چای سبز قویترین چای لاغری شناخته می‌شود و مطالعات علمی زیادی در مورد اثربخشی آن انجام شده است. این چای نه تنها برای لاغری مفید محسوب می‌شود، بلکه جزو بهترین انواع دمنوش برای پوست و مو به شمار می‌رود. بنابراین با مصرف آن به تناسب اندام و ظاهر شاداب خود کمک می‌کنید. چای سبز حاوی کافئین و گروهی از آنتی اکسیدان‌های قوی به نام کاتچین است. این ترکیبات بدن ما را تشویق می‌کنند تا هورمونی به نام نوراپی‌نفرین بیشتری تولید کند و سیگنالی را به سلول‌های ما ارسال می‌کند که باید چربی ذخیره‌شده را آزاد کنند و آنها را برای انرژی بسوزاند. در نتیجه، نوشیدن چای سبز ممکن است به بدن کمک کند تا سریع‌تر چربی بسوزاند. چای سبز همچنین متابولیسم ما را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر پس از ورزش بهبود پیدا کنیم. در ضمن، می‌تواند به سرکوب اشتها کمک کند و باعث می‌شود که در برابر میل به غذا خوردن، مقاومت کنیم.

3. چای ماچا، دمنوش چربی سوز

یک فنجان چای ماچا

بسیاری از افراد چای ماچا را جزو لیست داروی گیاهی لاغری قوی می‌دانند و ادعا می‌کنند که تاثیر زیادی در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. در واقع تاثیر چای ماچا حدود 10 برابر بیشتر از چای سبز است. اما این بدان معنا نیست که در یک روز معجزه می‌کند، بلکه باید آن را به صورت مستمر و همراه با روش‌های دیگر برای لاغری مصرف کنید. چای ماچا یک نوشیدنی لاغری مفید برای ران، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

4. چای ترش یاهیبیسکوس، داروی گیاهی لاغری قوی

یک فنجان و یک قوری دمنوش چای ترش

چای ترش به چای هیبیسکوز نیز معروف است که به دلیل داشتن انواع آنتی‌اکسیدان، تاثیر زیادی در از بین بردن چربی، بافت مرده و آسیب دیده دارد. همچنین متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و دفع غذای مصرفی را سرعت می‌بخشد. در نتیجه، چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس می‌کند و جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد. بنابراین با مصرف این چای، نه تنها از خواص چای ترش بهره می‌برید، بلکه به مدیریت وزن خود کمک می‌کنید.

5. چای سفید و کاهش وزن

یک فنجان چای سفید و مقداری چای سفید خشک

چای سفید دارای ارزش آنتی اکسیدانی بالایی است که آن را به یک گزینه عالی برای کاهش وزن طبیعی تبدیل می‌کند. جدا از این، چای سفید یک نوشیدنی بدون کالری است که طعم دلپذیر و با طراوتی دارد و همچنین جایگزین بسیار سالم‌تری برای نوشیدنی‌های شیرین است. شما می‌توانید این نوشیدنی را با خوراکی های جایگزین قند میل کنید تا خواص آن از بین نرود. چای سفید به دلیل حداقل فرآوری، مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. طبق مطالعات، چای سفید سلول‌های چربی را می‌سوزاند. همچنین، چای سفید، سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است و باعث کاهش وزن و افزایش متابولیسم می‌شود.

6. خواص چای اولانگ برای لاغری

دو فنجان چای اولانگ و یک قوری

چای اولانگ یکی از انواع چای برای لاغری است که خیلی از ما حتی شاید اسم آن را نشنیده باشیم یا شنیده باشیم، ولی آن را به عنوان چای لاغری نشناسیم. چای اولانگ سرشار از کافئین است، بنابراین متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، چای اولانگ دارای این خاصیت منحصر به فرد است که منجر به چربی‌سوزی می‌شود. در ضمن، این چای دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص کاهش‌دهنده چربی است که به روند کاهش وزن کمک می‌کند. چای اولانگ، درست مانند چای سبز، حاوی کاتچین‌هایی است که در تسریع تجزیه اسیدهای چرب بسیار خوب عمل می‌کند. علاوه بر این، این منجر به کاهش جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌های اضافی در بدن شما می‌شود.

بهترین دمنوش لاغری قبل از خواب

مدت زمان خواب ممکن است بر اینکه بدن شما در حین رژیم غذایی چربی یا ماهیچه می‌سوزاند نیز تاثیر بگذارد. طبق مطالعات، افراد با 8 ساعت خواب کامل می‌توانند چربی‌سوزی بیشتری داشته باشند. بنابراین اگر خواب راحتی داشته باشید، وزن‌تان راحت‌تر کاهش می‌یابد. در ضمن، بهبود سیستم گوارش یکی از مهمترین عوامل در کاهش وزن است. یک راه حل ساده برای این کار، نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش قبل از رفتن به رختخواب است. دمنوش لاغری قبل از خواب می‌تواند ذهن شما را آرام کند و بدن شما را برای یک استراحت شبانه خوب آماده کند. بهترین دمنوش های لاغری که نوشیدن آنها پیش از خواب تاثیر بیشتری در کاهش وزن خواهند داشت و جنبه آرام‌بخشی نیز دارند، عبارت‌اند از:

1. دمنوش دارچین و زنجبیل برای لاغری

عصاره دارچین باعث افزایش سطح سروتونین و ملاتونین و کاهش سطح نوراپی نفرین در مبتلایان به بی‌خوابی می‌شود. حتی عصاره دارچین به عنوان یک داروی ضد بی خوابی به حساب می‌آید. در ضمن، اگر به دنبال قویترین و بهترین دمنوش لاغری هستید، ترکیب دارچین و زنجبیل را از دست ندهید.البته این دمنوش به قدری مفید است که فقط برای لاغری مصرف نمی‌شود. بلکه به عنوان نوشیدنی شب یلدا، نوشیدنی میان وعده و پذیرایی از مهمانان نیز کاربرد دارد. خواص زنجبیل بسیار است، این ماده غذایی این ویژگی را دارد که متابولیسم را تسریع می‌کنند و بنابراین به بدن اجازه می‌دهند تا مقدار بیشتری چربی بسوزاند و انرژی بیشتری مصرف کند. در واقع این مواد اثر گرمازایی دارند، زیرا با مصرف آن، دمای بدن افزایش می‌یابد و همچنین به سوزاندن چربی‌های انباشته‌شده کمک می‌کند. زنجبیل با افزایش سطح سروتونین در بدن، که یک انتقال دهنده عصبی است و احساس گرسنگی را تنظیم می‌کند، باعث کاهش اشتها می‌شود.

از طرفی دارچین نیز به سرعت متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می‌کند. همچنین سطح قند خون را تنظیم می‌کند و این باعث کاهش میزان انسولین و مقدار چربی انباشته شده در برخی از نواحی بدن می‌شود. دارچین اشتها را کاهش می‌‌دهد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید مقداری لیمو ترش تازه هم به این دمنوش اضافه کنید. در ضمن، ترکیب این دمنوش با لیمو ترش نیز یکی از دمنوش های مناسب سرماخوردگی هم محسوب می‌شود و می‌توانید در فصل سرما آن را بیشتر مصرف کنید.

2. دمنوش بابونه برای لاغری و بهبود خواب

یک فنجان و قوری دمنوش بابونه

دمنوش بابونه قرن‌هاست که به عنوان کمک کننده خواب و آرامش استفاده می‌شود. این دمنوش دارای اثر آرام‌بخش ملایمی است که برای القای خواب گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. بعد از اینکه به خواب می‌روید، بابونه می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند تا آرام و سرحال از خواب بیدار شوید. چای بابونه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین با افزایش متابولیسم بدن، باعث بهبود هضم غذا و در نهایت کاهش وزن و لاغری می‌شود.

3. دمنوش نعنا و لاغری

یک فنجان دمنوش نعنا

از زمان قدیم مردم برای کاهش وزن دمنوش نعناع را جهت کاهش وزن مصرف می‌کردند و امروزه هم جزو دمنوش های لاغری جای می‌گیرد. زیرا به افزایش متابولیسم و افزایش چربی‌سوزی کمک می‌کند. از طرفی، دمنوش نعنا گرسنگی و هوس‌های غذایی را کاهش می‌دهد و پیروی از یک رژیم غذایی سالم را آسان‌تر می‌کند.
اما اگر می‌خواهید یک خواب شبانه راحت‌تر داشته باشید تا به کاهش وزن‌تان هم کمک کند، این دمنوش را پیش از خواب بنوشید. دمنوش نعناع باعث می‌شود که برای مدت طولانی‌تری بخوابید. اسانس‌های موجود در این دمنوش می‌تواند به آرامش ماهیچه‌های شما کمک کند و زمینه را برای یک خواب شبانه آرام فراهم کند.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

یکی از رایج ترین سوالات مصرف کنندگان در مورد دمنوش لاغری شکم و پهلو، دانستن بهترین زمان برای نوشیدن آن است. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که بهترین زمان قبل از خواب و با معده خالی است، زیرا در این مدت مصرف دمنوش لاغری بیشترین تاثیر را دارد و خواص آن بیشتر نمایان می‌شود. البته توجه داشته باشید که بافت چربی در ناحیه شکم یکی از مقاوم‌ترین بافت‌ها است و از بین بردن آن زمان بیشتری طول می‌کشد. البته با مصرف منظم دمنوش و افزایش فعالیت بدنی می‌توانید در کمترین زمان از شر این بافت‌های چربی خلاص شوید.
البته برخی از پزشکان طب سنتی معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن قویترین گیاه لاغری، دو ساعت قبل از وعده‌ی غذای اصلی است. اما با این حال ممکن است بسته به تنوع چای متفاوت باشد. از آنجایی که مکانیسم‌های بدنی افراد با یکدیگر فرق دارد، هر دمنوش می‌تواند تأثیر متفاوتی روی افراد داشته باشد. نوع و دوز استفاده شده برای هر فرد با توجه به سلیقه، نوع بدن و نتیجه‌ای که به دست می‌آید، مشخص می‌شود.

عرق گیاهی برای لاغری سریع

چنانچه علاوه بر طرز تهیه دمنوش لاغری شکم، به دنبال گزینه‌های گیاهی دیگر هستید، پیشنهاد می‌کنیم عرق گیاهی را هم امتحان کنید. عرق زیره یک گزینه عالی برای لاغری شکم و پهلوها است. به جای دمنوش زیره می‌توانید آن را به صورت عرق گیاهی استفاده کنید، زیرا فواید زیادی دارد که شامل پاکسازی چربی بدن و افزایش متابولیسم می‌شود. نحوه استفاده از عرق زیره به این صورت است که می‌توانید یک واحد از آن را با مقداری آب میل کنید. استفاده روزانه از این عرق گیاهی تاثیر خوبی در روند لاغری شکم و پهلو افراد دارد.

کرفس، قویترین گیاه لاغری

کرفس عطر و طعم مطبوعی دارد و شاید شنیده باشید افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، آب کرفس را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند. راز تاثیر بی نظیر کرفس در کاهش وزن این است که سرشار از فیبر است و این مزیت می‌تواند افراد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و با گرسنگی کاذب مبارزه کند. البته پیشنهاد می‌شود کرفس را به طور کامل میل کنید، زیرا آب کرفس فیبر و مواد مدنی کمتری دارد.
شما می‌توانید چای سبز و کرفس را با هم مخلوط کنید تا یک دمنوش موثر در لاغری به دست آید. برای تهیه این دمنوش باید نصف قاشق چایخوری پودر برگ کرفس را با ۲ قاشق چایخوری چای سبز مخلوط کرده و هر دو را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. لیوان را از حرارت دور نگه دارید و بعد از 5 دقیقه بنوشید.

چه دمنوش چربی سوزی را قبل از ورزش بخوریم؟

خانمی در باشگاه در حال نوشیدن نوشیدنی از بطری

به عنوان مثال، یوگا شامل حرکاتی است که با سرعت کمتری انجام می‌شوند. بنابراین برای این ورزش‌ها بهتر است که به فکر دمنوش آرامش بخش باشید. ولی برخی از افراد، ورزش‌هایی مثل زومبا و ایروبیک را انجام می‌دهند تا سریع‌تر لاغر شوند. این تمرینات به سوخت بیشتری نیاز دارند تا سریع‌تر به شما انرژی بدهند و باعث چربی سوزی شوند.

بنابراین دمنوش هایی که به آزادسازی انرژی در طول تمرین و به هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کنند، عالی هستند. دمنوش بابونه، علف لیمو و چای سبز، از بهترین دمنوش ها برای پیش از ورزش محسوب می‌شوند. برای پس از ورزش نیز می‌توانید از خوراکی‌های دیگری برای ریکاوری استفاده کنید. بهبود و قدرت ریکاوری در تناسب اندام با مصرف آجیل نیز یکی از بهترین راه‌ها برای بازیابی انرژی به حساب می‌آید.

با مصرف دمنوش لاغری، خوش اندام و سالم بمانید

با اینکه هر انسانی زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد، ولی اضافه وزن می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به وجود آورد. از این‌رو دمنوش های لاغری فقط برای خوش اندام ماندن مناسب نیستند، بلکه به سلامت عمومی بدن کمک می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این دمنوش ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید و سالم بمانید. در ضمن، شما می‌توانید بسته دمنوش ها را با بهترین قیمت و کیفیت، به صورت آنلاین از بارجیل خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: everydayhealth | healthifyme.com | healthshots.com