زمانی که هواداران فوتبال دور تلویزیون جمع می‌شوند و مسابقه مورد علاقه‌شان را تماشا می‌کنند، مزه فوتبالی جای مخصوص به خود را دارد. خوردن خوراکی‌های خوشمزه، تماشای مسابقه را جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. اما اکثرا افراد فقط به دنبال خوارکی‌های فروشگاهی و ناسالم می‌روند، در صورتی که برای  تماشای مسابقات فوتبال خوراکی‌های بیشتری وجود دارند. با اینکه شما می‌توانید برای مسابقه فوتبال انواع آجیل مخلوط پذیرایی بارجیل را سفارش دهید، اما مخلوط‌های جداگانه و مخصوصی هم برای تماشای مسابقه فوتبال وجود دارند.

بنابراین حالا که نزدیک به جام جهانی ۲۰۲۲ است، در ادامه همراه وبلاگ بارجیل باشید تا تنقلات برای تماشای فوتبال و مخلوط جام جهانی بارجیل را به شما معرفی کنیم.

بهترین تنقلات برای تماشای فوتبال کدامند؟

۱٫ چیپس و دیپ

یک کاسه دیپ آووکادو، یک کاسه کچاپ، یک کاسه کره بادام زمینی و مقداری چیپس

چیپس یک خوراکی تماشای فوتبال کلاسیک محسوب می‌شود و معمولا اولین چیزی است که به آن فکر می‌کنیم. ولی از آنجایی که چیپس خیلی سالم نیست، پیشنهاد می‌شود که آن را در ترکیب با خوراکی‌های دیگر میل کنید. مثلا می‌توانید آن را در کنار سبزیجات یا دیپ آووکادو میل کنید.

ما پیش‌تر طرز تهیه بیسکوئیت مغز با دیپ آووکادو را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم و می‌توانید این خوراکی خوشمزه را نیز هنگام مسابقه میل کنید یا برای تهیه دیپ، این مطلب را مطالعه کنید. در ضمن، اگر قصد دارید که هر شب مسابقات فوتبال تماشا کنید، درست کردن چیپس خانگی انتخاب سالم‌تری است.

۲٫ آجیل

همانطور که می‌دانید، آجیل پای ثابت مسابقات فوتبال است و لذت تماشای مسابقه را چندین برابر می‌کند. از طرفی آجیل خام کاملا سالم است و حتی در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید هر روز آجیل میل کنید. در این بین برخی از انواع آجیل برای تماشای مسابقه بهتر هستند. پس با خرید مخلوط آجیل می‌توانید همه آنها را با هم و در یک وعده میل کنید. مخلوط آجیل جام جهانی بارجیل از پسته فندقی، تخمه کدو برشته، آجیل مخلوط و بادام زمینی دو آتشه تشکیل شده و نه تنها در لیست تنقلات برای تماشای فوتبال وجود دارد، بلکه جهت تماشای ورزش‌های دیگر و فیلم نیز مناسب است. در ضمن، یکی از دلایل خرید اینترنتی آجیل و خشکبار، راحت بودن و امکان مقایسه قیمت‌های آنها است. بنابراین شما می‌توانید در سایت بارجیل بهترین آجیل‌ها را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

۳٫ میوه

اکثر اوقات وقتی به دنبال تنقلات سالم هستیم، سریعا میوه به فکرمان می‌آید. زیرا تهیه آن ساده‌تر است و به وسایل خاصی نیاز نیست. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و طعمی خوشمزه و مواد مغذی دارند. سالاد میوه تازه، راهی لذت بخش برای خوش‌رنگ کردن مزه فوتبالی شما است و در عین حال رژیم متعادل‌تان را حفظ می‌کند.

در میان انواع میوه‌ها، انگور، سیب ورقه شده و توت فرنگی انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. چون شما می‌توانید آنها را کم‌کم و دانه دانه، با تمام مسابقه میل کنید. از طرفی مرکبات را باید از قبل آماده کنید، زیرا در غیر این صورت زمان پوست کندن یا خوردن، تکه تکه می‌شوند و مدام باید دست‌های خود را بشویید. البته انتخاب میوه کاملا شخصی است و می‌توانید بر اساس ذائقه خود سالاد میوه جذاب آماده کنید و روی آن را با پودر نارگیل یا آجیل خرد شده تزئین کنید.

در ضمن اگر وقت بیشتری دارید و می‌خواهید تنوع بیشتری به کار ببرید، می‌توانید میوه خود را در شکلات ذوب شده فرو کنید. توت فرنگی و موز با این کار بسیار خوشمزه می‌شوند. راه دیگر این است که سیب‌های تکه شده را در کنار کره بادام‌زمینی کاراملی یا دارچینی سرو کنید.

۴٫ پنیر کبابی

برای پیدا کردن مزه فوتبالی خوشمزه و جدید، نیازی نیست که حتما خوراکی‌های زیادی داشته باشید تا سینی شما متنوع به نظر برسد. یک خوراکی ساده ولی خوشمزه مثل پنیر کبابی، نیازی به ظرف زیادی ندارد و با یک دست می‌توانید به راحتی آن را بخورید. به علاوه، شما می‌توانید ساندویچ یا سالاد درست کنید و با پنیر کبابی در خانه یا کافه فوتبال میل کنید.

۵٫ پسته

مقداری پسته در داخل سبد روی یک گونی آجیل

پیش‌تر درباره آجیل برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی صحبت کردیم، ولی ممکن است شما ترجیح بدهید که یک نوع خاص از آجیل را خریداری کنید. پسته یکی از بهترین انتخاب‌هاست و میان وعده‌ای عالی برای سلامت قلب محسوب می‌شود. پسته پر از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های غیر اشباع (نوع خوب) است. نیم فنجان پسته فقط ۱۷۰ کالری، ۶ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر دارد.

گردو، بادام زمینی، بادام هندی، بادام، گردو و سایر آجیل‌های دو آتیشه همگی دارای مزایای تغذیه‌ای هستند، اما دلیلی که فکر می‌کنیم پسته می‌تواند یک میان وعده عالی باشد، پوسته سخت آن است. پوسته به سختی باز می‌شود و نمی‌توانید یک مشت آن را یکجا بخورید، بنابراین تا آخر مسابقه پسته خواهید داشت.

۶٫ تخمه

یک کاسه پر تخمه آفتابگردان روی سطحی قهوه ای رنگ

بدون شک تخمه پای ثابت تماشای مسابقات ورزشی، مخصوصا فوتبال است و لذت تماشای مسابقه را چندین برابر می‌کند. در بین انواع تخمه، آفتابگردان بهترین تخمه برای فوتبال است و به صورت خشک، تازه و بو داده مصرف می‌شود. با اینکه نمکی آن خیلی سالم نیست، اما در صورت مصرف کم مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. در ضمن نمی‌شود از خواص تخمه آفتابگردان چشم پوشی کرد. تخمه برای کبد، قلب، دیابت و بسیاری دیگر از اعضای بدن و بیماری‌ها مفید است و اگر در حد تعادل مصرف شود، سلامتی شما را بهبود می‌بخشد.

۷٫ میوه خشک و خرما

تماشای بازی های جام جهانی چندین روز طول می‌کشد و شما نمی‌توانید هر شب تخمه و چیپس بخورید. زیرا خیلی سالم نیستند و ممکن است رژیم غذایی شما را خراب کنند. اما میوه خشک و خرما دارای مقادیر زیادی از عناصر غذایی در خود هستند که می‌توانند از بسیاری جهات برای سلامتی مفید باشند. با داشتن برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌های عالی، آنها می‌توانند به ایمنی بدن شما کمک کنند. جدای از این، میوه خشک و خرما از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند و باعث تناسب اندام می‌شوند.

۸٫ بال مرغ سوخاری

مقداری بال مرغ سوخاری با سس و پیازچه در بشقاب

معمولا هنگام تماشای فوتبال، افراد به دنبال غذاهای خیلی سنگین نیستند و تنقلات سبک را ترجیح می‌دهند. ولی چنانچه دلتان خواست که با مسابقه یک خوارکی سیرکننده‌تر میل کنید، بال مرغ سوخاری بی دردسر است و همه سلایق آن را دوست دارند. برای درست کردن آن، کافیست از قبل بال مرغ را داخل پودر سوخاری فرو کنید و در روغن یا داخل فر سرخ کنید. انواع سس‌های خانگی و مغازه‌ای هم در کنار این غذا قرار دهید و از مسابقه لذت بیشتری ببرید.

۹٫ انواع اسنک

اسنک یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌هایی است که نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین است. خوردن آن نیز اصلا دردسر ندارد و به راحتی می‌تواند آن را میل کنید. اسنک با نان تست درست می‌شود و بنا بر سلیقه خود، مرغ، کالباس، انواع سبزیجات، قارچ و … را اضافه کنید. برای درست کردن آن می‌توانید از ساندویچ ساز یا ماهیتابه نچسب استفاده کنید.

۱۰٫ سالاد مکزیکی

سالاد یک عضو جدا نشدنی از غذاها است که در فرهنگ‌های مختلف به شکل‌های مختلف و با مواد متفاوت تهیه و سرو می‌شود. اما حتما نباید آن را به عنوان پیش غذا درست کنید، بلکه می‌توانید در طول روز و حتی هنگام تماشای فوتبال سالاد میل کنید. یکی از بهترین سالاد‌ها که خاصیت سیرکنندگی هم دارد، سالاد مکزیکی است. این سالاد علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار راحت و سریع آماده می‌شود. کلم بنفش، فلفل، سیب زمینی پخته شده، پیازچه، هویج و سبزیجات، اصلی‌ترین مواد این سالاد هستند. البته برخی افراد سالاد مکزیکی را بدون سیب زمینی پخته درست می‌کنند. بنابراین اگر هنگام تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به دنبال یک خوراکی جدید بودید، این سالاد را امتحان کنید.

منبع: planetfitness