سفر جاده‌ای می‌تواند راهی ماجراجویانه برای سفر انفرادی یا با دوستان و خانواده باشد. با این حال، یافتن تنقلاتی که سلامت باشند در پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها، و ایستگاه‌های استراحت در طول مسیرتان اغلب چالش‌برانگیز است. به علاوه، خوردن نامنظم و ساعت‌ها نشستن در حین رانندگی می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ شود و مصرف میان‌وعده‌ای که برای بدن مفید باشد را مهم‌تر می‌کند.

به این ترتیب باید مراقب تنقلات برای سفر خود باشید تا در عین رفع گرسنگی، مفید و مغذی هم باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از میان‌وعده‌های قابل حمل کالری زیادی دارند و هنگام سفر سطح فعالیت شما احتمالا کمتر از حد معمول است. بنابراین باید به فکر تنقلات سفر مغذی باشید تا هم سیر شوید و هم باعث بیماری شما نشود. در ضمن، چه برای سفرهای جاده‌ای و چه برای سفرهای طولانی و اقامت در یک شهر، اغلب مردم به فکر خوراکی های ارزان برای سفر هستند.

ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چطور لیست تنقلات سفر مثل آجیل مناسب برای سفر به کیش را انتخاب کنید و چگونه می‌توانید از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها لذت ببرید. همچنین به شما می‌گوییم چطور خوراکی های سفر ارزان را در لیست خود بگنجانید. در ادامه همراه مجله بارجیل باشید.

لیست خوراکی های مناسب برای سفر

شما می‌توانید در سفر خود خوراکی‌های مختلفی را تهیه کنید و با اینکه این موضوع کمی به ذائقه شما بستگی دارد، ولی ما در این مطلب پرطرفدارترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱٫ میوه تازه

میوه‌های تازه نه تنها بسیار مغذی هستند، بلکه به راحتی حمل می‌شوند. در طول سفرهای جاده‌ای، خوردن غذاهای آبرسان و پرفیبر مانند میوه ممکن است حرکات روده شما را منظم نگه دارد و به جلوگیری از یبوست ناشی از عدم تحرک کمک کند. شما می‌توانید برای تنقلات سفر، سیب، توت فرنگی و موز را با کره‌های آجیلی پرپروتئین مثل بادام یا کره بادام زمینی ترکیب کنید.

۲٫ گرانولا

دو عدد گرانولا بار

گرانولا یکی از میان وعده های مغذی است که برای نگهداری آن به یخچال نیازی ندارید. بنابراین جزو بهترین تنقلات در سفر جاده ای محسوب می‌شوند. با این حال، بسیاری از گرانولاها مملو از قندهای افزوده شده و سایر افزودنی‌های مضر هستند. به همین دلیل مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که از مواد مغذی کامل مانند آجیل، جو، دانه‌های چیا، سفیده تخم‌مرغ و میوه‌های خشک تهیه شده باشند.

۳٫ توپک خرمایی انرژی زا

همه ما می‌دانیم که خرما انرژی زای طبیعی است و حتی دو عدد از آن گرسنگی را برطرف می‌کند. حال شما می‌توانید با این میوه خوشمزه، یک مدل خوراکی خوش طعم و مقوی درست کنید. این توپک‌ها، دایره‌ای شکل و کوچک هستند و از مواد سالمی مانند آجیل، دانه‌ها و میوه های خشک تهیه می‌شوند. اگرچه کوچک هستند، اما مقدار زیادی مواد مغذی و کالری دارند. البته طرز تهیه‌های دیگری هم وجود دارند، مثلا می‌توانید دستور دیگری که شامل خرما، آجیل، پودر کاکائو و کره بادام است را درست کنید.

۴٫ آجیل و دانه‌ها

مقداری آجیل در قوطی کاغذی

آجیل و دانه‌ها به تنهایی لذیذ هستند و همانطور که توضیح دادیم، به خوبی با بسیاری از تنقلات برای سفر مثل گرانولا و توپک خرمایی ترکیب می‌شوند. هم آجیل و هم دانه‌های خوراکی از تنقلاتی هستند که می‌توان روزانه استفاده کرد چرا که سرشار از پروتئین، چربی‌های خوب و فیبر هستند. در واقع، خوردن بیشتر این غذاها ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و سطح قند خون شما را پایین بیاورد.

گردو، بادام، بادام هندی، تخم کدو تنبل و تخمه آفتابگردان می‌توانند انرژی مورد نیاز شما را تامین کنند. در این بین نباید از خواص پسته برای کودکان غافل شویم. پسته سرشار از چربی‌های غیراشباع و فیبر است و علاوه بر خاصیت زیاد، از نظر همه سنین مزه بسیار خوبی دارد. البته پسته تنها تنقلات مناسب برای سفر نیست، بلکه گردو هم به دلایل خاص خود عالی است.

گردو بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی در مقایسه با سایر آجیل‌ها را دارد که به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. شما می‌توانید با ترفندهای نگهداری بلند مدت آجیل در منزل آشنا شوید و آجیل‌های نوروز و شب یلدای خود را تا مدت زیادی نگهداری کنید و در سفر همراه خود داشته باشید.

۵٫ چیپس میوه و سبزیجات

بسیاری از مسافران برای غلبه بر هوس خود به میان وعده‌های فرآوری شده مانند چیپس سیب زمینی روی می‌آورند. با این حال، این چیپس‌ها معمولا کالری، سدیم و افزودنی‌های مضر بالایی دارند. اگر مشتاق یک میان وعده شور و کمی ترد هستید، به جای آن از چیپس‌های سالمی که از میوه‌ها و سبزیجات خشک شده تهیه شده استفاده کنید.

به عنوان مثال، چیپس سیب پخته و چیپس کلم پیچ، جایگزین‌های عالی برای همتایان فرآوری شده خود هستند. محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی شکر اضافه شده یا مواد نگهدارنده نیستند. ما پیش‌تر طرز تهیه آسان چیپس میوه را در وبلاگ بارجیل برای‌تان قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه این دستور، چیپس میوه و سبزیجات را خودتان در خانه درست کنید و به عنوان خوراکی ارزان برای سفر مصرف کنید.

۶٫ ماست

اگر از کولر استفاده می‌کنید یا در هوای خنک به سفر می‌روید، می‌توانید گزینه‌های میان‌وعده خود را در طول سفر جاده‌ای خود را گسترش دهید. ماست یک میان وعده عالی به حساب می‌آید، اما برای جلوگیری از فساد آن باید خنک نگه داشته شود، بنابراین حتما آن را در مقابل کولر یا در یخچال مسافرتی قرار دهید.

بسیاری از ماست‌های طعم‌دار حاوی قند افزوده بالایی هستند که باید آنها را محدود کنید. بهتر است انواع ساده و شیرین نشده را انتخاب کنید. سپس به آن انواع توت‌ها، آجیل، دانه‌ها، دانه‌های چیا و نارگیل خشک اضافه کنید. به ویژه ماست یونانی شیرین نشده بسیار مفید است، زیرا پروتئین زیادی دارد که به سیر نگه داشتن شما کمک می‌کند.

۷٫ میوه خشک

مقداری میوه خشک در ظرف چوبی

یکی از ترفندهای کوهنوردان برای جلوگیری از گرسنگی شدید، مصرف میوه خشک است. زیرا آنها با خوردن بهترین میوه های خشک برای کوهپیمایی می‌توانند به راحتی مواد مغذی، ویتامین‌ها و فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. انواع متنوع میوه خشک خوشمزه در بازار وجود دارند و شما می‌توانید با خرید آنلاین میوه خشک، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۸٫ نخود تفت داده شده

شاید به نظر نرسد، ولی نخود تفت داده شده یکی از بهترین خوراکی ها برای سفر ارزان محسوب می‌شود. نخود بسیار مغذی است و پروتئین، فیبر، منیزیم، فولات و روی را تامین می‌کند. نخودِ خشک قابل حمل است و در هنگام رانندگی می‌توانید آن را مصرف کنید. از طرفی این خوراکی خوشمزه با انواع طعم‌ها مزه‌دار می‌شود و می‌توانید بنا به ذائقه غذایی خود طعم آن را تغییر دهید.

۹٫ سبزیجات تازه و مغذی

اگر سبزیجات تازه و خنک‌تری مانند کرفس، کلم بروکلی، هویج، خیار و فلفل به همراه داشته باشید، به عنوان میان‌وعده‌های خوشمزه و کم‌کالری برای سفرهای جاده‌ای به حساب می‌آیند. خوردن سبزیجات نه تنها می‌تواند هوس شما را بر طرف کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله چاقی، سرطان‌های خاص و زوال ذهنی را نیز کاهش می‌دهد. برای تقویت محتوای پروتئین و طعم این میان وعده، سبزیجات تازه را با مواد مغذی غلیظ مانند ماست یونانی مخلوط کنید.

۱۰٫ تخم مرغ آب پز سفت

تخم مرغ آب پز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند در سفرهای طولانی با ماشین به شما کمک کند تا سیر بمانید. تخم مرغ مملو از چربی‌های خوب، پروتئین، ویتامین B12، کولین و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که آن را به انتخابی بسیار مغذی تبدیل می‌کند. فقط مطمئن شوید که تخم مرغ را در جلوی کولر یا در یخچال مسافرتی قرار می‌دهید و آن را سریعا میل می‌کنید.

۱۱٫ آووکادو

مقداری آووکادو سالم و تکه شده

یک عدد آووکادو میان وعده‌ای با فیبر بالا و چربی است که مخصوصا برای افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می‌کنند، مناسب به شمار می‌رود. به علاوه، سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، فولات و ویتامین‌های C و E است.

این میوه خوشمزه را می‌توان نمک زد و با قاشق میل کرد، یا له کرد و می‌توانید با کراکر و سبزیجات در زمان استراحت در رانندگی میل کنید. در حین سفرهای طولانی‌تر، ترکیبی از آووکادوی رسیده و نارس به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که همیشه آووکادویی آماده برای خوردن دارید.

۱۲٫ پنیر و کراکر

پنیر و کراکر یکی از خوشمزه ترین تنقلات مناسب سفر است که با لقمه‌های کوچک خود سریعا شما را سیر می‌کند. کراکرهایتان را با چدار یا پنیر دلخواهتان پر کنید تا به خوبی گرسنگی شما را بر طرف کند. همچنین پیشنهاد می‌شود که برای افزودن مقداری طعم شیرین، میوه‌های تازه به این خوراکی اضافه کنید.

اگر طرفدار این دسته از خوراکی‌های خوشمزه و کم‌کالری هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله طرز تهیه میان وعده های رژیمی را از دست ندهید.

۱۳٫ شکلات تلخ و بادام

مقداری شکلات تلخ با تزئین بادام

هنگامی که در طول یک سفر طولانی هوس چیزی شیرین می‌کنید، به سمت آبنبات و نوشیدنی‌های شیرین نروید. در عوض، ماشین خود را با گزینه‌های بهتری مانند شکلات تلخ پر کنید. این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که خواص ضد التهابی و محافظت کننده از قلب دارد. علاوه بر این، خوردن شکلات در حد اعتدال ممکن است در برابر شرایطی مانند سکته مغزی و دیابت از شما محافظت کند. برای داشتن یک میان وعده ترد، سرشار از فیبر و پروتئین، یک مشت بادام به شکلات خود اضافه کنید.

انواع غذاهای مناسب سفر

حالا که بهترین تنقلات سفر را شناختیم، بد نیست با تعدادی از غذاهای مناسب سفر نیز آشنا شویم. سفرهای جاده‌ای همیشه سرشار از اتفاقات غیر منتظره هستند؛ بسته‌شدن جاده‌ها، ترافیک شدید، رستوران‌های بین راهی بی‌کیفیت و حتی تغییر برنامه سفر می‌توانند برخی از مواردی باشند که غذاخوردن در سفر را برای شما سخت می‌کنند. بنابراین کافی است چند ساعت پیش از شروع سفر زمان بگذارید و حداقل یکی از این دستورهای خوشمزه را برای سفر خود تهیه ببینید. اگر مایلید دستور پخت غذاهای بیشتری یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به صفحه آموزش انواع غذای شب عید در مجله بارجیل بزنید. 

واکینگ تاکو گوشت و لوبیا با چیپس تردیلا

اگر یک دستور غذای خوشمزه، سالم و شدیدا آسان می‌خواهید، تاکو مکزیکی پیشنهاد ما است. البته اگر با فرم اصلی تاکو آشنا باشید، می‌دانید که تهیه و مصرف نان‌های ذرت ساندویچ تاکو کمی سخت است. بنابراین در این دستور یاد می‌گیریم که آن را به روش خوراک و پرسی درست کنیم. تمام غذاهای سفری که در این مطلب معرفی می‌شوند سرد هستند تا دردسر گرم‌کردن آن در جاده را نداشته باشید.

برای تهیه تاکو گوشت و لوبیا باید به میزان دلخواه، مایه ماکارونی درست کنید. البته برای خوش‌طعم‌ترشدن تاکو، بهتر است حین پخت به آن ادویه تاکو بیفزایید. در مرحله دوم کمی خوراک لوبیا درست کرده یا از کنسرو‌های آماده استفاده کنید.

سپس در ظرف‌های پلاستیکی تک‌نفره، چیپس تردیلا دلخواه را ریخته و روی آن را را خوراک لوبیا، گوشت و کاهوخردشده بپوشانید. برای خلق یک مزه بهتر، می‌توانید از انواع سس تند، باربیکیو، سس‌های دستساز، پیازچه و کمی پنیر پارمزان استفاده کنید. این دستور غذا بسیار خوشمزه‌تر از آن است که تصور می‌کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این پک‌های خوشمزه تک‌نفره را حتما در لیست ملزومات سفر بعدی خود قرار دهید.

واکینگ تاکو سروشده در بسته‌های چیپس تردیلا

سالاد مرغ سرد

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و مناسب با ذائقه ما ایرانیان، سالاد مرغ است. سالاد را مرغ می‌توانید لای نان بریزید، در ظرف‌های تک‌نفره سرو کنید و حتی در ورقه‌های کاهو بپیچید. نحوه تهیه سالاد مرغ بسیار آسان و سریع است. کافی است کمی مرغ آب پز را با هر نوع سبزیجاتی که در خانه دارید مخلوط کرده و سس یا ماست دلخواهتان را به آن اضافه کنید. اما اگر یک دستور دقیق برای تهیه سالاد مرغ نیاز دارید، می‌توانید وارد صفحه آموزش انواع سالاد مرغ شوید.

سالاد الویه

حالا که صحبت سالادهای سرد، داغ است، بد نیست نگاهی هم به سنتی‌ترین سالاد ایرانی یعنی الویه داشته باشیم. طرز تهیه سالاد الویه از هر خانه به خانه دیگر متفاوت است. با این وجود اگر بخواهیم آموزش یک سالاد الویه خوشمزه را به صورت اجمالی بیاموزیم، به شرح زیر است:

ابتدا سه الی چهار عدد سیب زمینی، دو عدد هویج، یک عدد سینه یا ران مرغ و کمی نخود فرنگی را آب‌پز کنید. پس از پختن، همه مواد را رنده کرده یا با چاقو ریز ریز خرد کنید. سپس به مقدار کافی سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل اضافه کرده و مخلوط کنید. در مرحله آخر مقداری خیارشور را خرد کرده و با سالاد الویه اضافه کنید. حالا سالاد را برای چند ساعت در یخچال گذاشته و پیش از سفر با کاهو، خیارشور و گوجه ساندویچ کنید.

یک بشقاب سالاد الویه با تزیین کاهو و تربچه و خیار

ساندویچ تن ماهی

چهارمین غذای مناسب سفر آسان و خوشمزه، ساندویچ تن ماهی است. شما می‌توانید پس از جوشاندن تن ماهی آن را در نان دلخواه ساندویچ کرده و میل کنید. اما اگر می‌خواهید ساندویچتان کمی خوشمزه‌تر شود یا حتی مزه ماهی را چندان دوست ندارید، یک راه حل خوب برای شما داریم.

ابتدا کمی پیاز خردشده را سرخ کنید. سپس تن ماهی را (بدون روغن) داخل تابه ریخته و کمی رب اضافه کنید. به محض آنکه کمی تن ماهی طلایی شد آن را از روی گاز بردارید. سپس با مخلفات دلخواهتان ساندویچ کرده و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود.

چیپس و گواکامولی

درست مانند تاکو گوشت و لوبیا، آخرین پیشنهاد ما برای غذای سفر هم یک خوراکی مکزیکی دیگر است. گواکامولی یا دیپ آووکادو، یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین خوراکی‌های مناسب سفر است. اگر می‌خواهید یک غذای بی‌دردسر برای سفر بعدی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم یک ظرف دربسته گواکامولی درست کرده و با مقداری چیپس، نان جو، نان خشک محلی یا چوب شور نوش جان کنید.

برای تهیه گواکامولی، ابتدا پوست و  هسته دو الی سه عدد آووکادو را جدا کرده و به کمک چنگال، آن‌ها را خوب له کنید. حالا به میزان دلخواه پیاز، گشنیز، آبلیمو، نمک و فلفل به آووکادو اضافه کرده و هم بزنید. در مرحله آخر نصف پیمانه گوجه خردشده به آن اضافه کنید تا دیپ مکزیکی شما آماده نوش جان کردن شود!

یک کاسه دیپ گواکامولی با چیپس

راهکارهایی برای پیدا کردن غذاهای ارزان در سفر

برای داشتن سفر کم هزینه می‌توانید خوراکی‌های ارزان‌تر تهیه کنید، ولی این کافی نیست. با استفاده از برخی راهکارها موفق خواهید شد تا سفر اقتصادی تری داشته باشید. برخی از مهمترین آنها عبارت‌اند از:

مقداری خوراکی سالم برای سفر

1. غذاها را بسته بندی کنید

برای تهیه خوراکی های ارزان برای سفر، پیشنهاد می‌شود وعده غذایی خود را پیش از شروع سفر آماده کنید. برای مثال، داخل ظروف غذا یک وعده جذاب، غذای تازه و مناسب سلامتی‌تان حاضر کنید تا تنوعی برای افراد باشد. در این صورت تمام آن چیزی که لازم است را در کنار هم گذاشته‌اید و مجبور نیستید در سفر به دنبال خوراکی مورد نظر باشید. برخی از فروشگاه‌های بین مسیر و رستوران‌های بین راهی بعضی از غذاها را گران‌تر می‌فروشند و در این صورت نیازی نیست خوارک را با قیمت بیشتر تهیه کنید. ساندویچ های از پیش آماده شده را با گوشت، پنیر و کاهو درست کنید، اما آنها را در گرما قرار ندهید تا فاسد نشوند.

2. نوشیدنی را خودتان درست کنید
با کمی وقت صرف کردن، هزینه قهوه و انواع نوشابه را کاهش دهید. قبل از اینکه به جاده بروید، قمقمه خود را با قهوه پر کنید یا نوشابه را به صورت عمده زودتر بخرید. حتی می‌توانید نوشابه را به طور کلی حذف کنید. چندین بطری آب قابل استفاده مجدد را با خود حمل کنید و آنها را در ایستگاه‌های استراحت بین جاده پر کنید تا هیدراته بمانید. در صورت داشتن فلاسک می‌توانید خودتان با آب گرم و کمی قهوه، نوشیدنی مودر علاقه‌تان را با کمترین هزینه درست کنید.

3. از اینترنت رستوران‌های ارزان را پیدا کنید

از مردم محلی برای پیدا کردن رستوران ارزان قیمت سوال کنید. در ضمن می‌توانید در اینترنت هم به جستجوی این رستوران‌ها بپردازید، گاهی در بخش نظرات نیز پیشنهادهای خوبی دیده می‌شود و مشتریان قبلی رستوران می‌توانند باکیفیت یا بی کیفیت بودن آن را تایید کنند. به علاوه، برای صرفه‌جویی در هزینه و لذت بردن از محیط محلی، غذاهای خیابانی میل کنید. آنها هم خوشمزه هستند و معمولا قیمت کمی هم دارند.

4. گاهی آشپزی کنید
با اینکه این مورد کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی برخی از غذاها را می‌توانید در محل اقامت خود درست کنید. آشپزی یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر است. شما نه تنها قادر به پخت خوراکی برای سفر طولانی هستید، بلکه مردم محلی را در فروشگاه‌ها می‌بینید، از آنها خرید می‌کنید و به اقتصاد آن منطقه نیز کمک می‌شود.

5. به پیک نیک بروید
یکی دیگر از روش‌های تهیه خوراکی برای سفر ارزان، پیک نیک است. اگر جایی هستید که هوا خوب است، خودتان از مغازه‌ها خرید کنید و به جای رستوران، غذا را در طبیعت میل کنید. در این صورت، نه تنها در پول شما صرفه‌جویی می‌شود، بلکه از طبیعت لذت می‌برید و زندگی مردم محلی را از نزدیک مشاهده می‌کنید.

توصیه های تغذیه‌ای برای کودکان در سفر

سفرکردن با کودکان به همان اندازه که لذت‌بخش است، چالش برانگیز نیز خواهد بود. بسته به آنکه کودک همسفر شما چند ساله است و مقصد سفر شما کجاست، توصیه‌های تغذیه‌ای آنان متفاوت خواهد بود. با این وجود ما انواع سفر را دسته‌بندی کرده‌ایم و برای هر کدام، چند نکته بسیار مهم در دستان شما قرار داده‌ایم. امیدواریم پس از مطالعه این توصیه های تغذیه‌ای برای کودکان در سفر، تعطیلات دوست‌داشتنی‌تری را بگذرانید.

نکاتی برای سفرهای جاده‌ای

در مسیرهای جاده‌ای بلندمدت، ممکن است کودکان بارها تنقلات بخواهند تا حوصله‌ سررفته‌شان را بازگردانند. بهتر است از قبل این را پیش‌بینی کرده و با تهیه خوراکی‌های سالم، آماده باشید. از لیست زیر می‌توانید برای آماده‌سازی تنقلات سفر مورد نیاز کمک بگیرید.

  • ماست کم چرب
  • پنیرهای کیوبی یا استیکی
  • فلفل دلمه‌ای خرد شده، خیار یا سایر سبزیجاتی که به راحتی قابل خوردن هستند
  • میوه خشک و تازه
  • ذرت بوداده
  • ساندویچ کره بادام زمینی
  • کراکر غلات کامل
  • شیر کم چرب
  • آب میوه یا سبزیجات
  • آب

ظروف غذاخوری قابل حمل و تعداد زیادی دستمال و دستمال مرطوب را فراموش نکنید.

پیشنهاد می‌کنیم با کودکان خود لیستی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده مثل بازی، موسیقی، فیلم، کتاب رنگ آمیزی و موارد دیگر آماده کرده و پیش از چرخاندن کلید خودرو، برنامه روز را مرور کنید. توضیح دهید که چه زمانی و کجا غذا می‌خورید و سعی کنید به برنامه غذایی عادی خود پایبند باشید.

کودک نوپا دارید یا بالای چهارسال؟ بهتر است برای کودکان بالای چهارسال، بسته‌های تک‌نفره غذا آماده کنید، درست مثل سایر اعضای خانواده. اما اگر کودک شیرخوار یا نوپا دارید، زمان غذادهی به کودک را کمی بعدتر یا قبل‌تر از غذاخوردن خودتان قرار دهید تا بتوانید هنگام غذاخوردن بر او نظارت کنید.

اقلام فاسدشدنی را در یک کولر با یخ نگهداری کنید تا در تعطیلات احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهید.

از بچه‌هایتان بخواهید ایده‌های غذایی سرگرم‌کننده‌ای ارائه دهند که در آن میان‌وعده مورد علاقه‌شان را با خوراکی دیگری که در رستوران می‌خرید، ترکیب کنند. بچه‌ها می‌توانند پروتئین‌های بدون چربی مختلف را با غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات ترکیب کنند تا تنقلات سفر متعادل بسازند. به این صورت در بودجه خود صرفه‌جویی خواهید کرد و سالم‌تر غذا خواهید خورد. آب و شیر نوشیدنی‌های خوبی برای سفر هستند و بهتر است همیشه کوله خود را با آن‌ها پر کنید. چرا که در سفرهای جاده‌ای مشخص نیست چه زمانی به آب سالم دسترسی دارید.

خوراکی‌های سفر پشت ماشین

شمال یا جنوب؛ نکات سفرهای ساحلی

چه برای یک روز به ساحل بروید یا یک هفته بمانید، همان دستورالعمل‌ها برای تهیه تنقلات سفر اعمال می‌شود. سعی کنید تا حد امکان به برنامه غذایی عادی خود پایبند باشید. یک کولر با برخی از غذاهای ذکرشده در بالا و مقدار زیادی یخ همراه داشته باشید. آب کافی بسته‌بندی کنید و نوشیدن مکرر آب را به کودکانتان کنید. آفتاب داغ می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود و دریا و سرگرمی‌های فراوان آن، می‌تواند حواس بچه‌ها را از نوشیدن مایعات پرت کند.

یکی دیگر از مشکلات سفر به شمال یا جنوب، جاده‌های پیچ در پیچ آن است. پیشنهاد می‌کنیم همیشه مقداری ماست پروبیوتیک برای پیشگیری از مشکلات معده کودکان داشته باشید. ماست پروبیوتیک با تقویت باکتری‌های مفید، سبب می‌شود کم‌تر مستعد مشکلات معده و روده می‌شود. همچنین چای نعناع فلفلی و دمنوش زنجبیل نیز برای مشکلات معده خفیف مفید است.

نکات تنقلات سفر برای خارج از کشور

اگر به مکان‌های دور یا با فرهنگ‌های جدید سفر می‌کنید، قبل از سفر با خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید که کجا غذا بخورید. اکثر رستوران‌ها در سراسر جهان اطلاعات تغذیه را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند تا بتوانید برای انتخاب تنقلات سفر مغذی برنامه‌ریزی کنید. قرار گرفتن در یک فرهنگ جدید نیز زمان خوبی است تا خانواده خود را وادار کنید تا انواع جدیدی از غذاها را امتحان کنند.
البته همه ما می‌دانیم که خوردن هر سه وعده غذایی در رستوران‌ها چندان اقتصادی نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، هتل‌های همراه صبحانه، اتاق‌های دارای گاز یا مایکروویو و غذاهای کنسروی را فراموش نکنید. همچنین خوراکی‌های آسان و سریع مثل جو دوسر پرک، آجیل و میوه خشک که حجم کم و خاصیت‌های فراوانی دارند، می‌توانند انتخابی عالی برای میانوعده‌ در سفرهای خارجی باشند.

خرید خوشمزه ترین تنقلات سفر از بارجیل

اگرچه خوردن غذاهایی که سلامت باشند در جاده ممکن است دشوار به نظر برسد، اما برنامه‌ریزی از قبل و آوردن میان وعده‌های مغذی می‌تواند انرژی بدن و گرسنگی شما را از بین ببرد. در این مطلب راهنمایی جامع از تنقلات سفر را به شما ارائه دادمی؛ از نحوه انتخاب بهترین تنقلات تا نکات انتخاب تنقلات برای کودکان در سفرهای مختلف. همچنین با چندین دستور غذای سفر خوشمزه، همسفر تعطیلات شما شدیم. به نظر شما بهترین خوراکی برای سفر چیست؟ شما هم یک ایده جذاب و خوشمزه از دیدگاه خودتان برای ما بنویسید.

منابع: abhibus | linkedin | intermiles