بسیاری از ما به همراه غذای‌مان عادت به خوردن ماست داریم. خب باید بگوییم که این عادت خوشایند نصیب هر کسی نمی‌شود. اما به غیر از ماست‌های معمولی، یک ماست دیگر نیز وجود دارد که علاوه بر خوشمزگی، سلامتی ما را بیش از پیش تضمین می‌کند. اگر شما هم دارید به ماست میوه‌ای فکر می‌کنید پس انتخاب درست را کرده‌اید.

در این مطلب مجله بارجیل قصد داریم به ماست میوه‌ای، خواص و طرز تهیه آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ماست میوه‌ای چیست؟

همانطور که از نام ماست میوه‌ایی پیداست، ترکیبی‌ست از ماست و میوه! ماست میوه‌ایی می‌تواند هم به عنوان میان‌وعده، هم در کنار غذا و هم به عنوان صبحانه تلقی گردد. اما سوال اصلی که پیش می‌آید این است که به غیر از خوشمزگی ماست میوه‌ای، دیگر چه خواصی در این ماست یافت می‌شود که آن را تا بدین حد منحصربه‌فرد کرده است؟

خواص ماست میوه‌ای از نمایی نزدیک

فواید ماست میوه‌ای

بسیاری از ما ممکن است به دلایلی مشخص مایل به استفاده از ماست رژیمی باشیم. خیلی از ما شیفته‌ آنتی‌اکسیدان‌ها و یا ویتامین‌های درون میوه هستیم و دلمان می‌خواهد آن را با ماست ترکیب کنیم. اما دیگر چه؟ اجازه دهید نگاهی از فاصله‌ای نزدیک به خواص ماست میوه‌ای بیندازیم.

ماست میوه‌ای؛ ترکیبی از آنتی اکسیدان و فیبر

یکی از مهم‌ترین خواصی که ماست میوه‌ای دارد، سرشار از آنتی‌اکسیدان بودن و فیبر آن است. همانطور که می‌دانیم فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا کمک شایانی می‌کند. آنتی‌اکسیدان نیز با خاصیت ضدسرطانش باعث شده که یک عنصر محبوب در مواد غذایی باشد. البته فیبر و آنتی‌اکسیدان در آجیل‌ها نیز به وفور یافت می‌شود.

ماست میوه‌ای؛ از کاهش وزن تا خطر ابتلا به بیماری قلبی

مصرف ماست میوه‌ای می تواند پروبیوتیک‌ها، پری‌بیوتیک‌ها، پروتئین باکیفیت بالا، اسیدهای چرب مهم و ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را فراهم کند که دارای اثرات مثبت بر سلامت بدن ما هستند. مصرف ماست میوه‌ای با کاهش وزن و کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است، این در حالی‌ست که بسیاری تحقیقات تاثیر میوه‌ها بر کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی نیز ثابت کرده‌اند. ماست میوه‌ای می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر لاغری داشته باشد. اگر ماست میوه‌ای را با مقداری آجیل میل کنیم که بهتر هم است. چرا که آجیل‌ها هم تاثیر فزاینده‌ای بر لاغری و کاهش وزن دارند. ماست و میوه‌ها را می‌توان با هم خورد و ممکن است از طریق اثرات بالقوه پری‌بیوتیک و پروبیوتیک فواید سلامتی بیش‌تری نیز به همراه داشته باشند.

از خاصیت کاهش وزن ماست میوه‌ای صحبت کردیم پس اجازه دهید که در بخش بعدی این مطلب به طرز تهیه چند ماست میوه‌ای رژیمی خوشمزه و سالم اشاره کنیم.

انواع ماست میوه‌ای

ماست میوه‌ای انواع متفاوتی دارد. چرا که هم ماست‌ها و هم میوه‌های متفاوت و گوناگونی داریم که با هریک از آن‌ها می‌توان ماست میوه‌ای مورد علاقه خود را درست کرد. در این مطلب قصد داریم سه ماست میوه‌ای خوشمزه و سالم را به شما معرفی کنیم. یک ماست رژیمی عالی که مناسب برای کاهش وزن و لاغری است. ماست میوه‌ای سیب که سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیبر است و همچنین ماست میوه‌ای توت فرنگی که منبع غنی از ویتامین‌هاست.

طرز تهیه ماست میوه‌ای رژیمی

ماست میوه‌ای یکی از مهم‌ترین میان‌وعده‌هایی است که هنگام رژیم به کمک ما می‌آید و به‌عنوان یکی از تنقلات رژیمی محسوب می‌شود. ماست میوه‌ای رژیمی بسیار برای لاغری مناسب است. همچنین به دلیل وجود جوپرک سرشار از فیبر است که این عاملی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. فقط دقت داشته باشیم که از ماست کم چرب برای درست کردنش استفاده کنیم.

مواد لازم ماست میوه‌ای رژیمی

  • ماست کم‌چرب: ۲ پیمانه
  • گردو: به مقدار دلخواه
  • کشمش به مقدار دلخواه
  • جو پرک: ۲ ق.غ
  • عسل: ۱.۵ ق.غ
  • میوه: هلو یا توت فرنگی و یا سیب

طرز تهیه ماست رژیمی مرحله به مرحله

۱- ابتدا جو پرک را در میکسر پودر می‌کنیم. سپس ماست و میوه‌مان را به آن اضافه می‌کنیم و در میکسر می‌ریزیم

۲- گردو و عسل را نیز به بقیه مواد اضافه می‌کنیم. مخلوط کن را روشن می‌کنیم تا موادمان حسابی با هم ترکیب شوند.

۳- در آخر نیز مقداری کشمش اضافه می‌کنیم. تمام ماست میوه‌ای رژیمی ما آماده است. نوش جان!

ماست میوه‌ای سیب

ماست میوه‌ای کم چرب

ماست میوه‌ای سیب یک ماست بسیار خوشمزه و سالم است که سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و درست کردنش بسیار توصیه می‌شود. لازم است بگوییم که بسته به نوع رژیم خود می‌توانید ماست خودتان را انتخاب کنید. اما مواد لازم ماست میوه‌ای سیب چیست؟

مواد لازم ماست میوه‌ای سیب

  • ماست: ۲ پیمانه
  • سیب: ۲ عدد
  • عسل: ۲ ق.غ
  • دارچین: ۱ ق.غ
  • گردو: به مقدار دلخواه

طرز تهیه ماست سیب مرحله به مرحله

۱- درست کردن این ماست خوشمزه بسیار ساده است. ابتدا پوست سیب‌ها را می‌کنیم و آن‌ها را قطعه قطعه می‌کنیم.

۲- سیب، ماست، گردو، عسل و دارچین را در یک میکسر می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم. تمام! ماست میوه‌ای سیب ما آماده است. نوش جان!

ماست میوه‌ای توت فرنگی

ماست میوه‌ای برای لاغری

ماست میوه‌ای توت فرنگی، یکی از آن ماست‌هایی است که سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. دیگر لازم نیست به خوشمزگی و رنگ لذت‌بخش توت فرنگی حتی اشاره کنیم! اما این ماست میوه‌ای چگونه درست می‌شود؟

مواد لازم ماست میوه‌ای توت فرنگی

  • ماست: ۲ پیمانه
  • پسته: به مقدار دلخواه
  • عسل: ۲ ق.غ
  • توت فرنگی: ۶ عدد

طرز تهیه ماست میوه‌ای توت فرنگی

۱- توت فرنگی، پسته، ماست و عسل را در میکسر می‌ریزیم.

۲- اجازه می‌دهیم تا به خوبی مخلوط شوند. نوش جان!

ماست میوه‌ای؛ انتخابی ساده و خوشمزه

ماست میوه‌ای یک انتخاب ساده، سالم و خوشمزه است که می‌توانیم در خانه درست کنیم و از آن لذت ببریم. همچنین اگر می‌خواهیم که کودکانمان با خوراکی‌های سالم و در عین حال خوشمزه بزرگ شوند ماست رژیمی همچون آجیل‌ها یک انتخاب درست و به‌یادماندنی خواهد بود. در نهایت امیدواریم که این مطلب مورد قبول شما واقع شده باشد.

منابع: ncbi.nlm | quora