وقتی صحبت از تخمه فوتبال می‌شود، همه ما به تخمه آفتابگردان فکر می‌کنیم. زیرا خوشمزه و در دسترس است و افراد زیادی آن را دوست دارند. اما گاهی تنوع لازم است و تعداد زیادی از انواع تخمه وجود دارند. شاید دلتان بخواهد که تخمه‌ای متفاوت بخورید. امروزه  تخمه‌ها در طعم‌های خاص و جدید عرضه می‌شوند و بهتر است که این طعم‌های جذاب را هم امتحان کنید. در ضمن، هر تخمه خواص خود را دارد و برای بدن شما مفید است.

ما پیش‌تر تنقلات مناسب هنگام تماشای فوتبال را به اشتراک گذاشته‌ایم و در این مطلب به طور اختصاصی تخمه‌های فوتبالی را معرفی می‌کنیم تا هر بار هنگام تماشای مسابقه، نوع جدیدی را میل کنید. البته قبل از انتخاب نوع تخمه ابتدا باید به شیوه تشخیص تخمه خوب از بد آشنا باشیم تا لذت دیدن مسابقه چند برابر شود. همراه وبلاگ بارجیل باشید.

بهترین تخمه ها برای تماشای فوتبال

  1. تخمه آفتابگردان

مقداری تخمه آفتابگردان روی سطح صاف

همانطور که گفتیم، تخمه آفتابگردان محبوب ترین تخمه فوتبال است و به همین دلیل، لیست خود را با معرفی این تخمه شروع می‌کنیم. تخمه آفتابگردان خام در شکل‌های مختلفی مانند قلمی و کوچک به فروش می‌رسد. به طور کلی از خواص تخمه آفتابگردان می‌توان به مواد مغذی، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های فوق‌العاده مفید آن اشاره کرد. بخش زیادی از این تخمه را اسید چرب غیر اشباع تشکیل می‌دهد که به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون کمک می‌کند.

در نتیجه شما می‌توانید آن را چند روز در هفته و هنگام تماشای مسابقات فوتبال مصرف کنید و نگرانی بابت مضرات تخمه آفتابگردان نداشته باشید. البته حد اعتدال را باید رعایت کنید تا برای سلامتی شما مشکلی پیش نیاید. تخمه آفتابگردان در طعم‌های مختلفی مانند برشته نمکی، برشته گلپری، خام، لیمویی و سرکه‌ای عرضه می‌شود. بنابراین تعداد زیادی از افراد و سلایق مختلف را راضی نگه می‌دارد. در بین این مزه‌ها، دو طعم آفتابگردان روکش دار کچاپ و روکش دار باربیکیو بسیار لذیذ هستند و ما نیز در بارجیل آنها را با بهترین کیفیت عرضه می‌کنیم.

  1. تخمه کدو گوشتی

مقداری تخم کدو گوشتی و یک کدو سبز

جالب است بدانید که سرخپوستان آمریکایی، تخمه کدو گوشتی را برای هزاران سال به عنوان دارو مصرف می‌کردند. بنابراین، از همین نکته می‌توانیم به مفید بودن آن پی ببریم. این بار که به فکر خرید تخمه برای فوتبال بودید، تخمه کدو را هم فراموش نکنید. این تخمه سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌هایی مانند ویتامین B1 و C است. علاوه بر این مزایا، نباید طعم آن را نادیده گرفت. در ضمن، همیشه به دنبال تخمه کدو خام و نمکی نباشید، طعم‌هایی مانند برشته دو آتشه را هم امتحان کنید.

البته، معمولا تخمه های طعم‌دار و برشته پر طرفدارتر هستند، ولی باید در انتخاب آنها دقت کنید. زیرا تخمه خوب باید در عین طعم‌دار شدن، کیفیت و طعم اصلی خود را حفظ کند. مخصوصا اینکه گاهی اوقات برای از بین بردن کهنگی تخمه، به آن مقدار زیادی نمک اضافه می‌کنند. در نتیجه آجیل‌های نمکی و طعم‌دار را از فروشگاهی با کیفیت تهیه کنید.

  1. تخمه ژاپنی (تخمه جابانی)

شاید فکر کنید که شکستن تخمه ژاپنی زمان زیادی می‌برد و موقع تماشای فوتبال خیلی مناسب نباشد. ولی جالب است بدانید که برخی از افراد هنگام مسابقه فوتبال شدیدا تمرکز می‌کنند و حتی کمی صبوری به خرج می‌دهند. پس ما به این افراد تخمه ژاپنی را معرفی می‌کنیم تا با ظرافت و تمرکز به مغز تخمه آن برسند و از طعم خاص و بافت ترد آن لذت ببرند.

در ضمن، خواص تخمه ژاپنی به سختیِ شکستن آن می‌ارزد. زیرا سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و برای افزایش سلامتی قلب و بهبود عملکرد مغز مفید است. معمولا مصرف این تخمه به صورت خام توصیه می‌شود، ولی برشته و برشته گلپری آن را هم از دست ندهید. البته خبر خوب برای افراد دارای رژیم این است که هنگام تماشای فوتبال می‌توانند تخمه ژاپنی برشته رژیمی میل کنند، هم طعم خوبی دارد و هم برنامه رژیمی آنها را خراب نمی‌کند.

  1. تخمه کدو مرمری

یک کاسه پر تخمه کدو مرمری

هر چه از خواص تخمه کدو بگوییم، کم است. این تخمه انواع مختلفی دارد و هر کدام طعم و خواص منحصر به‌فرد خود را دارند. تخمه کدو مرمری غنی از مواد مغذی است و ویتامین‌های خوبی مثل B1 و C دارد. این مزایای فوق‌العاده و طعم دلپذیر تخمه کدو مرمری، آن را به یک نوع تخمه فوتبال محبوب تبدیل کرده است. از لحاظ نوع مصرف باید بگوییم که سریع خورده می‌شود و به زمان زیادی برای شکستن آن نیاز نیست. تخمه کدو مرمری نیز در انواع طعم‌ها مثل برشته زعفرانی، برشته، خام و مغز شده موجود است.

  1. تخمه محبوبی

این تخمه را زیاد دیده‌اید، ولی شاید اسم آن را ندانید. در حقیقت تخمه محبوبی همان تخمه هندوانه خشک شده است. این تخمه سابقه مصرف طولانی‌ای دارد و شواهدی درباره این ادعا در مقبره فرعون دیده شده‌اند. بنابراین تاریخچه مصرف این تخمه به ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این تخمه مانند دیگر تخمه‌ها، مواد مغذی زیادی دارد و با برشته شدن نیز طعم خاص آن تقویت می‌شود. از طرفی، اگر حوصله شکستن تخمه ژاپنی را ندارید و در عین حال خیلی هم عجله‌ای برای رسیدن به مغز ندارید، تخمه محبوبی گزینه مناسبی برای تماشای فوتبال است. چراکه فواید تخمه هندوانه برای سلامتی بسیار است.